خطاب به طالبان به بهانه دور دوم گفتگوهای صلح
شما مثلا در پی برپایی نظام اسلامی هستید اما سوال من این است که کدام اسلام؟ کدام اسلام از این جهت می‌گویم که قبله شما اکوره ختک و پیشوای تان در نهایت ابن تیمیه است 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ کد خبر: 166001 منبع: پرینت

وطنداران طالب:
اول، قصهِ ما و شما بر میگردد به نیمه اول دهه نود و آغاز تهاجم شما بر علیه نظام مشروع کشور. مشروعیت نظام را ازین جهت یاد آوری کردم که شورای اهل حل و عقد که پروفیسور ربانی را به قدرت رساند، به مراتب همه شمول‌تر و مشروع تر از جرگه قندهار که مشر شما، ملا عمر را مثلا امیرالمونین ساخت، بود. این یعنی دعوی ما با شما در گام نخست، از جنس مشروعیت قدرت سیاسی است و اگر در این مساله شکی دارید، به اعتبار آیه ۲۳ سوره بقره، بزرگان تان را طلب کنید تا دلیل بیاورند زیرا شما خرد حرف زدن ندارید، هرگاه اجندای جلسات تان را استخبارات همسایه تهیه نکند!

دوم، از آوان ایجاد تا اکنون، شما چیزی جز کشتن و بستن و سوختن در بساط ندارید، مگر دارید؟ شما احمد شاه مسعود را کشتید، باغ و تاک و زمین‌های ما را سوختاندید و در نهایت فضای نفس کشیدن در سینه‌های مان را بستید. خوب میدانید که در فرهنگ مردم این کشور سه چیز اصل و اساس است، مال، جان و ناموس که شما به هیچ یک از آن سه رحم نکردید. هدف از یادآوری این مورد آن است تا بدانید که پس از جنجال مشروعیت، ما و شما جدال کشت و خون داریم! پدر ما را کشته اید، مال ما را به یغما بردید و در حدی که دست تان رسید بی ناموسی نیز کرده اید، کمپ سرشاهی جلال‌آباد شاهد است!

سوم، جدال دینی، مورد دیگری است که باید بین ما حل شود. شما مثلا در پی برپایی نظام اسلامی هستید اما سوال من این است که کدام اسلام؟ کدام اسلام از این جهت می‌گویم که قبله شما اکوره ختک و پیشوای تان در نهایت ابن تیمیه است. در مقابل، امامان ما، محمد بخاری، مسلم نیشابوری، احمد نسایی، ابو داود سیستانی، ابو عیسی ترمذی، ابن ماجه قزوینی و ابوحنیفه خراسانی است و پس از کعبه، قبله ما هرات و بلخ و مرو و بغداد و نیشابور. حال با کجای ما برابری می‌کنید؟ آیا واقعا خود را کفو ما میدانید؟ اگر بلی، شلاق و واسکت انتحاری را کنار بگذارید تا حرف بزنیم!

چهارم، تاریخ است. تاریخ را از آن جهت در این مقام بیان می‌کنم تا بهانه‌ی به دست بهانه جویان نداده باشم و الی اساسی ترین جدال ما با شما، جدال تاریخی قدرت است! در تاریخ چه گفتنی دارید؟ احمد خان ابدالی و میرویس خان هوتکی از مفاخر تاریخ قریب این کشور هستند که بدون شک ربطی به شما ندارند! گفتن این که اگر "سواد تاریخ دارید" برای شما گران است زیرا ندارید اما اگر گاهی گذر تان حداقل به ویکی پیدیا افتاد از ابدالیان شروع تا تیموریان، خوارزم شاهیان، غوریان، غزنویان، سامانیان و برمکیان را مرور کنید و گاهی مفاهیمی چون هریوا، باکتریا، اراکوزیا، پورانا، گندهارا و بامیک را جستجو کنید تا بدانید ما در کجا و شما در کجایید!

پنجم، میدان جنگ از چه قرار است! برنامه شما برای بعد از دور اول مذاکرات صلح سقوط چند ولایت بود اما در نهایت به ترور سازمان یافته خبرنگاران و فعالان حقوق بشر سقوط کردید! مگر شجاعت همین است؟ آیا گاهی به خود زحمت داده اید تا بدانید که احمد خان ابدالی چگونه پانی پت را فتح کرد!؟ میدانم که نمیدانید زیرا شما با چیزی از جنس شجاعت بیگانه هستید و الی اقدام به قتل آدم‌های بی دفاع نمی‌کردید. در مقابل، همین دیروز لوی درستیز قوای مسلح کشور مدال شجاعت دریافت کرد و علت آن زدن بر دهن شما در سر تا سر کشور بود، مگر نبود!؟

و گپ آخر؛
راه زندگی مسالمت آمیز ما و شما فقط از مسیر صلح میگذرد! این که فکر می‌کنید آمریکا را شکست داده اید و یا جنگ نیابتی را برده اید کار خود تان اما بدانید و آگاه باشید که حتی اگر لشکر ابن زیاد را نیز شکستانده باشید، ما تسلیم تان نخواهیم شد! حس نفرت و انتقام از شما را در رگ و پست و استخوان خود و نسل‌های آینده مان پرورش خواهیم داد و هیچ‌گاه ناهم‌وطنی‌های تان را فراموش نخواهیم کرد! خلص کلام همان حرف قبلی: اگر بزنید، میزنیم تان، باز میزنیم تان، بازهم میزنیم تان و تا جایی میزنیم که فکر سلطه، پشت آیندگان تان را بلرزاند!

سامر بدرود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گفتگوهای صلح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اصلاً در اسلامی که حقوق مرد و زن مساوی نباشد،سبب همین جنجال ها و جنگ و جدال میشود.
پیشنهاد من به علمای دینی این است که در کلمه شهادت باید چیزی علاوه شود تا از برابری حقوق مرد و زن نمایندگی کند:
مثلاً:
لا اله الله محمداً رسول الله.اشهد ان لا اله الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان بی بی عایشه روجه رسول الله و بی بی فاطمه بنت رسول الله.

>>>   قسمکه کفر سرحد ندارد و یکصدوپنجاه ابر قدرت کفری به پشتوانه نیمه کفر آمده اند همین قسم اسلام نیز سرحد ندارد سیاه سفید شرق غرب را نمیشناسد وحالا وقتی آن رسیده که کفر و کفر پرستان از صفوف اسلام پاک شوند و افغانستان به یک حکومت صدفیصد اسلامی ضرورت دارد لندغر دزد ولچک باید جای نداشته باشد

>>>   اگر سر به سر تن بکشتن دهیم
نشاید که کشور بدشمن دهیم
چون کشور نباشد تن ما مباد
درین مرزوبوم زنده یک تن مباد

>>>   طالب اگر آدم میبود
دنیا ز غم بی غم میبود.

>>>   بتاید برادر ساغر بدرود باید گفت که ریس هیت مذاکره کننده نام استخباراتی گذاشته شده پاکستان ملا برادر و ملا شیر محمد استانکزی که فعلا عضویت هیت گروه طالبان که به نیابتاز ای اس ای و نظامیان پاکستان در جلسه هیت دولت اسلامی افغانستان در دوحه شرکت کرده اند این دو از جمله افسران خلقی حزب کمونست است که در زمان حکومت داکتر نجیب در اثرکوتای ناکام شان علیه حکومت نجیب به پاکستان نزد بادار دومی شان فرار کرده بودند که مردم ما را در زمان سلطه ترهکی و امین بنام مسلمان بودن میکشتند اما چه شد که حال نام ملای را از ای اس ای گرفته حکومت اسلامی را نقب بسته اند زمان اشغال کشور ما بنام امارت اسلامی طالبانی راباجنایات انجام داه شان فراموش ما نشده که طالبان بانهایت بیغرتی و لاف اسلامی و انسانی در راه عام به مرد وزن مسلمان بی دفاع کشور به بهانه های گونا گونه با قمچنی و دره شان حمله میکرد شهرها ارواح ها را بخود گرفته بودند دار و ندار کشور را به پاکستان انتقال نمودید حتی از حیوانات قاطر تا ریشه تاک و بادام کوهی و پسته سنگ های قیمتی دریغ نکردید و بردید این چیزیست چشم دیده خودم و دیگران بغاوت تان در مقابل حکومت اسلامی مجاهدین تحت زعامت پروفیسور استاد ربانی کجایش اسلامی بود که حال از حکومت اسلامی بخود نقاب ساخته اید کار و کسب و اصلا وجود نداشت پلان اقتصادی و اجتماعی در زمان اشغال پینجساله تان در قسمت بزرگ خاک ما چه بودبنام جز ریش معاینه کردن مردان و چادری بر زنان چیزی دیگر نداشتید اما به زان همزبان خودتان که موی سر اش از زیر چادر نمایان بود و با استین کشاد اش تا زیر بغلش معلوم میشد هیچ چیزی نمیگفتید در هرجا که پشو سخن نمیگفتی دشمن طالبان بودی حق را باطل میشماردند هزاران جنایت و خیانت دیگر که گنجایش ان درین سایت پر بیننده ممکن نیست تا بیان گردد.

>>>   امریکا غلام های نکتاهی دار دزد قومپرست و مفسد را با غلام های ریشدار جاهل و عقبگرا تبدیل میکند تا همان اهدافش را که گروه اولی پیش برده نتوانست گروه دومی بپیش ببرد۰ استراتیژی امریکا مثل سابق پا برجاست فقط تاکتیک او تغییر میخورد۰

>>>   اقای سامربدرود!
شفقت کنیدومراتب احتراماتم رابپذیرید.
مگردین ودیانت چه اسلام،عیسویت،یهودیت وغیره برمسایل اخروی وعقیدتی برنمیگردد؟
مگرعقلانی نخواهدبود که بدون درنظرداشت دین نظربه شرایط وحالت مملکت مان بهترین نظام که اینده مسعودماراتضمین کند،ان رابرگزینیم.
عاقل

>>>   محترم نظردهنده دوم!
قسمت اول ودوم نوشته تان درتضادقراردارد.اگر بخواهید لندغردودزدولچک راحذف کنید،این میلیونها مسلمان رادرکدام بحرهندمیریزید.
ناصری

>>>   ای بوسی می‌رود در مسکو و هند و قطر
چون به میهن می‌رسد همواره غَوغَو می‌کنند

مشکل شان مشکل بی عقلی و نادیده گیست
تا به جایی می‌رسد فکر زن نو می‌کنند

تنبلان و بیسوادان جای ما بگرفته‌اند
جای خدمت هر یکش در خانه پیتو می‌کنند

>>>   همه میدانند که طالبان نه دین دارند ونه بویی از اسلام وحتی انسانیت برده اند وفقط با وحشیگری و جهالت پیش میروند وبرنامه های استخباراتی پاکستان وعربستان وایران را پیش میبرند وحالا هم با امریکا متحد شده اند تا برای اهداف انها با ملت ودولت افغانستان مقابله کنند

>>>   مردم کشوربی دین نیستن که طالبان دین تزریق کنن امروزدردمردم نان ناامنی اوارگی بی عزتی وتحقیرشدن توسط همسایگان هست به درد مردم برسید امروزما به انتحاری نیازنداریم درد مردم رادوا کنید نه ازراه جنگ بلکه ازراه درست وعدالت اجتماعی این است راه مسلمانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است