افزایش فشارها بر پناهجویان افغانستانی در فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۷    ۱۳۹۹/۹/۶ کد خبر: 165628 منبع: پرینت

پس از دو رویداد هراس‌افگنانه در فرانسه، فشارها بر پناهجویان افغانستانی نیز در آن کشور افزایش یافته‌اند.
شمای از پناهجویان افغانستانی می‌گویند که نیروهای پولیس برآنان یورش برده‌اند و تا مرز لت‌و کوب با آنان، بد رفتاری کرده‌اند.

مرتضی خادمی یکی از هزاران پناهجوی افغانستانی است که از دیر زمانی به اینسو به‌دنبال گرفتن پناهندگی در فرانسه است.
او می‌گوید که در این اواخر، فشارها و بد رفتاری‌ها با پناهجویان در فرانسه افزایش یافته‌اند.
مرتضی با پناهجویان دیگر با بر پایی چادر اعتراض در شهر پاریس، خواهان توجه حکومت به وضع بد زندگی شان بودند، اما با واکنش پولیس رو به‌رو شدند.
او می‌افزاید: "نیروهای پولیس رحم نکردند. فکر می‌کردیم آنها انسان هستند. من فکر کردم فرانسه مکان خوبی است و مردم آن اروپایی هستند و به‌همین علت، ما به اینجا آمدیم، اما از مهاجران استقبال خوبی نشد."
مرتضی از راه قاچاق به فرانسه خودش را رسانیده‌است تا به‌گفتۀ خودش یک زنده‌گی بهتر داشته باشد.

ظاهرا آن چه که عدم تحمل پناهجویان و زیر پا شدن حقوق پناهجویان از سوی نیروهای پولیس در فرانسه گفته می‌شود با واکنش مردم این کشور نیز روبرو شده‌است.
در همین حال، شماری از نهادهای پشتیبان پناهجویان به این باور اند که فرانسه آهسته آهسته جایگاه‌اش را همچون یکی از بهترین کشورهای پشتیبان مهاجران، از دست می‌دهد.

به گزارش طلوع، یانی منزی، هماهنگ کنندۀ یک نهاد پشتیبان پناهجویان در فرانسه می‌گوید: "من فکر می‌کنم که من در فرانسه‌یی به این شکل، بزرگ نشده‌ام، من دیگر فرانسه خود را به رسمیت نمی‌شناسم. من برای فرانسه خود احساس درد می‌کنم و صادقانه بگویم، آنچه امروز در فرانسه اتفاق می‌افتد، با افزایش ملی گرایی در فرانسه و در اروپا برای من بسیار نگران کننده‌است. این مرا می ترساند."
فشارها برپناهجویان در فرانسه پس ازآن افزایش یافتند که یک جوان اسلامگرا آموزگاری را در پاریس از بهر نشان دادن کاریکاتورهای منسوب به پیامبر اسلام، سر برید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان افغانستانی
فرانسه
نظرات بینندگان:

>>>   دراروپا باتکامل درک وتعقل بشری بتدریج عقلانیت وانسانیت ،دین ومذهب راتعویض میکنند.دراینجا ادیان مختلف مثل احزاب مختلف است،چون لیبرال،دیموکرات،سبزها وغیره است.درای نجا بخاطردین کسی نه کون خودرا پاره میکندونه هم گلون دیگران را.
بشیربشارت

>>>   فرانسویها حق به جانب اندباگدایگرهای وحشی که بخاطریک عکس گردن یک اموزگارراوحشیانه قطع میکنند.باید همینطور برخورد شود.مردم اروپا عاقل اند وعکس العمل نشان منطقی ومطابق عمل وحشی هاست.
خادم

>>>   مرتضی خود را از طریق قاچاق به فرانسه رسانده است ،برای یک زندگی بهتر!
همین دلیل پناهندگی ات را در نزد پولیس و محکمه در فرانسه ابراز کن که من بخاطر یک زندگی بهتر به فرانسه آمدم،تا عاجل اخراج ات کنند.
شما هنوز به قوانین بین المللی آشنایی ندارید که پناهندگی چی است و به کدام اشخاص به اساس کدام مشکلات و کدام معیار ها قوانین پناهندگی در نظر گرفته شده است؟

>>>   گوسفند ره سودا کرده رفته فرانسه آدم گری کجا دارند؟

>>>   طویله که نیست همین جوری سرتان را مثل گاو بندازید پایین وارد کشور دیگری بشوید - هر کشوری قانون و مقررات دارد - در ضمن فرانسه یک کشور اروپایی است فکرت اشتباه است در پاسخ به مرتضی
شیر محمد از کابل

>>>   من این حرفا حالیم نیست اگر فرانسه به ما اجازه ندهد من عملیات مسلحانه انجام خواهم داد علیه کفار - زیرا فرانسوی ها کفار هستند و باید جواب پس بدهند من این چیزها حالیم نیست - فناسه باید نابود شود
مسعود بچه ولایت بدخشان - اَرغَنج‌خواه از مهاجرین افغان در فرانسه

>>>   برادر چرا خبر مهاجرین افغانستانی را برای ما میگویی؟ بلا به پس افغانستانی ما فقط در فکر افغان ها هستیم، و بس و هرکی که از نام افغان شرم و تنفر دارد هرچی سرش میاید بما مربوط نیست.

>>>   فرانسه غلط کرده است - ما افغانها مظلوم هستیم باید به ما افغانها خیلی سریع اجازه دهد - آزادی و دموکراسی کجا رفته ما این حرفا نمی فهم - دولت فرانسه خیلی سریع باید جواب دهد به افغانها زیرا ما افغان ها مشکل داریم - من از همین جا به فرانسه و فرانسوی ها میگم که باید جواب دهید به اتباع افغانستان زیرا ما افغان ها خلی مظلوم هستیم و مورد ستم قرار گرفتیم
یکی از مهاجرین افغان از آلمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است