صدای حکومت موقت از درون هیأت ارگ
چرند و پرند ارگی ها و نانخوران وابسته به ارگی ها در داخل و خارج کشور که نبود اشرف غنی احمدزی را مساوی به جمهوریت و بازگشت به عقب می دانند دیگر به اندازه پشیزی ارزش ندارد 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ کد خبر: 165981 منبع: پرینت

بالاخره صدای حکومت موقت از درون هیأت ارگی ها هم بلند گردید!
حفیظ منصور یکی از آدم های نسبی با فهم در میان هیأت مذاکره کننده ارگی ها با طالبان است و تا جایی درک درست از ذهنیت طالبان دارد و در مصاحبه های خود با مطبوعات هم بدون ترس و وهم سخن می گوید، نامبرده گفته است که رفتن اشرف غنی احمدزی از قدرت و ایجاد حکومت موقت اگر طالبان بپذیرند یگانه راه بیرون رفت از بن بست مذاکرات است و دیگر هیچ راه وجود ندارد.
اظهارات حفیظ منصور شاید انعکاس یک بخش عمده رقبای ارگی ها در داخل و اکثریت کشور های منطقه ای و فرامنطقه ای باشد.

آنچه از آفتاب کرده روشن است این است که طالبان اشرف غنی احمدزی را به عنوان امیرالمومنین نمی پذیرند و با ارگی ها با فورمول حکمتیار یکجا نمی شوند و حتی پیشنهاد اشرف غنی احمدزی را که توسط عمران خان به طالبان به عنوان رهبر اداره موقت خود را مطرح کرده است نیز نپذیرفته اند. از همین جهت است که گفته های حفیظ منصور اهمیت پیدا می کند یا مذاکرات قطع می شود و یا منجر به ایجاد حکومت موقت می گردد دیگر راه وجود ندارد، چرند و پرند ارگی ها و نانخوران وابسته به ارگی ها در داخل و خارج کشور که نبود اشرف غنی احمدزی را مساوی به جمهوریت و بازگشت به عقب می دانند دیگر به اندازه پشیزی ارزش ندارد.

گرچه ایجاد حکومت موقت برضد منافع نه تنها اشرف غنی احمدزی بلکه بسیاری باند های تبهکار در شورای صلح، مجلس نمایندگان، مجلس سنا و حتی منافع ماهانه چهارده هزار دالری، روزانه سه صدوپنجاه دالری، زندگی در هوتل های لوکس رایگان با آب و نان قطر هیأت ارگی ها هم می شود که نباید این موانع را ساده فکر کرد چنانچه اکنون معلوم گردیده است که علت دوام سه ماه مذاکره برای هیچ در قطر فقط امتیازات در حدود ماهانه ۲۴۵۰۰ دالر بوده است.

البته این مذاکرات فقط برای چگونگی رسیدن به قدرت، ماندن به قدرت، تقسیم قدرت و انتقال قدرت است و مسأله صلح و رسیدن به صلح ارتباط به ساختار سیاسی افغانستان و اشتراک عادلانه اقوام در آن ساختار است که بسیار یک موضوع پیچیده و دشوار به نظر می رسد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حفیظ منصور
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   ادامه دیکتاتوری غنی کوچی و یک چندتا بوت پاکش دیگر ممکن نیست۰ غنی کوچی آقای قانون پوه صیب و جاسوس دربار فاشیزم همه به فضله دانی تعلق دارند۰

>>>   پس از گفته‌های پی‌هم چندین تن از سیاست‌گران دربارۀ احتمال ایجاد حکومت موقت در افغانستان، رئیس‌جمهور غنی می‌گوید که مردم منحل‌شدن نظام جمهوریت را نمی‌پذیرند و وظیفۀ اصلی او این است تا قدرت را به جانشین اش به‌گونۀ قانونی بسپارد.

>>>   از بیانات مشاور امنیتی جوبایدن معلوم میشود که پروسه مذاکرات بین الافغانی ادامه پیدا میکند.
آنچه نا معلوم است موضوع خروج کامل قوای امریکا و ناتو از افغانستان است.
اما اگر جوبایدن به خروج کامل قوای امریکا از افغانستان تا ماه می که در توافقات بین طالبان و امریکا ذکر شده است،رای منفی بدهد و آن را نادیده بگیرد.در حقیقت تکرار همان چیزی است که خود دونالد ترامپ در مورد توافقات برجام میان ایران و جامعه جهانی انجام داد که دونالد ترامپ آن را لغو کرد و مورد انتقاد جوبایدن قرار گرفت و آن را نقص دموکراسی و قوانین و مقررات بین المللی خواند.
بنأ دیده شود که جو بایدن در بیانیه افتتاحیه اش در مراسم تحلیف از موضوع افغانستان یاد آوری میکند و یا نه.
نهایتاً در جلسه ماه فبروری اعضای ناتو،شاید موضوع خروج و یا ماندن قوای خارجی در افغانستان معلوم شود.
امکانات این نیز میرود که مذاکرات صلح ادامه پیدا کند و کشور های عضو ناتو،تا به نتیجه رسیدن این مذاکرات و یا تشکیل حکومت مؤقت،خروج قوای خویش را به تعویق بیاندازند و این موضوع را در توافقنامه نیز اضافه کنند.

>>>   چـــــــرا رئیس جمهور ومعاون اولش همیشه می گویند : صلح پروسه دراز مدت است!!! ؟؟

>>>   جای شک نیست ودور از انتظار هم نبود
با احترام به نویسنده شهیر کشور جناب حفظ منصورجایگاهی شان در قلمرو ادب نزد ما مصًون خواهد بود
اما وابستگی شان با گروپ مرتجع چون معلم عطا نبیل وا سحق گیلانی غاصب ودیگر چوکره های ملیونر درشان ادم علمی چون منصور نیست
در این برحه از زمان که طالبان نامسلمان از خون ملت تغذیه می کنند اوشان نیز در گوشه دستر خوان شان می نشیند وبه طبل حکومت موًقط به نفع طالبان وپاکستان میکوبد فکر کنم تجربه های حکومت های موًقت دوران های سیاه گذشته که هد اقل خود منصور دریکی از انها شرکت داشت وکشور را به خاک یکسان کردند از حافظه خود پاک کرده اند ویا همین چهره ها باز می خواهند اب را خت کرده ماهی دلخواه خود را بگیرند
و. م از هالند

>>>   امریکا فاتحه جاسوس ناکام و خودکامه خودش اشرف غنی را خوانده اند و به زودی به گودال تاریخ انداخته میشود. اشرف غنی در مقابل باداران خود اصلا اختیار ندارد. به زودی نابود خواهد شد.

>>>   ... اول جهان باید‌به میز محاکمه کشانیده شود . او‌ در شش سال گذشته هرچه را در قدرت داشت در راه سقوط نظام سیاسی ای که در حال قوام گرفتن‌ بود بکار انداخت. چنین به نظر می رسد که این زنچوی خبیس به منظور تخریب ان‌نظام‌ به کار گماشته شده بود. او‌ خاین‌ ملی است و باید پس از محاکمه راهی چوبه ی دار شود.
زلمی درانی

>>>   وقت خود عبدللھ از پول ملت معاش میکیرد و خواھان برھم زدن نظام است از اشرار چھ توقع میتوان داشت؟عبدللھ برضد رئیسش اشرف غنی دسیسھ میکند؛نظام معیوب کھ تازھ بھ نام دولت با تمام مفاسدش ایستاد شدھ بھتر از ھیچی است،عبدللھ زرھ ای بھ فکر مردم وافغانستان نیست چون تمام فامیلش را بردھ ھند،او امتحانش را پس دادھ نمیدانم باز چرا بھ عنوان رئیس شورای عالی صلح انتخاب شدھ؟تازھ مگر کشورھای دیگر کھ بین شان صلح میکنند از ۳الی ۴ بیشتر عضو دارند کھ در افغانستان ۴۰ یا ۵۰ نفر عضو دارند؟امریکا با طالبان صلح کرد فقط خلیل زاد بود و بس۔


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است