شش هزار پناهجو از بازگشت اجباری نجات یافتند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۹/۹/۱۷ کد خبر: 165717 منبع: پرینت

نزدیک به شش هزار پناهجوی افغانستانی که درخواست پناهندگی شان رد شده بود، از بازگشت اجباری به کشورشان نجات یافتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه‌های آلمان ظرف ده ماه گذشته با لغو احکام اداره مهاجرت، نزدیک به 6 هزار پناهجوی افغانستانی را که درخواست پناهندگی شان رد شده بود، از بازگشت اجباری به کشورشان نجات دادند. بازگرداندن پناهجویان افغانستانی به رغم تشدید ناامنی در کشور آن‌ها، از سال 2016 به این سو انتقادات شدیدی را علیه آلمان برانگیخته و در یک مورد حتی کمیته ضدشکنجه شورای اروپا پولیس این کشور را به اعمال شکنجه متهم کرده است.

دادگاه‌های آلمان در ده ماه گذشته به شکایت‌های 9557 پناهجوی افغانستانی که درخواست پناهندگی شان از سوی اداره امور مهاجران و پناهندگان رد شده بود رسیدگی کردند و در بیش از 59 درصد موارد به نفع پناهجویان رای دادند. به این ترتیب از استرداد اجباری بیش از 5644 پناهجو جلوگیری به عمل آمد.

به موجب قوانین آلمان، هرگاه درخواست پناهندگی یک پناهجو از سوی اداره فدرال امور مهاجران و پناهندگان رد شود، او حق دارد به دادگاه های مستقل شکایت ببرد. پناه جویان افغانستانی‌ با استفاده از همین قانون موفق به کسب لغو تصمیمات ادارۀ امور مهاجران آلمان شدند.
در همین حال گفته می شود که این اطلاعات را دولت آلمان در پاسخ به فراکسیون حزب چپ در مجلس فدرال ارایه داده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجو
بازگشت اجباری
نظرات بینندگان:

>>>   احمد سعیدی
با درود و سلام !
نمیدانم زودتر از کدام نابسامانی های کشورم بنویسم، ای وای وطن وای :
وزیر که خودش درست به زبان دری صحبت کرده نمیتواند و حدیث و آیات را از روی کاغذ نیز خوانده نمیتواند تصمیم میگیرد که اولاد این وطن از صنف اول الی صنف سوم در مساجد بروند و نزد ملا امامان درس بخوانند.
هراس من بر این است تجارب که از مدارس دینی پاکستان داریم که اکثریت اطفال انتحاری، انفجاری و آدم کش تربیه شده اند نشود خدا نا خواسته سناریوی پاکستان در افغانستان عملی شود.
هرچند همه مسلمانان با مساجد پیوند ناگسستنی داریم ولی محیط مسجد، محیطی کاملاً عبادی است و محیط مناسب برای آموزش علوم و فنون نیست و باعث دلسردی دانش آموزان از آموزش می گردد.
فایده ی این تصمیم چیست؟
پیشنهاد من این است، اگر وقعاً دلسوز به اولاد این وطن هستید هیچ امکان ندارد که در نزدیکی ها مکاتب وجود نداشته باشد این پروسه را زیر نظر معلمین و استادان دینی قرار دهید.
نگذارید بعضی ها خدا نا خواسته اطفال معصوم ما را بطرف انتحار و انفجار سوق دهند.

>>>   هر جا كه نام از اسلام ، مسجد و قران مى شود سعيدى صاحب مثل گژدم نيش خود را زده و به يك نوعى بر ضد اسلام زهر پاشى مى كند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است