اشرف غنی در پی توجیه تداوم قدرت خود است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۶    ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ کد خبر: 166017 منبع: پرینت

آقای غنی برای تصرف قدرت تلاش‌های زیادی انجام داد. پول‌های گزاف بیت‌المال را به نفع خود در انتخابات به مصرف رساند. تمام افراد و اراکین دولتی را در خدمت گرفت و از همه مهم‌تر که صدها هزار رأی تقلبی را به نفع خود به صندوق‌ها ریخت. با این بیان بعید می‌نماید که او به سپردن قدرت به یک دولت مؤقت راضی شود.

آقای غنی احتمالاً برای تداوم حکومت خود برای زمان پس از دوره‌ی ریاست جمهوری‌ کنونی هم‌ برنامه ریخته است. شاید در دمدمه‌های انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری، با بیان دلایلی به ظاهر عامه‌پسند کوشش کند که تداوم حضور خود را در انتخابات آن زمان توجیه کند.

از جمله ممکن است با استناد به تقسیم قدرت در دوره‌ی حکومت وحدت ملی و باز تقسیم قدرت در دوره‌ی کنونی، سعی کند که حضور خود را در انتخابات آینده موجه جلوه دهد. البته این نکات وابسته به سیاست دولت آینده‌ی امریکا است که در باره‌ی افغانستان چه تصمیم می‌گیرد؛ اما روحیه‌ی حاکم بر جامعه حاکی از عدم رضایت مردم از دوام حکومت آقای غنی است.

مردم انتظار دارند صلح و امنیت در جامعه برقرار گردد حتی اگر منجر به کنار رفتن آقای غنی از رأس حکومت فعلی شود. حکومت کنونی در برآورده‌شدن نیازهای ابتدایی و اساسی جامعه ناکام بوده است. امنیت مردم روزبروز با کاهش جدی مواجه شده و آمار فقر تا ۹۳ درصد افزایش یافته است و از همه مهم‌تر که دوره‌ی حکومت آقای غنی با قتل ده‌ها هزار اتباع کشور همراه بوده است.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   حفظ نظام جمهوریت و حفظ دست آورد ها به معنی حفظ غنی کوچی و دار دسته فاشیست و فاسدش در قدرت نیست و نباید باشد۰ یک حکومت سرپرست متشکل از چند نفر مورد قبول مردم میتواند این نظام را حفظ و سرپرستی کند و شرایط صلح و توافق را با طالبان آسان تر کند۰
غنی کوچی با تمام عصبیت تعصب و تقلب و خیانت هایش میتواند برود به فضله دانی تاریخ و این ملت مظلوم را بحالش بگذارد۰

>>>   غنی بیچاره میمیرد مگر قبل از مرگ فرصت وصیت هم نمی یابد.
امریکایی ها نشان داده اند که هرکه سر راه شان ابستاده شود کشته میشکد.
نمونه روشن اش مارشال فهیم و همه شهدای جبهه جهاد و مقاومت مثل سید خیلی و داود داود و جنرال عبد رازق و امثالهم.

>>>   اشرف غنی برای تداوم قدرت خود چنین خواهد گفت:
چون در دور اول ریاست جمهوری من داکتر عبدالله چیلک انداخت و حکومت وحدت ملی ایجاد شد و قدرت من پنجاه پنجاه فیصد با داکتر عبدالله تقسیم شد،بنأ پنجاه فیصد قدرت من سوخت.
در ست است که در قانون اساسی ذکر شده است که یک رییس جمهور نمیتواند اضافه از دو دوره بر سر قدرت باشد.اما در صورتی که این قدرت صد فیصد باشد.
چون پنجاه فیصد قدرت من در دور اول سوخت،بنأ این پنجاه فیصد را که شامل دو و نیم سال میشود،اعاده خداهم کرد.
ناگفته نماند که کرزی هم که پیش از من رییس جمهور بود،علاوه بر دو دور ریاست جمهوری،دو سه سال دیگر هم بنام دوره انتقالی و غیره بر سر قدرت بود.

>>>   غنی یهودی به خاطر کسب قدرت می خواهد اشخاص با نفوس را از خود کند

>>>   غنی احمدزی در هر دو دور انتخابات با وصف رای های تقلبی اش در نسبت به داکتر عبدالله عبدالله رای کمتر داشت در دور اول انتخابات وزیر خارجه امریکا داکتر عبدالله وادار کرد تا با غنی معتصب سازش کند و منحیث سر سفیدی اش غنی را بحیث ریس جمهور بپذیرد و در انتخابات گذشته حاضر که کومتمشارکتی صورت گرفت تقسیم قدرت بین غنی و عبدالله با پا در میانی خلیلزاد و اقای کرزی و استاد سیاف اکتر عبداللهکه برنده اصلی انتخابات بود بخاطر مسلحت کشور و ویکار امدن مصالحه با طالبان مسلحه که با غنی حساسیت کامل دارند به وعده داگی قبلی اش به طالبان عمل نکرده حاضر به میز مذاکره در رابطه به صصلح با هیت اعزامی از کشور بما بنشیند ریاست جمهوری را به غنی و ریاست مصالحه ملی را که کمتر از ریاست جمهوری نیست داکتر عبدالله بپذیرد که بروی دو ریش سفید معزز که استاد سیاف دوست و رفیق دوران جهاد و مقاومت با عبدالله بود چیزی گفته نتوانست ناگزیر قبول کرد غنی نه پشتوانه مردمی دارد ونه در برابر خواست امریکا توان استادگی را هرقدریکه تپ وتلاش بخاطر دوام قدرتش در ارگ کند بااشارهامریکا فرار را بر قرار ترجیح میدهد غنی شخص طرف اعتماد نیست غیر از جند تن محدود که از امریکا اورده کسی دیگر ندارد.
تکیه بر دیوار کردم خاک بر پشتم نشست
هرکی با غنی دوستی کرد عاقبت قلبش شکست .

>>>   من فکر میکنم اگر غنی کنار زده شود امنیت سرتاسری خواهد امد زیرا تمام این نا امنی ها را خود. غنی ببار اورده است تا به قدرت خویش تکیه زند

>>>   باز میخواهید سقاوی سوم تکرار شود و کابل را چور چپاول کند.
زلمی

>>>   موضوع حیاتی و متعلق به سرنوشت مردم افغانستان حفظ نظام است و حفظ دست آورد ها طی بیست سال مبارزه. حکومت نام نهاد
امارتی ووحشی طالبانی که به بهانه اسلام
آنرا دوباره میخواهند، امتحان زشتی خود را داده است دوباره قابل قبول مردم نبوده و نیست .
ندیم خراسانی

>>>   غنی باید درگ کند که هر روز صد ها افغان قربانی حکومت باطل وی می شود و باید بداند که پافشاری زیاد وی برای باقیماندن در قدرت باعث مرگ و محاکمه عادلانه وی خواهد شد مردم و دنیا نظاره می کنند که غنی چطور برای حفظ قدرت و چشم پوشی ازین تباهی که در کشور ادامه دارد به تلاش های رزیلانه خودادامه می دهد از جمله در روز ها باجدادن به دوستم و محقیق . در صورتیکه این هر دو همکاری شان را با غنی تجربه کرده اند بازهم محقیق مشاور قاق روده شده است و قاق روده چطور محقیق را به مشاوریت خود انتخاب کرده ؟
بناٌ مردم ازین معاملات کثیف خوب میداند که خون مردم و ویرانی افغانستان برای این بی وجدان ها ارزش ندارد.

>>>   غنی با همه توان تلاش میکنند که در قدرت بماند یا اینکه یک تضمین قوی از امریکا دریافت کند که بعد از کناره گیری از قدرت مورد محاکمه قرار نمیگیرد.
ده ها مورد سوء استفاده از منابع مالی توسط غنی با شواهد و دلایل کافی وجود دارد که برای ده ها سال زندانی شدن غنی کافی است.

>>>   یک چوکی در پارلمان و یکی یا دو سفارت مرگ هر کدام اینهاست.

>>>   غنی کوچی با خلیلزی، غلام دیگر امریکائی صرف بخاطر حفظ قدرت خودش دیدن نکرده نه بخاطر ملت، خودتانرا فریب ندهید۰ غنی همان غنی است که مثل ....تا بگرام دوید و عقب عساکر ترامپ ایستاد؛ آنهم بخاطر قدرت و ماندن در ارگ بود نه بخاطر منافع یا حیثیت ملت۰

>>>   در راس سرپرست باید خودت باشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است