چرا ناکام ترین افراد بلندترین رأی را گرفتند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۷    ۱۳۹۹/۹/۱۱ کد خبر: 165664 منبع: پرینت

ناکام ترین، بیکاره ترین، فاسد ترین و آلوده ترین افراد، بلند ترین رأی را از وکلا در بدل پول، معامله، مقرری و قرادادی به دست آوردند!
یک تعداد افراد بی‌خبر از دنیای سیاست فکر می کنند که وکلا در رأی دادن اختیار دارند و به وزرا به برنامه، تخصص، تحصیل و سابقه نیکو رأی می دهند، همین افراد نام یک نفر را گرفته می توانند که بیرون از دایره مافیایی قدرت و ثروت باشند؟

از دیگران بگذریم چون دزدان می روند و دزدان می آیند، همین سه نفر اعضای باند حمدالله محب که مسوولیت امنیت کشور و شهروندان را به دوش دارند وکلا به کدام وجدان، روی کدام محاسبه و به اساس کدام برنامه به این‌ها رأی داده اند؟ رأی به باند حمدالله محب رأی به قتل عام بیشتر سربازان، افسران، مردم افغانستان و همچنین رأی به کشتار های هدفمند، انتحاری و انفجاری است.

در مورد خانم صافی و طاهر زهیر ارگی ها این دو نفر را قصدا از چرخه معامله و داد و ستد خارج کردند چون میدانند سرور دانش در چرخه مافیایی قدرت ضعیف و مطیع بی چون و چرایی حلقه تنگ قدرت در درون ارگ است و اکنون دیده شود که بالای این دو وزارت ارگی ها چه پلان دارند و هم بالای بی واسطه ترین افراد خواستند به مردم بگویند که وکلا هم نقش دارند در حالیکه در قدم اول ارگی ها در تفاهم با باند ها و معامله وزرا را مقرر می کنند و اگر چنین نیست پس چرا ناکام ترین افراد وابسته به ارگ بلندترین رأی را گرفتند؟

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزرا
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   به وزیر معدن وپترولیم وکیلا چرا رای دادند واضح برایشان معلوم بود که غیر مسلکی است گذشته از ان دیدید که در سابقه خود در وزارت خارجه چی کار های نبود که کرده است همه کارمندان انر منفک واجیران خود را با معاش بلند مقرر نموده گویا اینکه من در مصرف بدیجه کمک رسانی کرده ام پس کار مندان چی کنند که امرار حیات کنند
عبدا لله از کابل

>>>   آنکه پول نمیپردازد چگونه رای آورد ؟
وکلا این چوکی را در مقابل پول گزاف و مهم تر از همه با از دست دادن عزت و آبرو به دست آورده اند و حال بی انصافی است اگر بگوئیم که برای خدا و نه برای پول به وزرا رای بدهند.
چرا کاندید وزرا این همه مشتاق وزیر شدن هستند؟؟؟؟
مگر وزیر شدن امتیاز است یا مسولیت؟؟؟؟
اگر امتیاز است باید بده ، بستان بکنند و اگر مسولیت است ، چگونه انسانی باشد که پول بدهد و مسولیت بخرد؟؟؟

>>>   نویسنده عالیقدر کود۴!
امیدوارم مقابل انچه غیرطبعی است عکس العمل نشان بدهید.
این کاملا طبعی است که درمجلس که متشکل از....های احمق وقلدرهای بسواداست،نتیجه رای گیری باید همینطورباشد.
نوا

>>>   دولت در افغانستان دکانداری است.
مالک دکان باید برای دکان پول تا جایی بپردازد،باید کرایه دکان بپردازد.باید مالیه و صفایی بپردازد و جنس را خریداری کند و انتقال بدهد.
در آخر باید تمام این مصارف را هم پیدا کند و هم مفاد کند.
است همه از کجا میشود؟
از فروش مال بالای مشتری.

حالا وکیل نیز در انتخابات خود را کاندید میکند و پول مصرف میکند و کسانی که آنها را درین راه کمک میکنند و برایش رای جمع آوری میکنند،سهم میخواهد.مؤکلین شان گاه و بیگاه برای مشکلات شان به آنها سر میزنند.اًنها باید به وزارت خانه ها بروند و برای کار مؤکلین شان واسطه شوند.
پس است همه مصارف را از کجا پیدا کنند؟
از رای اعتماد بالای وزیران که برای هر وزیر نظر به قیمت چوکی اش رشوت میگیرند و به وی رای اعتماد میدهند.

>>>   جرس این بی عدالتی قبل از رای به این وزرا توسط جناب امرالله صالح زده شد اما چشم مفسدان کور ذهن به اصطلاح نماینده گان مردم را جاه وجلال ومنافع مالی گرفته است به سلسله بازی به منافع مردم گرسنه وبه خون تپیده یکبار دیگر به چهره های رای اعتماد در غصب قدرت وزارت دادند که به ده ها دوسیه چور لاینحل دارند بدا به حال ملتی خانه شان طویله نام دارد

>>>   دقیقن حقیت را نوشتید قلم تان رسا باد.
بااحترام عبید.

>>>   پول بده وزارت بگیر
شعار مجلس کابل

>>>   در پارلمان وجدان ها خوابیده است با پول ایمان ووجدان خود را فروخته اند
نمیدانم چه وقت عدالت جای این بی عدالتی را میگرد شرم به انانیکه با پول خود را میفروشند

>>>   به این پرسش من پاسخ بدهید اگر شما صاحب این سرزمین هستید چرا حتی نام یک نهاد دولتی به زبان پاریس دری نیست ؟؟ به انگلیسی است به هندی است به فرانسه ای است به عربی است اما به زبان پارسی دری اجازه نیست چرا ؟؟ چرا نام اسناد نا ملی تان به زبان ها رسمی تان نیست انگلیسی است عربی است فرانسه ای است هندی است کسی میتواند پاسخ درستی بدهد ؟؟؟
میهنی

>>>   نمی دانم چرا وکیلا به وزیر معدن وپترولیم رای دادند؟! بنده محمد صادق امینیان که مدتی است ساکن وین هم هستم خودم همیشه با کاسه لیسی تلاش می کردم که پست و مقام بگیرم اما ایجا پول می دن وزارت می گیرن. در پارلیمان ویجدان ها خوابیده است.

>>>   وزیر کیست که رای بگیرد ؟ پول وزیر رای میگیرد. قراردادی ها چوکی را به پول خریده و به پول میفروشند . فعلا در افغانستان حاکمیت پول بالای پولداران و برای پولداران است . به استسنی چند دانه وکیل دیگران همه اسناد را با پول خریداری نموده نه با استعداد اسناد پول به پول ضرورت دارد دیوار خانه بالای تهداب خانه استوار است بنآ تهداب ضعیف دیوار های ضعیف را استوار نگهمیدارد . دیوار های ضعیف به انواع و اقسام دیوار های استنادی ضرورت دارد تا از چپه شدن جلوگیری به عمل آرد . دیوار های استنادی هم همین است که همه دنیا میبیند از هر وزیر طبق توان و معامله پول میگیرند. مردم افغانستان باید تلاش بخرج دهند تا هر چه سریع از این روند عبور نمایند و گرنه زندگی بر همه گان سخت و دشوار خواهد شد .

>>>   تا زمانیکه مردم بیسواد و فقیر باشند و به خاطر پول و یک لقمه غذا بیدون شناخت و تعقل به این مفسدین رای بدهند که وکیل شوند کدام تغیری در ترکیب این پارلمان نخواهد آمد. البته باید بی انضاف نبود و اذعان نمود که یک اقلیت خوب و باوجدان در پارلمان افغانستان هم وجود دارد که داکتر صاحب بشردوست یکی از آنهاست. برای یک پارلمان پاک و کارآ بلند بردن سطح دانش و فهم مردم ما شرط اصولی میباشد.
نوابی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است