معاون صاحب تاریخ را سرچپه نخوانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۹/۹/۱۴ کد خبر: 165685 منبع: پرینت

1 - گرچه برای تعویذ باوران تعویذ چیزی است مقدس و متبرک. ولی این پرچم تاریک خونین آنهایکه به عزت و به ناموس این سرزمین تعرض کرده اند و فرزندان این سرزمین را سر بریدند و یگانه شاه عیار خراسان زمین امیرحبیب الله کلکانی را همراه با یاران اش در این دوره غداران به دار آویختند؛ البته باحفظ حرمت و احترام به کلمه مبارک و اگر این کلمه مبارک را از این تکه حذف کنیم، در ضمن اینکه هرگز برای هیچ انسان آگاه دیگر مقدس نیست؛ جسارت معاف حتی ارزش یک صافی گنده و یا کاغذ دستشویی را هم ندارد؛ زیرا این یاد آور روزهای خون ریزی نیاکان من است و هرگز مقدس نخواهد بود.

آقای امرالله و یا هرکس دیگری به مثابه یک "افغان "حق دارند که افتخار کنند حتی میتوانند این پرچم را در خانه، بام و حتی بالایی زمین های زارع خویش نصب کنند، ولی برای من تاجیک و یا هم یک هزاره و اوزبیک که پدران ما جنایت این دوره را با گوشت و پوست خویش لمس کرده اند و تاریخ جنایت بارش فراموش نمیشود، در ضمن اینکه افتخار آمیز نیست، حتی توهین آمیز و شرم آور هم است، چه رسد به اینکه آنرا در گردن خود آویزان کنند.

2- برای معاون صاحب برسانید تاریخ را سرچپه نخوانند اگر خود نمیدانند مشاورین اش برای وی تفهمیم نمایند؛ با اینکه معلوم میشود الحمدالله ایشان جامع الکمالات و همه کاره هستند و کسی را سیال خود نمیدانند، اینکه ایشان مدافع آرمان و حراستگر دست آوردهای نادر خان هستند؛ من به آن کاری ندارم؛ و لی درک تاریخ برای حرافی نیست، زیرا که این تکه بی معنی که شباهت... دارد داری سابقه 100 ساله نبوده، بلکه از عمر خونین اش فقط 51 سال میگذرد و مربوط به دوره نادر غدار برمیگردد.

3- اینکه در اینجا کلمه مبارک نوشته شده است حتی تجربه تلخ تاریخ حکایت از این دارد که افتخارکنندگان و رهروان این پرچم حتی بارها عهد قرآنی را شکستاندند و به آن باور ندارند؛ وقتی خود به این باور ندارند؛ اما اینکه دیگران آنرا تغویذ گردن خود کنند جز حماقت، ننگ و تحقیر چیز دیگری نخواهد بود.

4 - در مورد واژه"ملی" بودن اش نمی پردازم؛ زیرا بحث به درازا میکشد. فقط میتوانم بگویم که استفاده واژه "ملی" منطقآ نادرست است زیرا ما ملتی نبوده ایم و هنوز ملتی نیستیم. ملی شدن با گلو پاره کردن ها و چک چک زدن های بیهوده قطعآ ممکن نیست.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله
معاون
نظرات بینندگان:

>>>   هم خنده وهم گریه.
هموطن نازنین.
به یادوطن شیرین دریوتوب ابتداجریان رای دهی به وزرارادرپارلمان فعلی ومتعاقب ان پارچه کمیدی برادرغیرتی حاجی کامران رامشاهده کردم،درابتدا به هردو خندیم،بعداوقتی متوجه هرج ومرج نخبگان امروز(اوباشان بیسواد)شدم وان طرزلباس پوشیدن ونظم ونسق چندنفری که ازروی بازارجهت تماشای یک برنامه کمیدی جمع شدند.واقعا زارزارگریستم که ملا های کثیف،اشراربی فرهنگ وطالبان وحشی چی ظلمی رادرحق وطن ومردم ما روا داشتند.ماراحداقل ۵۰۰ سال به عقب کشیدند(صرف ازلحاظ کلتوروادب).قتل وغارت،چوروچپاول وبیناموسی بجای خود.
عاقل

>>>   اقای صفوی!
فکرمیکنم اگرتاریخ کشورمانراسرچپه بخوانیم بهتراست.
زیراگرراست خواندی،جزخجالتی وشرمندگی چیزی دیگری نمی یابی.
عاقل

>>>   وقتی که ما ملتی نیستیم،خی چرا ...خود را پاره کرده هر روز میگویی که هموطن،هم زبان و غیره.
هم زبانی به معنی هم ملیتی نیست.
تاجک تاجک است،هزاره هزاره است،ازبک ازبک است و ترکمن ترکمن.
در ایران نیز چنین است:فارسی زبان فارسی زبان است،ترکمن ترکمن،کرد ها کرد،آذری آذری،ارمتی ارمتی،عرب عرب بلوچ بلوچ.
در هندوستان و پاکستان نیز چنین است.
پس هیچکدام این کشور ها یک ملت نیستند.
پس چرا تنها افغانستان را محکم گرفته اید که یک ملت نیست؟

>>>   اگر خوش ندارى افغانستان را و يا نام افغان را مى توانى بسيار به ارامى وطن عزيز مارا ترك كنى بيش از اينكه كدام هموطن ما سر را بيش رويت بگذارد!! گرچه شما خاينين ، جفنگ گويان را بايد دار زد مگر اين بهتر هست كه تو اغاى صفوى و خاينين همچو خودت وطن را خله كنيد !!!
تا يك نفر افغان هست زنده افغانستان هست
زنده باد ا

>>>   قابل خیلی تاسف است . شخصی که مطلب را نوشته نه چیزی از تاریخ میداند و نه وجدانی دارد که جلوگیری از یاوه سرایی و تهمت به اشخاص ملی گردد. وقتیکه می‌بینید قهرمان یک شخص یک دزد و بی سواد است پس نمی توان از چنین کسی انتظار راستگویی و انضاف را داشت.خداوند هدایت نیکی نصیب تان کند.

>>>   از ایران جدا شدیم دچار بحران شدیم
افغان متولد ایران

>>>   تاریخ این کشور ، چه راسته بخوانی و چه چپه ، سراسر شرم است و خجالت و دروغ و تذویر و قتل و انتحار

>>>   مگر تاریخ را میشود وارونه خواند؟
تاریخ هرچه باشد رو راست خوانده میشود اما جان کلام اینجاست که کدام تاریخ؟
تاریخ جعلی یا تاریخ حقیقی؟؟؟؟؟
تاریخ نویسی شغل کم در آمد یا حتی بی در آمد است و آنچه این شغل را درآمد زا میسازد همانا جعل تاریخ است.
ما هرچه تا حال خوانده ایم تاریخ جعلی است که در لا لای آن رگه هایی از حقیقت دیده میشود.
پس از حالا به بعد نسل جوان و با سواد کشور باید واقعه نویسی و ثبت حوادث و جریانات را آغاز کنند و همه را به نشر بسپارند تا فردا مزدوران قلم به دست از نوشتن تاریخ های جعلی عاجز باشند.

>>>   تا یک نفر اوغان است
برباد افغانستان است
ما در یک وطن زندگی میکنیم اما یک ملت نیستیم چون بعضی ها خود را بادار و دیگران را رعیت میداند در حالیگه ملت یعنی شهروند متساوی الحقوق.
در این وطن پشتون کمتر از ۳۰ فیصد نفوس دارد اما ۶۰ فیصد حق میگیرد و حاظر به نفوس شماری هم نیست.

>>>   دوستان عزیز، بیایید ملی به اندیشیم و بالاخره ملی عمل کنیم، کمتر انتقاد صورت گیرد و بیشتر برتریت خود را درعمل نشان دهیم، هیچکس انسان کامل نخواهد شد، نباید ازجناب معاون صاحب هم این توقع داشته باشیم واگر هموطنان ما فهم داشته باشند لطفا متممۀ اعمال خوب دیگران شوید نه فقط همیشه در چوکی قاضی باشید. تشکر.
ناصری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است