فساد در افغانستان سیستماتیک، همگانی و فراقومی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۶    ۱۳۹۹/۹/۸ کد خبر: 165635 منبع: پرینت

فساد در افغانستان سیستماتیک، همگانی و فراقومی است اما انتخاب قربانیان فساد قومی و سلیقه ای است!
فساد در افغانستان به اندازه دست رسی انسان ها در منبع قدرت و ثروت ارتباط دارد و اعضای پارلمان نیز از طریق افراد که به منبع قدرت و ثروت دست رسی دارند وارد چرخه فساد می شوند.

انتقاد امرالله صالح بالای عطا محمد نور و اعضای پارلمان دروغ نبود اما انتخابی و سلیقه ای بود، در افغانستان تنها عطا محمد نور و اعضای پارلمان در فساد دست ندارند بلکه سیستم سیاسی افغانستان بر فساد استوار است وقت که زیر بنای سیستم سیاسی افغانستان بر اساس تقلب و فساد استوار است پس خود امرالله صالح نیز جز ای از ماشین فساد است.

مگر تنها در افغانستان بندر حیرتان وجود دارد؟ وضعیت در بنادر جلال آباد، هرات ، سپین بولدک، فراه و گمروکات چگونه است؟
امرالله صالح خوب میداند که دزدان صد مرتبه چاق تر از عطا محمد نور همین اکنون در دوروبر ارگ هنوزم به دزدی ادامه می دهند اما هیچگاه کسی جرأت ندارد که از آن ها نام ببرد.

مگر امرالله صالح نمی داند که تاوان تمام فساد را در افغانستان فقط یک وزیر هزاره تبار عبدالرزاق وحیدی داده است که در فساد دست نداشته است و بعد از تهدید و تلاش ارگ مبنی براینکه باید وحیدی زندانی شود تا جامعه جهانی پول بدهند سه مرتبه وحیدی براات گرفت و کسی حاضر نشد از نامبرده عذرخواهی کند و یا اعاده حیثیت و تاوان بپردازند.

همچنان تاوان تمام ناهنجاری های جامعه را یک نویسنده هزاره تبار به نام زمان احمدی به جرم یک مقاله نانشر شده پرداخت و بیست سال حکم زندان گرفت و بعد از هفت سال زندان زیر فشار مردم آزاد گردید و هیچ کسی از نام برده نپرسید که چرا و برای چه هفت سال را در پشت میله های زندان گذرانده است.

آیا ارگی ها و از جمله امرالله صالح حاضر است که از آقایان وحیدی و احمدی عذرخواهی کنند و اعتراف نمایند که آدرس تاوان فساد را اشتباه گرفته اند و در افغانستان فعلآ فساد حرف اول را می زند کسانی که در فساد آلوده نباشند و یا آلوده نگردند جای در سیستم سیاسی، اداری ، نظامی، عدلی و قضایی افغانستان ندارند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد
سیستماتیک
نظرات بینندگان:

>>>   صالح برای خوشخدمتی قبیله خود زنی میکند و در نهایت زبونانه چون روباه لنگ مجبور است که به دره شیران پناه ببرد چون دیگر جایی نخواهد داشت و آنگاه با خجالت تمام بر سر دسترخوان کرام کریم خواهد نشست و از شرم چشم به زمین خواهد دوخت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است