امرالله صلاح گزارش می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۹/۹/۸ کد خبر: 165636 منبع: پرینت

جلسه تاریخ ۸ قوس مطابق به ۲۸ نوامبر سال ۲۰۲۰:

اول: سه نفر به اسم طیب – میلاد و حنیف که نام هایشان در فهرست جرم پیشگان قبلا نشر شده بود درساحه کارته پروان میخواستند از مردم باج بگیرند. یکی از محافظین محترم صلاح الدین خان ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر خارجه قبلی میخواست مداخله نماید. متاسفانه موصوف را شهید ساختند. قضیه ربطی به طالبان و طالبان داعشی ندارد. هرسه مجرم دستگیر شده اند. این قضیه یک بار دیگر ثابت ساخت که فهرست مجرمین موثق است و از همه شهریان کابل که این فهرست را در اختیار دارند خواهش می نماییم که در ردیابی آدم های شامل آن با نهاد های دولتی همکاری نمایند. از پولیس حوزه دوم که به اسرع وقت مجرمین را دستگیر کرده اند ابراز قدردانی و سپاس می نمایم. برای خانوده حاجی محمد خان ۵۵ ساله که جان خود را از دست داد ابراز تسلیت می نمایم.

دوم: قضیه کشته شدن کارمند تلویزیون خورشید تروریستی نیست. جنایی است. تمام جزییات در ریاست تحقیقات جنایی وزارت داخله موجود است. خانواده موصوف خواسته اند که بخاطر حرمت متوفا و حفظ عزت خانواده شان جزییات نشر نشود.

سوم: یکی از کلاهبرداران به اسم اوغلی ۲۷ ساله که چهل هشت هزار دالر مردم را بخاطر اخذ ویزه ترکیه جمع کرده بود دستگیر گردید. پول برای مردم متضرر برگردانده شد.

چهارم: در چهل و هشت ساعت گذشته ریاست امنیت ملی کابل توانسته است یازده نفر از اعضای گروه طالبان و طالبان داعشی را دستگیر نماید. در بین این یازده نفر یک جوان زیر سن به اسم ادریس شامل است که طالبان او را تشویق به انتحار کرده و آماده ساخته بودند. خوشبختانه از یک فاجعه جلوگیری گردید. پدر ادریس به جرم پنهان نمودن عضویت پسرش در هسته انتخاری های طالبان نیز دستگیر گردید. این خانواده در حوزه پنجم زنده گی میکنند.

پنجم: ریاست امنیت ملی کابل بازهم از من برای دو روز دیگر وقت خواستند که نظر نهایی خود را راجع به قضیه پوهنتون کابل بدهند. آنها باور دارندکه میتوانند قضیه را انکشاف بدهند. تعهد من به مردم افغانستان این است که ازین به بعد دوسیه هایی که تکمیل میگردند دیگر محرمیت نمیداشته باشند و بدون سانسور در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. مردم حق دارند معلومات اساسی راجعه به تروریزم و جنایتی که طالبان ودیگران انجام میدهند داشته باشند.

ششم: کابل در چهل و هشت ساعت گذشته گواه ۹ حادثه بود که هفت جنایی و دوتا تروریستی بود. در عین حال پولیس با افتخار کابل دستاورد های قابل لمس و بزرگ داشتند که هر یک آن به تفصیل در اعلامیه های تصویردار از طرف بخش مطبوعاتی ما به نشر خواهند رسید. در این میان پولیس با وقار کابل توانسته است یک نفر داکتر را که بالای یک مریض پسربچه ده ساله تجاوز جنسی – عمل لواط را – به کرات انجام بدهد دستگیر کردند. من به ریاست دفتر خویش هدایت دادم که از وزارت محترم صحت عامه بخواهند که جواز طبابت این ابلیس لغو گردد و او پس از رهایی از زندان در جامعه دیگر به اسم داکتر جای نداشته باشد. اسم این درنده خوی و ابلیس صفت اسدالله ولد عزیزالله است و او در شفاخانه ذولفقار در حوزه شانزدهم کار میکرد. عکس ها و اعترافات چنین انسان ها نشرخواهد شد. تشهیر منفی یکی از راه های کاهش جرم است. در حوزه پانزدهم سه نفر از جرم پیشه ها روی تقسیم که درین روز ها مقدار آن بسیار کم شده است باهم درگیر شدند. یکی ازین مجرمین کشته شده است که اسمش در فهرست شامل است. فهرست جرم پیشه ها در کار مبارزه با جرم در افغانستان بی سابقه است. این فهرست چنان عمیق و با تفصیل است که هیچ مجرم جرات تردد در ساحه را ندارد و اولین بار است که آمرین حوزه و قدمه های پایین میدانند دنبال کیها بگردند ودرکجا. اکنون از جمله سه هزار و هفتصد جرم پیشه که در فهرست ها شامل اند تنها نوصد نفر آنها دستگیر شده اند. یک نقل از فهرست را بدست بیاورید ودر ردیابی جرم پیشه ها همکاری نمایید. خود را به شهروند عملگرا تبدیل کنید.

هفتم: مذاکرات ما با دست فروشان لیسه مریم نتیجه دلخواه نداد. تا چهل و هشت ساعت دیگر ساحه لیسه مریم با استفاده از وسایط و حمایت پولیس پاک میشود. کسانیکه هشداریه را دریافت کرده اند میتوانند الی چهل و هشت ساعت دیگر ساحه را ترک کنند. ما از دست فروشان و مالکان غرفه ها خواسته ایم که بین خود به توافق برسند و تنها پنجاه درصد ساحه را ترک کنند. ازینکه هشداریه را جدی نگرفته اند دولت حق دارد زیر چتر قانون از قوت استفاده نماید.

هشتم: گزمه های مشترک پولیس و امنیت ملی با استفاده از وسایط زیر پوشش نتایج خیلی خوب در پی داشته اشت. روند مصادره وسایط بدون اسناد ادامه دارد. اکنون وسایط بدون اسناد پس از ثبت در پولیس در کمتر از یک روز در خدمت پولیس در شهر کابل و یا ولسوالی ها قرار میگیرد. ما به ولایات همجوار مکتوب داده ایم که ضررویات خود را به وسایط بنویسند که آنها را نیز اکمال نماییم. اگر میخواهید موتر تان از شما گرفته نشود با موتر بی اسناد در سرک ها تردد نکنید.

نهم: امروز بیست و سه نفر از منسوبین پولیس اعم از سرباز و بریدمل را که در شناسایی و دستگیری گروه های اختطاف – دزد و باجگیر در ولسوالی قره باغ و حوزه های کابل از خود کفایت – انگیزه بلند و ابتکار نشان داده بودند مورد تشویق مادی و معنوی قرار دادیم. امروز جلسه شش و نیم افتخار دعوت آنها را به مقر جلسه داشت و در آغاز جلسه تقدیر نامه ها و مکافات مادی مستقیم در اختیار شان قرار داده شد. آوردن صف در یک صفحه با رهبری خیلی مهم است. هر سرباز با انگیزه میتواند چندین برابر موثرتر عمل نماید بخصوص وقتی که بداند رهبری قدرش را میداند و با اسمش آشناست. من یقین دارم این بیست و سه نفر سر از فردا با انگیزه و تحرک بیشتر کار خواهند نمود. در عین حال یکی از سربازان پولیس در حوزه نزدهم به اسم عیدی محمد ترور گردیده است. موضوع را بی تحقیق نخواهیم گذاشت. او در روز های گذشته توانسته بود در ردیابی مجرمین دستاورد داشته باشد. همچنان وعده سپرده بودیم که حمله بالای موتر مدیر امنیت ملی در ولسوالی موسهی را نیز پی گیری می نماییم. قضیه زیر کار است. قبل از آغاز جلسات شش و نیم سیستم تقریبا با مرگ و حادثه آشتی کرده بود. همه رویداد ها فقط احصاییه بودند و بس. اکنون از هیچ قضیه سرسری نمیگذریم. از هیچ قضیه و به همین خاطر است که جنایت کاران در بسا موارد سه قدم عقب تر از پولیس اند. اکنون پولیس قبل از جرم پیشه ها از خواب بیدار میشود و قبل از جرم پیشه ها به حرکت می افتد. تا باد چنین بادا.

دهم: در چهل و هشت ساعت گذشته نود درصد مردم از جلسات شش و نیم بخاطر تطبیق میثاق امنیتی کابل ابراز رضایت و حمایت نموده اند. اولین بار است که از مرز نود درصد عبور کرده ایم. در عین ۹ درصد مردم شکایت – انتقاد و ابراز نظر کرده اند و صفر اعشاریه هفت درصد رکیک گفته اند. در سطح رکیک گویی نیز کاهش آمده است.

یازدهم: مردم در ارتباط به ماین های مقناطیسی و حملات هدفمند تروریستی می پرسند. در این بخش کار ما قناعت بخش نیست. امروز نیز در کابل دو حادثه دلخراش صورت گرفت. طرح های مشخص و تفصیلی زیر کار است. من یقین دارم ما از این حالت کابل را نجات میدهیم. بازهم به حمایت بی دریغ مردم نیاز داریم. در بخش حملات راکتی بالای کابل نیز سرنخ های ضعیف در اختیار داریم و هر زمانیکه پیشرفت داشته باشیم با مردم شریک خواهیم ساخت. در قسمت ماین های چسپکی یا مقناطیسی علاوه بر تشدید کار اطلاعاتی و تحکیم دسترسی هایی که اکنون وجود دارد بالای ابعاد تخنیکی نیز سرمایه گزاری نموده ایم. پس از دستیابی به نتایج شما را در جریان قرار خواهیم داد.

نوت: اگر شما فکر میکنید که معلومات ارایه شده کاستی دارد و تمام حوادث و رویداد ها در بر نمی گیرد لطف کرده معلومات خود تان را شریک سازید. آنهایی که نظر داده اند و معلومات شریک ساخته اند میدانند که به نظریات شان ارج قایل شده ایم و دوباره با آنها در تماس شده ایم. با شریک سازی معلومات شما میتوانید مستقیما در آوردن امنیت و نظم شهری سهیم شوید و از یک شهروند نظاره گر به یک شهروند عملگرا و کنش گر تبدیل شوید. انتخاب شا شما است. تنها دولت قوی میتواند از عزت هر فرد حراست نماید پس بخاطر خود با دولت خود همکاری نمایید.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
گزارش
نظرات بینندگان:

>>>   جناب صالح

۱- قاتلین باید به گونه علنی محاکمه شوند.
قاتل اصلی باید اعدام شود، مگر اینکه فامیل مقتول راضی شوند و دو نفر معاونین قاتل باید به بالا ترین حد ممکن جزا داده شوند و همزمان هر سه مجرم به جرم دزدی هم باید محاکمه شوند.
سرعت عمل و شفافیت باعث ازدیاد اعتماد ملی میشود.

۲- خدا جان همه ما را هدایت نصیب کند و از قصور رفتگان بگذرد، اما صاحب مهمان خانه باید مورد سوال قرار بگیرد.

۳- کلاهبردار باید تشهیر شود و در ضمن سفارت ایران و پاکستان و ترکیه و تاجکستان و ازبکستان و ترکمنستان که بیشترین متقاضی ویزه را دارند باید در تفاهم با وزارت خارجه یک طرزالعمل واضح و آنلاین برای صدور ویزا ترتیب دهند تا زمینه دلالی و کلاه برداری فراهم نشود.

۴- طالب ها و داعشی های دستگیر شده بعد تخلیه اطلاعاتی در مقابل خبرنگاران قرار بگیرند و مورد سوال مردم واقع شوند تا اعتماد مردم بالا برود.
فامیل ادریس و شخص ادریس نام باید در یک برنامه زنده در مقابل خبرنگاران قرار بگیرند تا باعث عبرت به فامیل های دیگر شود که فرزندان خود را در بدل پول یا مغزشویی در خدمت ترکریستان قرار ندهند.

۵- تمام قضایای تروریستی بعد تخلیه اطلاعاتی باید با مردم شریک شود و جنایت کاران سزای خود را ببینند و عطوفت و ترحم بر جانیان طالب و داعش لازم نیست.

۶-در مورد داکتر باید به محکمه سپرده شود و مطابق قانون به سزای عمل خود برسد ، شما از قبل حکم صادر نکنید.
شفاخانه ها باید مکلف به نصب کمره های ۲۴ ساعته شوند.
در مورد مکاتب لوگر هم تحقیقات مستقل صورت بگیرد چون آنجا نیز به اولاد وطن تجاوز صورت گرفته بود اما چشم پوشی شد.
در مورد لست مجرمین ، در پهلوی دستگیری مجرمین باید کوشش شود که تعداد مجرمین تازه تولید شده به حد اقل برسد، در غیر آن لست هیچگاه به صفر تقرب نمیکند و در یک دایره تکراری ثابت باقی میماند.

۷- در مورد دست فروشان لیسه مریم ، شما کدام محل را برای ادامه کارشان پیشنهاد کردید؟؟؟؟؟
طرح شما چه بود که قبول نشد؟؟؟؟؟؟
در این مورد از زور کار گرفتن نتیجه عالی به دست نمیدهد، اول جای کار را برایشان آماده کنید و بعد دستور تخلیه را صادر کنید ، در غیر آن میدانید که به تنگ آمد به جنگ آمد.

-۸ جناب عالی
پولیس مخفی و کارمندان مخفی امنیت باید در تمام شهر فعال باشند و در ضمن جوانان بیکار محلات را در یک طرح مقاطعه کاری به خدمت بگیرید تا در مقابل راپور موثق و اهمیت راپور یک مبلغ معین به دست بیاورند و آنگاه نتیجه را خواهید دید.
مهم این است که پولیس و امنیت سرعت عمل خود را در کمتر از ده دقیقه عیار کنند و این ممکن است.

۹- پولیس و کارمندان فعال امنیتی را تقدیر مادی د بعد معنوی کنید اما تشهیر نکنید.
هیچ قضیه نباید کوچک انگاشته شود ، جرم جرم است و باید پیگیری شود.
در شش و نیم صبح عملکرد حوزه های پولیس و دادستانی و محکمه را روزانه بررسی کنید تا هر حادثه را جدا جدا.

۱۰- شفافیت و صداقت و سرعت عمل شما رکیک گویی را به صفر میرساند، مردم بد اخلاق نیستند اما تراکم فاجعه فرد را از کنترول خارج میکند.
پرداختن به شکایات ک انتقادات مردم رالطه لین ملت ک دولت را قوی تر میکند .

۱۱- در ارتباط با مین های مقناطیسی باید از طریق رسانه های جمعی به مردم آموزش داده شود که پیش از استفاده از وسایط حتما" کنترول دقیق انجام بدهند و هم آلارم های مقناطیس یاب در وسایط پولیس و امنیت و اردو و وسایط دولتی استفاده شود.
تکنولوژی پیشرفته را به خدمت بگیرید .

۱۲- حوزه های پلیس و دادستانی و محکمه و شهر داری باید جلسات شریک سازی فعالیت یک هفته خود را با باشندگان حوزه مربوطه از طریق کنفرانس مطبوعاتی و اطلاع رسانی دیجتال شریک بسازند تا اعتماد مردم محل بر منسولین دولت بیشتر شود.

تو نوشتی ما خواندیم
ما نوشتیم تو بخوان

>>>   چک با طالب چه شد؟؟؟
مذاکرات صلح چه شد؟؟؟؟؟؟
شورای عالی مصالحه چه شد؟؟؟؟؟
سقوط قندز در راه است ، چه تدبیر دارید؟؟؟؟؟؟
سرحدات شمالی بدخشان در حال سقوط است ، خبر دارید یا نه؟؟؟؟؟؟؟.؟
۱۳ میلیارد دالر کمک های وعده داده شده غرب در کجا هزینه میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این قضایای کوچک شهری را بگذارید دوباره به مسولیت حوزه های امنیتی ، شاید حال یاد گرفته باشند که چه کنند.
شما وعده کردید که به ده ها بلند منزل غیر قانونی را تخریب میکنید مگر در نهایت بلای همه سر سینما پارک خورد و باقی فراموش شد.
مشکل آب سرک های کابل گرفتید حل میشود مگر نشد؟؟؟؟؟

>>>   جناب امرالله صالح برای امنیت وتامین صلح وازبین بردن آدم کشان،رهزنان ودزدان درشهرکابل کمرهمت بسته اقدامات لازم بجا آورده است.موفقیت بیشتر جناب امرالله صالح را برای تامین امنیت ازخداوند جل جلاله خواهانم.
وزیرخان خوستیوال

>>>   تفکیک مجرم از تروریست برای مردم و اینکه که جانی است و که تروریست هنوز برای اکثر مردم روشن نیست امید اینکه این موضع را برای مردم بیشتر روشنی بدهید تفکیک این قبیل موضوعات و جدا کرد آن در مسئله امنیت و کمک مردم به قوای امنیتی خیلی مهم است ممکن است بعضی بخاطر شرایط خاص خود در مسئله تروریست کمک نتوانند اما در مسائل جنای کمک کند و بعضی هم بر عکس خیلی از افراد جانی برای زور گوی وتهدید مردم بخاطر عدم آگاهی مردم خود را وابسط به باند های تروریستی وا نمود می نمایند تاکسی به خاطری آن در مقابل آن اقدامی نه نماید ووو

>>>   تفکیک مجرم از تروریست برای مردم و اینکه کی جانی است و کی تروریست هنوز برای اکثر مردم روشن نیست امید اینکه این موضع را برای مردم بیشتر روشنی بدهید تفکیک این قبیل موضوعات و جدا کرد آن در مسئله امنیت و کمک مردم به قوای امنیتی خیلی مهم است ممکن است بعضی بخاطر شرایط خاص خود در مسئله تروریست کمک نتوانند اما در مسائل جنای کمک کند و بعضی هم بر عکس خیلی از افراد جانی برای زور گوی و تهدید مردم بخاطر عدم آگاهی مردم خود را وابسته به باندهای تروریستی وا نمود نمایند تاکسی به خاطری آن در مقابل آن اقدامی نه نماید ووو

>>>   جناب صالح صاحب زحمت شما قابل قدراست ما از هرنوع اقدام دولت راجع به دستگیری تروریست ها و جنایت پیشه ها حمایت میکنیم عمر تان دراز باد از خداوند منان موفقیت تان راخواهانم کاش چند نفر دیگر از هم و طنان ما مثل شما درین راستا گام واقعی بگذارند تا شاهد یک افغانستان عاری از جنک و خشونت باشیم موفق باشی

>>>   یکی باید به امر الله صالح بگوید که افغانستان ۳۴ ولایت دارد و حکومت شامل ولایت میشود ولی گزارش و کارکردهای دولت فقط به کابل ختم شده.
اگر توان حکومت داری و حاکمیت ندارند لطفا پست را خالی کرده و یک شخص ملی که در سطح کل افغانستان گزارش دهد را جایگزین کنند.
از ریس جمهور تا معاونین و وزار همه بیکاره و ناتوان هستند و همین باعث بدبختی و بیچارگی مردم مظلوم ما شده.

>>>   برو قیچ‌ بوت پاک غلام بچه درباری در باره تذکره قومی شتر چاپ که حالا بزور و‌فشار بالای کارمندان دولتی تحمیل میگردد ،موضع گیری تو نوکر و پابوس غنی احمدزی کوچی ، بزدلانه و نوکرصفتانه است و به اطمینان برت میگم که عمر سیاسی تو‌ مزدور کوتاه است.
کوه کن

>>>   سرتاپا دروغ لاف وپتاق خواب خیال
کروخیل از کارته نو

>>>   جلسات شش و نیم تا حد زیادی از حوادث و جنایات جناحی در کابل کاهش داده و علاقمندان به خوانش از اطلاعات شش ونیم هستند منجمله خودم اطلاعات ششو نیم بدون کم و کاست انجه اتفاقات در یک شبانه روز در شهر کابل اتفاق می افتد یکایک برای مردمان شهر ما بیان میکند علت که مردم از جلسات شش و نیم مردم خوش است واقعیت گویی و راستگویی ان است موفقیت و پیروزی بیشتر انرا در مورد دستگیر و مجازات مجرمین و جلوگیری از پدیده شر اور جناحی در شهر کابل بشمول کوتاه کردن دست طالبان ترورست درین شهر از بارگاه خداوند میخواهیم و تا حد زیادی کامیابی امراالله خان صالح را برایش تبریک میگویم و موفقیت بیشتر شانرا در راستای کار شان را از خداوند می طلبم برای من فرق نمیکند که شخص خدمتگذار بمردم از کدام ولایت و کدام زبان و سمت است هرکسی که کار نیک و خوب کند ولو طالبان اگر هم باشد مورد تایید من قرار میگیرد .

>>>   زنده بادآقای صالح

>>>   موفق و سر بلند باشید فرزند صادق و دلیر افغانستان . مبارزه علیه جنایت جهاد اکبر است که شما پیش گرفته ایید.

>>>   تشکر آقای صالح

>>>   تشکر آقای صالح باید مجرمین مجازات شود

>>>   عالیست پیروز باشید

>>>   صالح تشنه قدرت و تشنه شهرت است و از این ضعف او مافیای شئونیزم قبیله اوغان مثل یک آله گک دست ارزان و بی ارزش سهو استفاده میکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است