پمپیو: امنیت آمریکا به حضور در افغانستان بستگی ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۹/۹/۹ کد خبر: 165640 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا با حمایت از کاهش سطح نیروها در افغانستان گفت که امنیت این کشور به حضور نظامی در افغانستان و دیگر نقاط جهان وابسته نیست.
به گزارش تسنیم، «مایک پمپیو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به فرمان کاهش سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به 2500 نفر و تأثیر آن بر امنیت آمریکا گفت: نباید در دام این تفکر افتاد که امنیت آمریکا به تعداد نیروها در دیگر نقاط بستگی دارد.

پمپیو ضمن ابراز حمایت از کاهش نیروها در افغانستان به «فاکس نیوز» گفت: تهدید تروریسم در سراسر جهان جدی است و این تهدید فقط از افغانستان نشئت نمی‌گیرد.
وی افزود: ما نیروهایمان را در جایی که برای آمریکا و شرکای ما منافع امنیتی نداشته باشد به خطر نمی‌اندازیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که سطح تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی پس از توافق صلح با طالبان کاهش یافته است و تأکید کرد که واشنگتن در رابطه با روند صلح افغانستان در مسیر درستی در حال حرکت است.

پیش از این شماری از کشورهای عضو سازمان ناتو مخالفت خویش را با خروج بدون هماهنگی نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرده‌اند و دبیرکل این سازمان نیز تصریح کرده است که نیروهای ناتو تا زمانی که نیاز باشد به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پمپیو
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان باید بدانند که پیمان بستن با امریکا و سرباز امریکا شدن و به نیابت از امریکا مردم خود را کشتن جز ذلت دنیا و آخرت چیز دیگری نصیب شان نخواهد کرد.

>>>   راست می گوید از این طرف دینا به او سر دینا چه کرده می تواند این فقط یک فریب است به خاطر چند دانه چهار کلا است که این وطن در خون می سوزد

>>>   با بستن پیمان طالبان با نمایند امریکا در دوحه مبنی بر عدم حمله به نیروهای امریکا مستقر در افغانستان طالبان ثابت کردند که جنگ شان در کشور ما بخاطر کسب قدرت دولتی و دسترسی به پول و سرمایه کشور ماست نه جنگ بخاطر خدا و رسول ان و استقرار حکومت اسلامی حال نقاب اسلام از چهره طالبان با بستن این پیمان بزمین افتید و چهره حقیقی طالبان غلام پاکستان و اله دست انکشور را نمایان کرده است خداوند که منافق را رسوا و روسیاه میسازد مانند طالبان را شرمنده و خجالت زده میکند منافق را خداوند جزایش را اخرین طبقه دوزخ در کلام ربانی خودش گفته .

>>>   در تاریخ آمریکا بمثل ترامپ ریس جمهور بیعقل و بی نزاکت و به مثل پمپییو وزیرخارجه احمق و کله گاو تا به حال گسی ندیده بود. این شخص از الف تا ب سیاست و تشریفات هم باخبر نیست و مثل ترامپ یک کله خر است. انشا الله بزودی گم میشوند همراه با خلیلزاد مداری.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است