واکنش به موقع وزارتخارجه ایران درباره افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۹/۹/۱۵ کد خبر: 165691 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی درباره اهانت به اتباع افغانستان، مقامات مسوول دولت افغانستان را به دقت بیشتر در نشر اخبار و عدم تعجیل در صدور بیانیه‌های رسمی دعوت کرد.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال اطلاعیه نیروی انتظامی این کشور مبنی بر اینکه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص اهانت به برادران افغانستانی از اساس نادرست بوده و اتفاق مورد نظر در ایران اتفاق نیفتاده است، با ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای در هر کجای جهان، مقامات مسوول دولت دوست و برادر افغانستان را به دقت بیشتر در نشر اخبار و عدم تعجیل در صدور بیانیه‌های رسمی دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: زمانی که قرار است در روزهای آینده خط آهن خواف – هرات به عنوان نماد یکی از بزرگترین همکاری‌های فیمابین از سوی روسای جمهور دو کشور افتتاح شود، مراقبت از اقدامات ‌مشکوک بدخواهان روابط، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

قدس آنلاین نوشت: در اطلاعیه نیروی انتظامی ایران آمده است: انتشار تصاویری از اهانت به برادران افغانستانی در فضای مجازی باعث آزردگی خاطر همه هموطنان ایرانی شد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود دانست رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

بررسی‌های فنی حاکی از آن است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی در کشور ایران اتفاق نیفتاده و نیروی انتظامی قویاً این موضوع را که در ایران اسلامی چنین رفتاری با برادران مسلمان افغانستانی رخ داده باشد، تکذیب می‌کند.

بخش دیگری از این اطلاعیه می‌افزاید: افغانستان و ایران دو کشور دوست و همسایه و دارای فرهنگ مشترک با قدمت تاریخی در اتحاد و همکاری هستند و جمهوری اسلامی ایران همواره با وجود مشکلات و تحریم‌های پیاپی و ظالمانه، از کشور برادر، افغانستان حمایت کرده و می‌کند.

طی چند دهه اخیر مردم افغانستان به واسطه مشکلات عدیده، وارد کشور ما شده و جمهوری اسلامی ایران همواره با آغوش باز، میزبان برادران و خواهران خود بوده است.

اما دشمنان که گویی از این همدلی و تعامل انسانی میان دو کشور رضایت ندارند هرازگاهی شیطنت کرده و تمام توان شأن را به کار می‌بندند تا دو ملت را نسبت به هم بی اعتماد کنند اما مردم دو کشور ایران و افغانستان همواره در کنار هم و پشتیبان یکدیگر خواهند بود و ایجاد این نوع تنش‌ها در روابط و مناسبات خوب دو کشور خللی وارد نخواهد کرد.

در پایان نیروی انتظامی با هشدار به افرادی که اقدام به انتشار اینگونه فیلم‌های کذب در فضای مجازی می‌نمایند، تأکید می‌کند ضمن شناسایی آنها، بر اساس قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارتخارجه ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ساختن یک فلم با گفتن حرف های رکیک و داو و دشنام،کار مشکلی نیست.
همین حالا شما به یک نفر غریب و بیچاره در افغانستان که نان خوردن ندارد،صد افغانی بدهید و برایش بگویید که هر دشنامی که از دهانت می آید،نثار کشور ایران و مردم ایران کن،میکند.
مثل جنهه جنگ است.
چه فکر میکنید که آیا سربازان و طالبان بخاطر دین و بخاطر دفاع از وطن با یکدیگر میجنگند؟
معلومدار نی.بلکه بخاطر معاش میجنگند تا خودشان و فامیل شان از گرسنگی نمیرند و اگر کشته شدند،پول اکرامیه شان را فامیل شان بگیرد.

>>>   خب حالا اون فیلم در کدوم کشور اتفاق افتاده؟
اصلا چی هست من ندیدم.

>>>   حالا کاری با این فیلم ندارم ولی مثلا در خود کشور افغانستان من بارها در خبرهای رسانه های افغانستان از برخورد بد پلیس افغانستان دیدم مثلا یکیش که در صف نون خشک مردم بودند واسه زمان کرونا پلیس شلیک کرد که چند نفر از جمله یک خبرنگار کشته شد.یا ارتش یا همون اردوی ملی افغانستان به بیوه های سربازان کشته شده تجاوز کردند یا آزار کودکان یا بچه بازی توسط فرماندهان ارتش افغانستان
یا اصلا چرا راه دور میرید در همین سفارت افغانستان در تهران که واقعا من رفتم دیدم با هموطنان خودشون بد و تحقیر آمیز رفتار می کنند.یا در آمریکا جورج فلوید و یا حمله به پناهجویان در یونان و فرانسه.در ایران هم حتما هست

>>>   فقط در مورد ایران انقدر جنجال میشه
همین چند ماه پیش سر داستان یزد چه جنجالی شد
ولی در مورد سربازان استرالیایی که در خاک خودشون افغانها رو برای تفریح میکشند همین مسءولان افغانستان و مخصوصا نمایندگان مجلس افغانستان نمیدونم چرا لال میشن یهو
الان اون خانوم سما یک مصاحبه یا توییت راجب سربازان استرالیایی داده؟
واقعا سءوال است که چرا دم سفارت استرالیا نرفتن پرچم آتش بزنند مرگ بر استرالیا بگن
پس دو ملت دوست و برادری وجود ندارد
خواهشا افغان پیپر منتشر کن نظرم رو

>>>   من دیگه به دروغها و مظلوم نمایی شما بارو ندارم
همین الان شبکه مستند داشت برنامه خانه ما رو نشون میداد که تو شیراز و مشهد رفته بودن خرید که خیلی زیاد مغازه های افغانها که اصلا چند راسته مخصوص خودشون بود و همه چیز از مواد غذایی و لباس و لبنیات و سوپرمارکت پر بود
خیلی بودند حتما در شهرهای دیکه هم هستند
خب خدا رو شکر ایشالا خدا بهشون بیشتر و بیشتر بده
الکی انقدر خالی می بستید که هیچی ندارند و همه روده پاک میکنند و هز این حرفها
یکماه پیش هم دکتران و پرستاران و. مهندسان و تولید کننده هایی که همه افغان بودند نشون داد
پس دیگه معلوم میشه همش دارید دروغ میگید

>>>   واقعا بس کنید این همه بدبخت نشون دادن خودتون
تو مغازه هام پرچم افغانستان بود تو شیراز
من تو رسانه هام خوندم کافی شاپ و رستوران دارند
حتی نشون داد که اتحادیه کسبه و بازاریان دارند
گفتم که دعا میکنم همشون موفق باشند
حتی خیلیها که تابعیت گرفتن.یک دکتر جراح پلاستیک بود میگفت برای تابعیت ایران باید لغو تابعیت افغانستان میکردم ولی دولت افغانستان اجازه نمیداد
گفت دیگه ایران لطف کرد بدون در نظر داشت تابعیت بهم تابعیت ایران داد.بازیگران سینما و تلویزیون کارگردان که اینجا به دنیا اومدن کار میکنند
ورزشکاران زن که تو باشگاه های ایران هستند
همه نشان از مظلوم نمایی شماست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است