خلیلزاد دور تازۀ سفرهایش به منطقه را آغاز کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۹/۹/۱۴ کد خبر: 165684 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان دور تازۀ سفرهایش را برای صلح افغانستان، آغاز کرده‌است.
خلیلزاد در تویترش نگاشته‌است که او در نخست به انقره رفته‌است تا پشتیبانی ترکیه را از صلح افغانستان بدست آورد.
به گزارش طلوع، او همچنین افزده‌است که سپس به قطر می‌رود تا چگونه بتواند در سرعت بخشی عملی‌شدن توافقات بدست آمدۀ اخیر میان هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان کمک کند.

خلیلزاد افزوده‌است: «از اینجا [انقره] به دوحه می‌روم تا ببینم چگونه ما می‌توانم به طرف‌ها کمک کنیم که توافقات اخیر روی کارشیوۀ صلح را عملی کنند و روی نقشۀ راه و آتش‌بس همه‌جانبه و دایمی پیشرفت سریع داشته باشند.»
او تأکید کرده‌است که پس از قطر به دیگر کشورها نیز خواهد رفت تا به‌گفتۀ خودش حمایت‌های بیشتر بین‌المللی را برای صلح افغانستان بدست آورد.

شام روز گذشته هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان که از هشتاد روز به‌اینسو دردوحه سرگرم مذاکرات صلح استند اعلام کردند که روی کارشیوۀ مذاکرات صلح توافق کرده‌اند.
این توافق پس از بن‌بست یک ماهۀ گفت‌وگوهای طرف‌ها حاصل شده‌است.

بربنیاد گفته‌های اعضای هیات جمهوری اسلامی افغانستان، قرار است کمیته‌های کاری دو طرف روز شنبۀ هفتۀ آینده نشستی را دربارۀ مشخص کردن آجندای مذاکرات رسمی صلح برگزار کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خللزاد
منطقه
نظرات بینندگان:

>>>   آخرین سفر سیاحتی خلیلزاد از کیسه ملت امریکا

>>>   من که فکر می کنم همین غنی وعبدالله می خواهد ۵ سال دیگر هم به همین رقم مسقره گی سپری نماید و در قدرت باشد اگر صلح واقعا بخواهند در مدت یک هفته نتیجه می دهد آنها فقط برای پر کردن جیب های شان وا به حال غریب و بیچاره

>>>   زلمی خلیلزاد (غلام امریکا) برای خوش خدمتی به ارباب خود از کدام کاری فروگذار نمی کند. ای کاش ای خلیلزاد غلام من بود. نامش را به غلامزاد بدل می کردم چون غلام خوبیست.غلام صرف خلیلزاد و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است