گزارش دیگری از امرالله صالح
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۹/۹/۱۰ کد خبر: 165651 منبع: پرینت

جلسه تاریخ ۱۰ قوس مطابق به ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۰:

اول: ثبت موتر های بی پلیت و بی اسناد سرعت می یابد. مطمین باشید. مشکل اینکه موتر های بی اسناد را چگونه الی ساحه تعین شده برای معاینات تخنیکی برد نیز حل شد. یعنی میکانیزم مشخص برای اینکار صورت گرفت. از زحمت کشی ترافیک کابل – منسوبین وزارت داخله و وزارت مالیه سپاس می نمایم. به من اطمینان داده شده است که ظرفیت طی مراحل و سرعت طی مراحل ده برابر افزایش می یابد. اگر بازهم شما درین بخش دچار مشکلات استید برای ما مشخص بنویسید که پیگیری و اقدام نماییم.

دوم: شماری از سیم کارت فروشان را که بدون تثبیت هویت متقاضی به اصطلاح به صورت توله کی و بی حساب سیم کارت می فروختند دستگر کردیم. با شرکت های مخابراتی مذاکرات مسلکی ما ادامه دارد. در هیچ جای دنیا فروش سیم کارت مانند افغانستان بی نظم و بدون اسناد صورت نمیگیرد. اگر فروشنده گان ثابت نمایند که در گذشته فروشات شان پس از تثبیت هویت بوده است اموال مصادره شده را برایشان باز میگردانیم. اما برایتان اطمینان داده میشود که شیوه فروش سیمکارت بصورت کنونی آن ادامه نخواهد داشت. برای ما گزارش رسیده است که در دروازه تورخم نیز غرفه هایی وجود دارد که بی حسات سیم کارت می فروشند از مقامات ننگرهار میخواهیم که به این معضل رسیدگی نمایند. به تمام ولایاتی که شامل میثاق امنیتی اند هدایت داده میشود که با پیروی از کابل در این ارتباط اقدام نمایند.

سوم: از این به بعد مواد منفجره بدست آمده را با شماری از سرویس های استخباراتی شریک می سازیم که منشا اصلی آن معلوم گردد. معلومات راکت هایی که منفجر نشده بود نیز با یکی از سفارت خانه ها شریک شد که دیده شود کشور شان این مواد را کدام زمان و به کدام کشور فروخته بودند. در کشور های دیگر این معمول است. شاید نتایج لازم را بدست نیاوریم ولی تلاش ما این خواهد بود که برضد تبلیغات بی معنی که گفته میشود اسلحه و راکت ها از دوره های گذشته باقی مانده است بصورت مسلکی بپردازیم. ممکن است شماری از راکت ها از دهه جهاد باقی مانده باشد اما نه تمام آن.

چهارم: ریاست امنیت ملی از جلسه شش و نیم تقاضا نمود که برای اکنون بازهم از نشر جزیات دستگیری های اخیر مرتبط به دانشگاهکابل وفراتر از آن ابا ورزیم. من یک بار دیگر از جلالتماب محترم رییس جمهور کشور سپاس می نمایم. در جلسه شورای عالی حاکمیت قانون که دیروز برگزار گردید ایشان هدایت دادند که تروریستان دستگیر شده بصورت علنی محاکمه شوند . برای دادستانی افغانستان ضرب الاجل تعیین گردید که در یک مدت مشخص دوسیه را تکمیل نماید. مردم از سرنوشت مبهم دوسیه ها خسته اند و میخواهند بدانند که کدام قضیه کجا رسید. سارنوالی افغانستان دستاورد های بزرگ و قابل فخر دارد در عین حال توقع مردم این است که دسترسی به معلومات داشته باشند و بدانند که قضایای حساس وخبرساز به کجا رسیده اند.

پنجم: کابل گواه در بیست وچهار ساعت گذشته گواه چهار مورد دزدی موتر در قره باغ – پغان – حوزه چهارم – حوزه ششم و دو رویداد تروریستی بود که خوشبختانه تلفات در قبال نداشت. در عین حال پولیس شجاع کابل و ریاست امنیت ملی کابل سیزده عملیات موفقانه داشتند که در آن برعلاوه دستگیری سه نفر تروریست که جزییات آن فردا داده خواهد شد چندین دزد – مظنونین اختطاف و باج گیر ها دستگیر شدند. چند روز قبل در حوزه ۱۵ بین اعضای یک باند درگیری صورت گرفت که منجر به قتل شد. دیروز بقیه اعضای باند دستگیر شدند. سطح جرایم در کابل پایین آمده است. در قسمت سرقت موتر ها نیز برخلاف گذشته پیگیری بسیار جدی صورت میگیرد. هیچ حادثه سرقت بی پیگری باقی نمی ماند. برای جزییات بیشتر با بخش مطبوعاتی ما در تماس شوید. اگر شما فکر میکنید این معلومات نا تکمیل است لطف نموده نظریات خود را شریک سازید.

ششم: برای گرم نمودن مکروریان ها یا به اصطلاح مساله تسخین تدابیر جدی و سریع روی دست است. قرار است که در پروسه تدارک سرعت ایجاد نماییم که اهالی محترم مکروریان مشکل شان حل گردد. رییس جدید تصدی مکروریان ها متعهد به آوردن نظم در تمام ساحه است. قابل یاد آوری است که تصدی مکروریان ها سالانه ۲۵۰ ملیون افغانی عاید و نزدیک دوصد ملیون افغانی مصرف دارد. در صورت اعاده نظم در مکروریان ها عواید این تصدی میتواند الی ۵۰۰ میلیون افزایش یابد. انشالله.

هفتم: مردم شریف شهرک میرویس صدای تان به ما رسید. بر ضد باجگیر و زور گوی که از جایگاه خویش سو استفاه می کند اقدام خواهیم نمود. اگر او به رفتار خشن خود پایان نداد موضوع به جرایم سنگین ارجاع خواهد شد. مردم شریف پل لرزانک مشکلی راکه از رهزنی مطرح ساخته بودید به ما رسید. برای پولیس معلوم است که رهزن های آن منطقه کیهایند. اقدام میشود اگر در وضعیت بهبود نیامد بازهم به ما اطلاع دهید. فهیم چوچه و باند وی باید مجازات شوند. مردم شریف بگرامی که شکایت از حضور اوباش و باجگیر در منطقه بین حسین خیل و بگرامی نموده بودند نیز به ما رسید. بزودترین فرصت ممکنه حل میگردد. موضوع بی نظمی و باجگیری در هده جلال آباد نیز حل میگردد. گفته شده که ممکن گدایان نشسته در سرک ها و یا اسپندی ها در ماین گذاری دست باشند. موضوع را متوجه هستیم. چنانچه وعده سپرده بودیم اقدامات تخنیکی موثر زیر کار است. این پدیده زشت و خوناشام را مهار خواهیم نمود. همکاری نمایید.

هشتم: متاسفانه فهرست جرم پیشه هایی که مردم تثبیت کرده اند اکنون از پنج هزار بالاتر رفته است. یعنی احصاییه ای که دیروز نشر شده بود با مدنظر داشت تغیر در رقم کلی تغییر خواهد نمود. الی چهل هشت ساعت دیگر احصاییه جدید حوزه وار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نهم: در بیست و چهارساعت گذشته ۸۸ درصد کسانیکه برایشان امنیت کابل مهم است از جلسات شش و نیم بخاطر تطبیق میثاق امنیتی ابراز حمایت نموده اند. در عین حال ۱۱ درصد انتقاد و اطلاعات داده اند اما حتمی نیست که حمایت کرده باشند. رقم رکیک گویان بازهم یک درصد است.

دهم: من امروز با یکی از منسوبین صفایی شهر مربوط به شهرداری کابل که دیروز مورد لت و کوب قرار گرفته بود دیدم. او را به مقر جلسات شش و نیم سر ساعت شش و نیم دعوت کردیم. از او دلجویی نمودم. برایش مکافات نقدی و معنوی مد نظر گرفته بودیم. متهم که بادیگارد یک قاضی است اکنون در حبس است. کارمندان عادی دولت مثلا همین صفاکاران شهری و یا سربازان پولیس کسانی اند که از دولت در سطح محله و خیابان نمایندگی میکنند. دست اندازی به این منسوبین دولت در اصل دست اندازی و تجاوز به تمام نظام است. من با این قشر از کارمندان شریف و با وقار دولت وعده میدهم که هیچ زورگوی و قدرتمند اجازه نخواهد داشت که به حریم شما تجاوز نماید. شما نماینده های دستگاه دولت هستید. بدون شما خدمات در بخش های مختلف به شهروندان افغانستان ارایه شده نمی تواند. در کشور های دیگر به شما به عنوان قشر حیاتی دستگاه دولت خطاب میگردد. من نیز با این اصطلاح موافق استم. در عین حال با سیزده تن از کارمندان و خدمه شهرداری ه توانسته اند در ایجاد نظم شهری و جزا دادن به بلند منزل های بی ادب از خود شجاعت نشان دهند دیدار کوتاه داشته و برایشان تقدیر نامه و جوایز نقدی تقدیم نمودم. اگر علاقمند به عکس استید از دفتر مطبوعات معاونیت اول ریاست جمهوری و یا شهرداری کابل بدست آرید.

یازدهم: دیزاین مرکز فرهنگی پارک شهرنو کابل را که به جای سینمای تخریب شده قرار است اعمار گردد بزودی با شما شریک می سازیم. چنانچه وعده سپرده بودم چیزی بدون نظر اهل خبره ومردم کابل در آنجا اعمار نخواهد شد. به وعده خود استوار استیم. مطیمن باشید.

دوازدهم: امروز فهرست دواخانه هایی که در نتیجه کار با مردم معلوم شد که تابلیت کا می فروشند و توسط هیات وزارت صحت عامه کشور مورد بازپرس و تفتیش قرار گرفتند نشر میشود. این تشهیر منفی بخاطری است که دیگران پند بگیرند و همین دواخانه ها بار دیگر دست به این جنایت نزنند.
تنها دولت قوی میتواند از عزت – جان و مال هر فرد حراست نماید. پس بخاطر خود تان با دولت تان همکاری نمایید.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گزارش
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   آقای صالح

۱- از ورود موتر های دست چپ و قاچاقی جلک گیری کنید .بازار ویش قندهار باید تحت کنترول در آید.
هده های فروش موتر های یک کلید چه در قره باغ کابل و چه هر جای دیگر باید بسته شود.خرید و فروش موتر های یک کلید باید جرم اعلان شود.

۲- سیم کارت فروشان خود مولدین و تورید کنندگان سیم کارت نیستند.
شرکت های مخابراتی نباید سیم کارت های خود را به گونه تولکی در اختیار فروشندگان قرار بدهند.
اصل منبع را تحت کنترول بگیرید.

۳- در زمان های قدیم حتی پوچک مرمی هم جمع و قید داشت ، مگر در زمان حال حتی وزارت های امنیتی از تعدا هاموی های خود هم صورت حساب درستی در دست ندارند.
جنگ در بی نظمی باخت را در پی دارد.

۴- اگر قضیه دانشگاه چند روز بیشتر نیاز دارد شما لطف کنید و از قضایای پیشتر متهمین و مجرمین را در مقابل سوالات رسانه های عمومی قرار دهید تا عطش کسب آگاهی مردم کمی فرو کش کند.

۵- مسولین حوزه های پولیس باید روزانه و هفته وار پیشرفت های خود را با مردم حوزه مربوطه شریک کنند چون دستگیری یک مجرم در ارزان قیمت برای باشنده دشت برچی چندان محسوس نیست مگر برای باشندگان ارزان قیمت اعتماد افزا است.

۶- مسولین امور باید یاد بگیرند که کار ها را قبل از رسیدن فصل مربوطه آماده اجرا بسازند، کار تسخین مکروریان باید در تاابستان زیر کار میبود و در آخر خزان آماده استفاده و حالا باید کلید می خورد.
به هر حال پلان های کاری در قسمت نهال شانی و سرسبزی کابل و از جمله مکرویان از حالا باید زیر کار گرفته شود و آغاز آن از بررسی مجدد نهال های شانده شده پارسال باید باشد که دیده شود چه تعداد نهال تا امسال زنده مانده اند.

۷- نواحی مربوطه شاروالی و حوزه های پولیس در کار اطلاع رسانی و ارتباط دو طرفه با مردم محل باید پیش قدم شوند و از پیشرفت های کاری خود و ترتیب اثر دادن به شکایات و پیشنهادات اهالی مربوطه روزانه گذارش دهی کنند ، این شیوه موثر تر است.

۸- فهرست مجرمین باید ناحیه وار ترتیب شود و تلاش صورت گیرد تا خانواده های مجرمین هم در امر مبارزه با جرم و مجرم شریک ساخته شوند و در غیر آن شریک جرم پنداشته شوند.
جرم و جنایت باید در نطفه خنثی شود .

۹- گراف رضایت مردم و گراف عملکرد مثبت باید همخوانی داشته باشد، در همه حال انجام وظیفه مسولیت است و رضایت مردم شاخص ارزیابی .

۱۰- اگر بادیگاردی مرتکب جرم میشود باید در قدم اول نفس بادی زیر سوال قرار گیرد.
بادیگارد باید فقط در موجودیت بادی ، مسلح و مامور باشد نه در غیر آن.
بادیگارد پیشخدمت و درایور نیست که به بازار فرستاده شود تا خرید کند یا امورات تجارتی را به پیش ببرد.
در قضیه اخیر جناب قاضی صاحب کجا تشریف داشتند وقتی که بادیگارد شان بدماشی کرد؟؟؟؟؟؟
شخص قاضی مسول درجه یک است.
در تمام دنیا والدین اطفال مسول عملکزد طفل خود میباشد .

۱۱- مراکز فرهنگی چنانچه از نام شان پیداست باید در اختیار وزارت فرهنگ باشند و این پروژه هم باید از طریق وزارت فرهنگ مدیریت شود نه شهر داری.

قانون اساسی باید تطبیق شود و انتخابات شهر داری ها به خصوص شهر کابل هرچه زودتر انجام شود، چرا نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟

۱۲- نشر فهرست دواخانه ها کار نیکو است اما مهمتر از آن شیوه تورید و تولید مواد مخدر باید شناسایی و اصل سرچشمه باید کور شود.
در شهر کابل به گمان اغلب بیشترین مواد مخدر مورد نیاز تولید و تکثیر و توضیع میشود ، بخش جنایی حوزه های پولیس از تمام جزئیات آگاه هستند اما منبع عاید و کار خود را نمیخواهند که از دست بدهند.
یک کارمند جنایی زمان ظاهر خان قصه میکرد که پیش از عید و ایام جشن ما تمام کیسه بر ها و مجرمین روی بازار را جمع میکردیم و برای ۴ روز در زندان می انداختیم و بعد رها میکردیم.

اگر هیچ مریضی وجود نداشته باشد نیاز به سیستم صحی نیست و همینطور ریشه کن شدن پدیده جرم و جنایت باعث بیکاری سیستم عدلی و قضایی و کشف و پولیس میشود.
با این همه این قاعده عام است اما در تمام دنیا پولیس وضعیت را زیر کنترول دارد و پولیس ما هم باید وضعیت را زیر کنترول خود بیاورد ، فعلا" از کنترول خارج است.

تنها سیستم کار آ و قوی و مسوول و نهاد های هم آهنگ و مستقل و پاسخگو باعث عملکرد مثبت و تقویه رابطه دولت و ملت میشود.
تنها دولت قوی و فرد محور در نهایت به دیکتاتوری فکری و عملی می انجامد.
تویت ترامپ دولت است و فرمان تقنینی غنی همچنان

تو نوشتی ما خواندیم
ما نوشتیم تو بخوان

>>>   زنده باد صالح!
افغان

>>>   جناب معاون صاحب
یک موضوع مهم را من شما را متوحه میسازم
در بام بعضی از منازل رهایشی انتن های مخابراتی نصب گردیده که برای اطفال و کهن سالان و خانم های باردار فوق العاده زیان بار است
لطف نموده جلو این کار غیر قانونی مفسدین پول دوست را بگیرید
بطور مثال در گولائی پارک خیرخانه کوچه ترکاری یکی در خانه شخصی بنام مجتبی و دیگری در خانه شخصی بنام جنرال پالک

علاوه بر زیان های صحی دود و صدای جنراتور ان باعث مشکلات بسیار زیاد برای همسایه های گردیده و هوا را کاملا دود آلو مینماید
و از لحاظ صحی تحقیقات در ممالک دیگر نشاند داده است که فوق العاده زیابار است بطورمثال گفته شده که باعث سرطان، سردردی های مزمن سؤشکل اطفال ضعف قوه حافظه وغیر مشکلات میشود

لطفاً لطفاً در این مورد هم توجه نمائید صدای مردم کاملا بی واسطه و غریب رایک بارهم که شده بشنوید.

>>>   آقای صالح
به فکرم که خبر نداری
در این ناکجا آباد غرب سیم کارت ها را رایگان در دسترس قرار میدهند به خصوص سیم کارت لایکه.
سیم کارت فروخته نمیشود.

>>>   درود بر جناب آقای صالح!این گونه اقدامات و گزارشات مردم را امیدوار می سازد و وجهه خوبی برای دولت دارد. موفق باشید!

>>>   آقای صالح
دواخانه ها تابلیت را پرچون میفروشند.
اما کار مسلکی ایجاب میکرد که پیش از افشای نام دواخانه ها منابع اکمالات و عمده فروش ها و در صورت ممکن تولید کنندگان و تورید کنندگان تابلیت شناسایی میشدند.

با افشای نام دوا خانه ها شما فروش تابلیت ها را به بازار سیاه سپردید که کنترول اش ممکن نیست ، مثل مواد مخدر.
اگر من غلط گفتم شما راست اش را بفرمائید.

>>>   جناب صالح
منبع آمار گیری تان را نشاندهی کنید.
این آمار رضائیت را از کجا میگیرید؟؟؟

>>>   سلام خدمت صالح باتشکر ازشما.با تمام مسولین نظامی جلسه برگزار کنید افغانستان را به چند زون تقسیم کنید هرزون را دست یک شخص قوی واگذارکن امنیت زون را بگیرند برنامه داشته باشین که طالبهای مزدور را نابود کنید

>>>   سلام خدمت صالح باتشکر ازشما.با تمام مسولین نظامی جلسه برگزار کنید افغانستان را به چند زون تقسیم کنید هرزون را دست یک شخص قوی واگذارکن امنیت زون را بگیرند برنامه داشته باشین که طالبهای مزدور را نابود کنید

>>>   اقای صالح کار و فعالیت تان رضایت بخش است من مطمن ام که در آینده بهتر خواهد شد، چون شما اراده و تصمیم دارید، امیدوارم دولت تا آخر با شما همکاری و از شما حمایت قاطع نمایید، مخصوصاً زمانیکه با پول اندوزان، قلدران، مافیا، و کسانیکه نه الله اند و نه گل اند و نه مجاهد. تصفیهٔ حساب صورت میگیرد. موفقیت بیشتر تان را ازخدواند خواهانم.

>>>   کارکرد اقای صالح معاون اول ریاست جمهوری تا حال که دیده شده موفقیت امیز و موثر است موفقیت بیشتر برایش میخواهم و کار شاروالی کابل در پاکاری پیاده رو ها هم قابل تمجید است که دستور معاونصاحب اول را با جدیت به پیش میبرند.

>>>   محترم امرالله صالح از اینکه توانستید در مورد موتر های لینی اجراآت قانونی نماید و از نشستن دو نفر در یک سیت جلو موتر جلوگیری کردید از شما نهایت سپاسگذار هستیم. انجام این عمل معقول و بشردوستانه در پیش خداوند اجر بزرگ دارد . از نگاه شرعی این عمل دریوران حرام پنداشته میشود اما عالمان دین هیچ وقت صدا بلند نکرد . از نگاه طبابت این عمل باعث وارد شدن فشار بالای ستون فقرات انسانها میگردد و به مرض سیاتیک مبتلا میسازد و از نگاه قانون ترافیک خطرات ناشی از حادثه ترافیکی را در قبال دارد اما هیچ یک از این سه مرجه نتوانستند که برای دریوران و مردم بفهمانند که این یک عمل زشت و ناروا است . و این موضوع یک معضله درد سر ساز شده بود ؛خصوصا در حصه خانم ها اگر دو زن حاضر نمیشد که دریک سیت بنشینند مورد خشونت دو و دشنام دریوران قرار میگرفتند و با هم خانم هارا از موتر پاین میکردند . فعلا این نوع عمل کاهش یافته است به مردم ثابت شد که اگر دولت بیدار باشد و از مسولیت خود آگاه باشد هیچ امکان ندارد که عدالت به وجود نیاید . اراده راسخ و اقدام واقعی حتما جایگاه خود را بدست می آورد از لطف تان درین مورد نهایت سپاسگذار هستیم که متوجه این موضوع شده و در مورد اصلاح آن اقدام جدی نمودید . از شما صمیمانه خواهشمندیم که در مورد اطفالان که در روز های سرد و طافت فرسا زمستان و در روزهای گرم طاقت فرسا تابستان در روی جاده ها با چشمان اشک آلود دست به گدایی میزنند با آنکه خود شان از این موضوع جیزی نمیدانند . اما این اطفالان مجرمان عصر پیش رو خواهند بود فکر نموده راه برای نجات شان پیدا نماید . این نوع اطفالان در جامعه غمگین و خون آلود برای تمام اتباع غم آفرینی میکنند و هم چنان ریشه خشونت را برای فردا قوی میسازد باید با کسانیکه این عمل شنیع را انجام میدهد برخورد قانونی صورت گیرد و این اطفالان از راهرو ها و پیاده رو ها جمع آوری گردد . سوم توجه شما را به کتله بزرگ معتادین که رو به افزایش است خواهانیم زیرا این مرض ساری و خطرناک هرروز دامن خود را گسترده تر کرده و جوانان جدید را به خود جذب مینماید و به کام مرگ میکشاند دولت داری بالای معتادین و برای معتادین زیبنده شما نیست . این پدیده شوم که ممکن یک روز در هر خانه افغانستان یک مشتری پیدا نماید. از تمام دولت مداران که از قاجاچ و فروش این مواد خون آلود و زهراگین سرمایه بدست می رالتماسانه خواهش میکنیم که از این کار و پیشه دست بکشند . فرزندان این مرز و بوم را دیگر قربانی خود نکنند و از شما هم خواهشمندیم که با دسته سر دمداران از راه مرمت و سلامت رفتار نکنید تا روز بعد از چوکی سربلند چشم بالا در میان جامعه بشری جاه برای قدم گذاشتن داشته باشید حتما که چنین است. تشکر جناب امرالله صالح امیدواریم که همیشه صالح بمانید تا در هردو جهان مورد پسند نیک قرار گیرید .

>>>   دلم برای این غلام بچه شرفباخته میسوزد.
این زنده باد گفتن های چند تا کوتاه نظر ساده لوح و چند تا عناصر قبیله جایی را نمیگیرد.

>>>   تشکر گفتن ها ریشه در چاپلوسی ندارد بل که هر چه را انجام میدهد از آدرس دولت وظیفه شان است و مسولیت نه منت ما صرف دست آورد های شان را برای شان به عنوان یک تبعه کشور ابراز میداریم و بس همین که خود را از فساد جدا سازند و متوجه مسولیت شان شوند ما صرف برای شان ابراز میکنیم و میفهمانیم که چقدر متوجه اعمال و کردار شان هستیم

>>>   صالح شهزاده است نه غلام بچه!
...بر دهن بدخواهان صالح!

>>>   به سخنان خلیلزاد معروف به شیاد باور نکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است