اشرف غنی از پیشرفت مذاکرات جلوگیری کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۳۹۹/۹/۱۱ کد خبر: 165670 منبع: پرینت

طالبان با انتشار مطلبی درباره توافق با تیم مذاکره‌کننده افغانستان بر سر دستورکار 21 ماده‌ای مذاکرات بین‌الافغانی اعلام کردند که این توافق "دروغ‌ها" درباره عدم تعهد این گروه نسبت به برقراری صلح را آشکار کرد.
طالبان همچنین تاکید کرد که این گروه «بیش از هر جهتی برای آوردن صلح به کشور و قیام نظام خالص اسلامی متعهد است».

نوشتار می‌افزاید: چنان معلوم می‌شود که پس از سفر رییس هیات مذاکراتی طرف مقابل، مقامات کابل مخالفت خویش را با این توافق نشان داده‌اند و بار دیگر می‌خواهند سلسله‌ای از موانع را در برابر روند صلح ایجاد کنند.

«محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره کننده طالبان و دفتر سیاسی این گروه در قطر نیز پیش از این گفته بود که همه دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی 15 نوامبر نهایی و تکمیل شد اما «نادر نادری» سخنگوی تیم افغانستان می‌گوید که صرفاً در مورد 21 ماده دستورکار مذاکرات، به استثنای مقدمه آن، در اصول توافق شده است.

روز گذشته نیویورک تایمز نیز در مطلبی به نقل از مقامات افغان نوشته بود که باوجود توافق تیم مذاکره‌کننده افغانستان و طالبان درباره دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی، «اشرف غنی» رییس جمهور این کشور از پیشرفت مذاکرات جلوگیری کرده است.

نیویورک تایمز به نقل از سه مقام دولتی نوشت که اشرف غنی بر یک مورد از جزییات تاکید دارد و آن این است که دولت افغانستان در این دستورکار باید با نام رسمی آن یعنی "جمهوری اسلامی افغانستان" یاد شود؛ جزئیاتی که به گفته این روزنامه در گذشته نیز باعث توقف مذاکرات شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   جمهکری اسلامی افغانستان منهای غنی
راه حل است.

>>>   اگر کدام توافقی صورت گرفته باشد که با منافع ملی در تضاد است ، وظیفه رئیس صاحب جمهور است که آنرا نپذیرد.
وطن در جایگاه نیست هر روزه یک دولت موقت اعلان نموده و علاقه دزدان و وطنستیزان را بالاتر از منافع ملت قرار دهد .

>>>   به این پرسش من پاسخ بدهید اگر شما صاحب این سرزمین هستید چرا حتی نام یک نهاد دولتی به زبان پاریس دری نیست؟؟ به انگلیسی است به هندی است به فرانسه ای است به عربی است اما به زبان پارسی دری اجازه نیست چرا؟؟ چرا نام اسناد نا ملی تان به زبان ها رسمی تان نیست انگلیسی است عربی است فرانسه ای است هندی است کسی میتواند پاسخ درستی بدهد؟؟؟
میهنی

>>>   تا این متقلب را مثل ....از ارگ بیرون نکنید خودش مثل انسان رها کردنی نیست چون او از ذات انسان نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است