در ولایات شمال چه جریان دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ کد خبر: 166034 منبع: پرینت

یک دوستم که از شهرستان خواجه غار ولایت تخار است قصه های درمندانه ای را گفت که استخوان هایم به سوز آمد.
میگوید: طالبان در شهرستان خواجه غار برای مردم گفته اند که شبانه دروازه های خانه های شان را باید باز بگذارند و اگر دروازه کدام خانه بسته باشد خانه دار زیر شلاق و کنداق تفنگ معلول عمری خواهند شد.

دروازه ها باید باز باشند تا سربازان گروه طالبان بتوانند به خانه ها بروند و به دختران و زنان جوان دسترسی داشته باشند. او نمونه اش دو خواهر 14 و 15 ساله را مثال زد که افراد طالبان شب هنگام به خانه شان رفته و به آنها تجاوز کرده بودند و وقتیکه مردم قوم شریف ازبیک نزد ملای نام نهاد طالبان در تخار که از قوم ازبیک بوده رفته اند که از حق این دو دختر ازبیک دفاع و بازخواست نماید اما والی ازبیک نزد افراد گروه طالبان که از قوم محترم پشتون هستند و قدرت اصلی را در دست دارند برابر دم توت ارزش قایل نیستند و وقتی والی نام نهاد تبعیض و تعصب و ظلم را از سوی گروه شان میبیند و به اثر طعنه های مردم متضرر قوگ محترم ازبیک از سمت خوداش استعفاع میدهد و اما از ناتوانی و ناچاری کوچکترین کار کرده نمیتواند.

دوست من که دکترای مدیریت از دانشگاه کشور ترکیه دارد دو سال پیش به کابل آمد تا یک کاری در نهاد های دولتی ویا در نهادهای خصوصی بدست آورد و کار و خدمت کند و حتی بمن گفت استاد اگر لطف کنی در دانشگاه های خصوصی برایم موقف استادی و تدریس را پیدا کن... اما از اینکه وی واسطه و شناخت ندارد با سراسیمه گی و دلسردی تمام قصد برگشت به ترکیه را دارد.

این داکتر که جوان خیلی حلیم و مسلمان با دیانت است یک قصه خیلی جالب از ظلم گروه طالبان در تختر و قندز برایم گفت و بار بار تاکید داشت که حرف های را که میگوید بدون تصعب و غرض میگوید.

او افزود که وضعیت در شمال به ویژه ولایات تخار و قندز خیلی وحشتناک است و حضور افراد گروه طالبان و ظلم و کشتارشان گسترده است و هر روز طالبان که عمدتا" از قوم محترم پشتون هستند اراضی و زمین های شخصی مردم دیگر اقوام و دولت را اشغال و برای افراد و خانواده قوم پشتون خودشان توزیع مینمایند و افراد شان همه روزه از جنوب و پاکستان به تخار و قندز رفت و آمد مینمایند و در مناطق خان آباد و دشت ارچی و درقد هزاران جریب زمین شخصی مردم و دولتی این مناطق را که در کنار دریای آمو قرار دارند را به افراد و اقوام پشتون توزیع مینمایند و در پی جابجایی نفوس گسترده شان به این مناطق هستند و در انجام هر نوع کار توان و اختیار تام دارند و حتی چند هفته پیش ده ها سرباز و افسر کمندوی ارتش ملی را در تخار حمله کرده کشتند. نیروهای دولتی میببنند و میدانند اما شاید توان کار و اقدام را ندارند و نمیخواهند کاری کنند.

این نوشته را از نقل قول دوست ما بدون کدام کم و بیش ساختن گرفته و اینجا همگانی ساختم تا از درد مردمان در ولایات تخار و قندز بادخبر شویم و به دربار خدا پناه برده و بر بنیار احکام خداوند بیدار شویم و متحد شویم ورنه زنده گی خود و دیگر هموطنان ما نیز بد و بدتر خواهد شد.
پروردگارا پناه میبرم به تو که ذات قادر مطلق هستی
اعوذ با الله من شیطان و الظالمین و و المنافقین و الخاینین
یا الله متعال رحم فرما

مینا وردک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولایات شمال
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   در تخار و قندز و در کل سمت شمال یک مرد نیست.
دوستم و محقق و عطا ایزک هایی هستند که به دنبال شوهر هستند ، گاه در پای غنی و گاه در پای کرزی.
مردم شمال منتظر باشند تا اگر مادری روزی پسری بزاید که ایزک نباشد و آن پسر بزرگ شود و مرد شود و شمال را نجات بدهد.
تا حال که در تمام شمال چه از ازبک و تاجک و هزاره من مرد را در بین شان ندیدم و شاید روزی بر عطا و دوستم و محقق هم ملا هیبت شخصا" تجاوز جنسی کند چون هنوز تازه هستند.
از ایزک ها بیشتر از این توقعی نیست.

>>>   ظلم تفنگدلارلان تخاری هم کمتر از ظلم مزدوران پاکستان نیست ، امارت همین است

>>>   میینا جان وردګ
ندانستم تو از کدام قوم و طایفه استی
وردک ولی در دفاع از ازبک عجیب داستان دنباله دار
و بقوم پشتون = وردک دشنام و محکومیت

>>>   تازمانی این ظالمان فروعونیان تکه دار .چاپلوسان بی‌ناموس شمال موجود است حال مردم نسبت به هرزمان دیگر بدتر میشود چون فرعونیان ارگ برای تکه داران قومی مثل اوزبیکها تاجیکها وهزاره ها باج می پردازند ودرعوض ملت خواب برده گوسفندی را به نابودی می‌کشاند و ازبین میبرد.........همین ملت بی‌غیرت گوسفندی وهمین فرعونیان زمان داران ملعون...

>>>   هموطنان عزیزوشرافتمند ! شما خود قضاوت نمائید اگراین قصه درست باشد وحقیقت داشته باشد. مسئوولیت آن بدوش کیست؟ دولت ،مردم ویارهبری طالبان به هرصورت این کارهاراکه یک قوم بالای قوم دیگر میکنند یک عمل ننگین وشرم آور برای دولت است چراکه دولت مسئوولیت تامین امنیت مردم رابدوش دارد. متاسفانه که ما دولت نداریم یک تعداد دزدان وخائینین که درقدرت استند آنها مصروف کارهای استند که شرم آورتراز اعمال گروه طالبان میباشد.
احترام

>>>   تازه نیستند اکه جان .این هابار بار لواط وزنا شده اند تا به ار گاه وبار رسیده اند.این ها فاحشه های بیش نیستند.

>>>   طالبان در زمان امارت کثیف و فاسد و ظالمانه شان به هزاران دختر تجاوز کردند و آنها بزور به نکاح طالبی آوردند. وقتی طالب دست روی دختری میگذاشت پدر جرئت نداشت که حرف بر بگوید اگر میگفت روز بعد کشته میشد و دختر را بزور نکاح میبستند. پاکستانیها برای طالبان دستور داده بودند که مردم را زیر شکنج بگیرند، سرکوب کنند، بی آبرو کنند، شلاق بزنند تا تسلیم شوند. طالب از حیوان وحشی تر است زیرا وحشی و فاسد و ظالم است.

>>>   درد آور و المناک است. دولت غنی پشتیبان قوئم خود است و هرگز علیه پشتون قدم برنمی دارد. همین در برخی جبهات طالبان کشته می شوند از دل غنی فقط خدا خبر دارد. اگر دولت دولت ملی بود و دولت قومی نبود هرگز چنین اجازهی به طالبان نمی داد. بنابراین مردم شریف شما به امید دولت نباشند خود شان باید چاره جویی کنندو با هم متحد شده جل و پوستک طالبان را جمع کرده به پاکستان پرتاب کنند. این بسیار بی غیرتی و بی عزتی است که چند نفر پاکستانی وارد کش.ر ما شده و خاک ما را دارند به ملکیت خود شان در می آورند و افزون بر به ناموس ملت هم تجاوز می کنند.

>>>   این بار شمال را پاک سازی میکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است