صالح: از ساخت و ساز بی رویه خودداری کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ کد خبر: 166020 منبع: پرینت

جلسه تاریخ ۲۲ جدی ۹۹ مطابق به ۱۱ جنوری ۲۰۲۱:

اول: با رییس تصدی محافظت عامه که عضو جلسات شش و نیم است در ارتباط به شهادت ضیا ودان و همکارانش صحبت مفصل نمودیم. خوشبختانه دریور موصوف زنده است و حرف های او میتواند ما را در دستیابی به سر نخ کمک نماید. برای خانواده ضیاودان شهید عرض تسلیت دارم. ودان شهید روایت باطل طالب را به زبان پشتو نقد میکرد و زیر سوال می برد و ایستادگی قلمی و مدنی او در تضعیف و مسخ شدن روایت طالب نقش مهم داشت.

دوم: سه نفر دیروز در کابل در حوادث جنایی کشته شدند. پولیس با اشراف بر حالت موضوع را زیر تحقیق قرار داده است. کشته شدن مرتضا نام در چهار راهی قمبر ربط به تشنج درون گروهک های جرم پیشه در شهر کابل دارد. میزان جرایم عمده در کابل بصورت قابل ملاحظه پایین آمده و چه بسا ساحات جرمزا که قبلا برای مردم ساحات خطرناک و ممنوعه شده بود ارام است و مجرمین فراری اند و یا سرکوب شده اند. اصطلاح سرکوب را در سخن های بعدی برایتان توضیح خواهیم داد.

سوم: اسامی طوفان که به جرم حمله بالای وکیل مردم تخار دستگیر گردیده است یکی از اولین جنایت پیشگانی بود که مردم او را تثبیت نموده بودند. اسم او شامل اولین فهرست های نشر شده در چوکات میثاق امنیتی بود. دستگیری او نشان میدهد که فهرست جرم پیشه ها موثق و قابل اقدام است. از مردم شریف کابل باز هم خواهش میکنیم که همکاری خود را با پولیس زیاد سازند. ما حاضر هستیم که فهرست جرم پیشه های فراری و تحت پیگیرد را در اختیار مردم بصورت مجانی قرار بدهیم. شما میتوانید این فهرست را از هر حوزه پولیس و امنیت ملی بدست آورید. تشهیر این چهره و انداختن آنها در چنگال قانون آرامش روانی و فیزیکی در شهر تحکیم می بخشد. دولت خویش همکاری نمایید.

چهارم: سربازان پولیس که بخاطر شمولیت زنان بست هایشان تنقیص گردید و آنها بیکار شده اند دوباره جذب صفوف پولیس در کابل میگردند. مطمین باشید. انشاالله در ظرف کمتر از یک هفته این معضله حل میگردد.

نوت: جلسه ی در ارگ در ارتباط به مقرره وضع جریمه برتخلفات ساختمانی دایر گردید. از اینکه شماری از پرسش های فهرست شده مقام ریاست جمهوری پاسخ نیافت لهذا ارجاع این مقرره به کابینه به مدت ده روز به تاخیر افتاد. در این ده روز نهاد های شریک در ساختن این مقرره باید به مسایل مطروحه پاسخ ارایه نمایند مانند ساحه بندی پایتخت از دید زلزله و جیولوجی – تثبیت بلند منزل ها در ساحات تاریخی و تعریف ساحات تاریخی – ساختمان های بزرگ در ده دانا – قلعه موسا و قلعه زمان خان و یا ده ها منطقه دیگر کابل که به اصطلاح غیر پلانی اند و در آنجا زیر ساخت وجود ندارد چگونه مجوز داده میشود – جریمه بر ساختمان های بد قواره (لبلبو گونه) – ساختمان هایی که ده ها و صدها خانواده را در یک تعمیر جا داده اند ولی مسجد و صالون مجالس و یا مارکیت کوچک در آنها وجود ندارد – تعریف فضا از منزل اول الی چهار – از چهار الی هشت و از هشت به بالا – آزمایش خاک و لابراتوار های معتبر برای آزمایش خاک – تهکوی – معضله پارکنک و ده ها سوال معقول و مرتبط. بعضی از اشتراک کننده های جلسه اعتقاد داشتند که ابعاد حقوقی و تخنیکی را از هم جدا ساخت. نظر مقام ریاست جمهوری این بود که اگر مسایل تخنیکی را شامل مقرره نسازیم مجوز های بدون معیار های تخنیکی صادر خواهد شد و کابل بد قواره تر از امروز میشود. تا اکنون ما توانسته ایم نزدیک به پنجصد بلند منزل را در شهر کابل موقعیت یابی – عکاسی و از دید جریمه و تخلف تخمین نماییم. این دوسیه ها یک دید تقریبی برای چه باید کرد ارایه میدهد. البته آنچه انجام یافته است ممکن اصلاح شدنی نباشد اما آنچه میشود باید اصلاح شده باشد.
به هرحال مطالعه بلند منزل ها از دید زلزله بی نهایت مهم و حیاتی است. بلند منزل هایی که اکنون ساخته شده اند باید تصدیق مقاومت بر زلزله را بدست آرند و ما به عنوان دولت بتوانیم دین و مسوولیت خویش را در برابر مردم ادا کنیم. مثال های زیادی در دنیا از رشد بی رویه شهر ها که بعدن دچار فاجعه شده اند وجود دارد. امید است که به حرف انجنیران گوش دهید نه باشی ها. امید است صبر کنید و نسازید. اگر می سازید آماده پرداخت کمر شکن باشید.

روزتان خوش.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ساخت وساز
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   صالح چیزی بنام شرافت را نمیشناسد۰ او نه تنها عقبش را بلکه هویت و شرافتش را هم به اوغانتوب فروخته۰

>>>   این امرالله گک را خوب لوده ساخته اند و در چه جزیاتی مصروف ساخته اند تا در سوچ های بالا دست نزند۰

>>>   خود را محافظت کرده نمیتواند حفظ جان عامه را ادعا دارد.

>>>   امرالله معاون ریس جمهوری وظیفه اش دزد بگیر شهر کابل نیست۰ معاون ریس جمهوری مسئولیت پالیسی سازی دارد نه مسئولیت احوالدار حوضه امنیتی شهر۰ صالح گک ارزش مقام خود را نمیداند۰ افغانستان تنها خلاصه به شهر کابل نمیشود۰ صالح گک معان ریس جمهور تمام افغانستان است ویا معاون امنیتی شهر کابل یا معاون شهردار کابل۰

>>>   جناب معاون صاحب اول
کدام اداره در کابل مسوول تثبیت پایداری بلند منزل ها در مقابل زلزله است؟؟
در صورتیکه در دیزاین یک ساختمان مسایل زلزله و حریق و راه های فرار اضطراری و امثالهم در نظر گرفته شده نباشد ، از نظر انجنیری امکان تحکیم ساختمان بعد از تکمیل حد اقل در ارتباط با زلزله نا ممکن است.

در کابل یک اداره است به نام کنترل ساختمان ها که اگر به نامش نگاه کنیم فکر میکنیم که این اداره از لحظه تثبیت محل برای ساختمان تا تست خاک و تا ویزه نقشه های مهندسی و انجنیری و آبرسانی و مرکزگرمی و فاظل آب و حریق و ووووووووووو همه مراحل را پیش از اقدام به کار باید کنترول و اجازه کار داده باشد که به این اساس هر ساختمان از لحظه صفری تا تکمیل صد فیصدی بتواند این تصدیق ها را ارایه کند در غیر آن این اداره مسوول است و ساختمان هم باید غیر مصوون اعلان شود.

اگر موضوع تنها یک ورق تصدیق باشد باز همان اداره با اخذ چند صد یا چند هزار دالر تصدیق ارایه میکند اما اگر فردا زلزاه شد و به صد ها انسان تلف شد نه خودت شاید در دسترس باشی و نه هم مسولین اداره تصدیق کننده.

>>>   صالح
تمام بلند منزل های ساخته شده در بدل رشوت مجوز اخذ کرده اند.
این مجوز ها را به یک کمیسیون مسلکی بسپارید تا تعقیب عدلی و حقوقی و تخنیکی شوند و ادارات جواز دهنده باید پاسخگو باشند .
تا تخلف های دیروز و متخلفین دیروز پیگیری نشوند ، امروز و فردا هم مثل دیروز میشود.
تمام ساختمان های غیر معیاری باید تخلیه و بلا استفاده شوند و تبدیل به گدام های تجارتی شوند .
بلند منزل های غیر پلانی نیز باید گدام شوند.
ریاست پما و مهندسی و پلان سازی باید از نظر ظرفیت مسلکی بررسی شوند تا بتوانند قابلیت اجرای طرح و دیزاین و کنترول نقشه های بلند منزل را پیدا کنند.
ساحات پلانی داخل ماستر پلان شهری باید به طور مزایده و مشروط به فروش گذاشته شوند تا فقط آنانیکه توان ساختن بلند منزل های معیاری را دارند سرمایه گذاری کنند.نقشه های بلند منزل ها کنترول شود که در کجا طرح و دیزاین شده اند و کدام اداره آنها را چک و بررسی کرده و جواز ساختمان داده

به هر حال
خانه از دار بست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است

آنچه دیده میشود پاکستان باز هم این وطن را این بار به وسیله طالب به خاکدان مبدل میکند اگر غنی نتواند اجماع ملی را به وجود بیاورد.
تکتیک های فعلی همان شیوه های داکتر نجیب است که در زمان لازم کار آیی ندارد.
راحله دوستم یا محقق یا این و آن در روز بد فکر های خود را دارند ، شاید روز های پیش از سقوط مزار را به یاد داشته باشی و تماس های مزاری و دوستم و مومن و امثالهم
به هر حال باید فکر اساسی کرد و با مسولیت گام برداشت.

>>>   ریاست محافظت عامه از جان سخنگوی خود حفاظت نتوانست پس چگونه دیگران به این ریاست اعتماد کنند و حفاظت جان و مال خود را همراه با یک مقدار پول دو دسته در اختیار این جنابان قرار بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   به غنی بگو که وضع صحی استاد موسبقی لوگری محترم سلام لوگری خوب نیست و جناب رییس جمهور حد اقل به پاس وطنداری در مورد تداوی سلام لوگری توجه کنند.
آقای صالح

>>>   تا حکومت موقت ۴ ماه وقت باقی مانده مگر پلان های آقای صالح حد اقل ۸ سال وقت نیاز دارد.

>>>   اقایی پنچرمین به این گفتار های بیهوده و لاولهب بیجا خانمه دهید ودیگر مردم به این بهانه های بی مورد بازی ندهید این را همه میداند که کی دزد است و کی دزد را حمایت میکند همه دزد ها از طرف خودت حمایت میشود و بخاطریکه مردم را منحرف نماید تا نتواند انگشت انتقاد را بالای تان بگیرد پشت خس دزد ها را گرفته اید که انها نیز از طرف شما استخدام شده اند سما از شیوه فرسوده استخباراتی خود کار می‌گیرد و مردم از یک قدم پیشتر هستند و اجنت ها صد افغانیگی شما نیستند که در مقابل صد افغانی برای شما اطلاعات بیاورند دزد هستی ولی دزد بسیار کلان و ماهر از تخنیکهای پنچرمینی خود استفاده میکنی

>>>   . امید است صبر کنید و نسازید. اگر می سازید آماده پرداخت کمر شکن باشید. (صالح )

من به این جملات صالح حیرانم.
معنی این دو جمله این است که اگر صبر ندارید میتوانید که بسازید مگر آماده پرداخت جریمه باشید.
یعنی شهر بی پرسان است.
برای ساخت و ساز نه قانونی است و نه درخواست مجوزی و نه هم کنترول و مراقبتی ، هر کس در هر کجا هر زمان هرچه خواست میتواند بسازد مگر در آینده های نا معلوم شاید جریمه شود.
و مردم میدانند که تا آن زمان یا صالح نیست یا ساختمان فرسوده شده یا حکومت سقوط کرده یا شهر دار دزدتر از این دزد سر کار است و از این قبیل گپ ها.

صالح
اگر فهم داری و عقل ات کار میکند ، یک فرمان از ارگ صادر کنید که الی امر ثانی ساختمان های بالا تر از ۳ منزل اجازه کار ندارند.
و تمام ساختمان های در حال ساخت آنا" متوقف شوند.
آنگاه یک قانون مکمل ساخت و ساز شهری با تفکیک بلند منزل و آسمان خراش و میان منزل و کوتاه منزل و رهایشی و تجارتی و صحی و صنعتی و امثالهم را با اشتراک متخصصین داخلی و خارجی و با در نظر داشت امکانات محلی و تمام معیار های مهندسی انجنیری تدوین کنید تا در روشنی آن امورات شهر سازی به پیش برود در غیر آن آب از زیر پلال در حال عبور است و شما بر پلال می افزائید که جز ریشخند ساختن خودتان و حکومت تان نتیجه دیگری ندارد.

>>>   صالح خان
یک روز نشد که آمده باشی و گفته باشی که در اثر کار نفوذی و استخباراتی یک حلقه تصمیم گیری طالب در ولایت لوگر و وردک و ننگرهار و کندز و امثالهم نابود شد و اسناد اش را همگانی کنی.

در مورد یوسف رشید
عاملین اصلی و هسته تصمیم گیری هنوز هم محفوظ است و خودت چند شاگرد مکتب باشنده سرک نو چهلستون را آوردی که اینها دست داشتند ، کجاست ثبوت؟؟؟؟؟
تنها اعتراف سند نیست چون میتواند به هر نحوی گرفته شود.

>>>   خوشحال سادات یک تروریست و حامی طالبان است این فاشیست ودان را مقرر کرده بود البته از نزدیکانش بود که زاد دردش کرده است . خوش خوری در حکومت غنی فاشیست بیداد میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است