غنی و بوت پاکانش باعث دوام کشتار، فساد و رنج
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۱    ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ کد خبر: 166039 منبع: پرینت

چنین به نظر می رسد که اکثر دوستان ما از یکطرف از طالب و اندیشه طالبانی نفرت دارند و از طرف دیگر دوام کشتار همه روزه، فساد و رنج هموطنان ما را که غنی و بوت پاکانش باعث شده اند بیشتر تحمل کرده نمی توانند.

آیا در وضع فعلی که هستیم غیر از دوام این حکومت و کشتار و یا بقدرت رسیدن طالب گزینه دیگر یا راه سوم موجود است، وضعی که امریکا و دنیا در حالت گریز، طالبان در حالت قوی شدن، غنی و بوت پاکانش در حالت آخرین رمق های حیات سیاسی؟.

بلی راه سوم گزینه دیگر موجود است به شرط که طعمه فریب غنی و بوت پاکانش نشده بخاطر داشته باشیم که مطالبه ختم کشتار و خلاصی از رنج و درد اقلأ ۷ سال اخیر هموطنان ما به مثابه تأیید حکومت طالب و اندیشه طالبانی نیست. نه تنها امریکا بلکه تمام کشور های دخیل بعد از ۲۰ سال کمک بی شایبه که در تاریخ دنیا مثل ندارد به نتیجه رسیده اند که تداوم حکومت موجود به هیچ وجه ممکن نیست.

لهذا طالب را مجبور ساخته اند که از مطالبات بدوی شان مثل امارت اسلامی و غیره صرف نظر نمایند و حکومت عبوری یا موقتی تحت نظارت دنیا را با حفظ اکثر دست آورد های ۲۰ ساله ما قبول نمایند تا شود که انتخابات بدون تقلب در ظرف یکی دوسال صورت گیرد.

بعضی از دوستان تجربه خانمان سوز گذشته را یاد آور میشوند، به خاطر داشته باشیم که آنچه ۳۵ سال قبل صورت گرفت با امروز فرق فاحش دارد. دنیا و امریکا با مصرف گزاف ثروت و خون دست آورد های ۲۰ سال ما را ممکن ساخته اند و آماده نیستند که آنرا از دست دهند.

کاش پروپاگند غنی و فیسبوک چلونکی های شان بگذارند تا بشنویم که دنیا و طالبان چی نوع حکومت عبوری درنظر دارند، آیا واقعأ دست آورد های ما حفظ میشود یا نه. چند کاسه لیس غنی که ریاست هیات ما را در دوحه دارند دوام مذاکرات را برای ۴ سال دیگر در نظر دارند و بس. هیچگونه بحث را در باره نوع نظام اجازه نمیدهند. در چنین حالت کشتار هموطنان ما برای ۴سال دیگر دوام میکند و دعا گویان غنی که مخالف حکومت عبوری نظر میدهند شریک و معاون جرم خواهند بود.

عمر ضیا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کشتار
نظرات بینندگان:

>>>   غنی و یاران اش شروع به پاک نمودن چتلی ونجاست شروع نموده و انعده بوت کان امریکا و دلال‌ها و خایه مال ها که افغانستان را به تول شلغم به امریکا فروخت و میدان هوای بگرام را در اختیار اش گذاشت و توصیه بم های کلان را برای پدر اندر های خود میداد وسبب این همه چتلی ها شد و حالا غنی مجبور شده که این چتلی را پاک نماید و برای پاک نمودن این چتلی وقت و همت بکار است چور کابل نیست که موتر های کاماز را پرکرده و به غارت برد و کابل را در ظرف یکسال به خاک یکسان کرد

>>>   صالح چیزی بنام شرافت را نمیشناسد۰ او نه تنها عقبش را بلکه هویت و شرافتش را هم به اوغانتوب فروخته۰

>>>   محقق، این قنار نجاست دومی مردم عزتمند هزاره را بخاطر مقداری پول و یکی دو چوکی پاهین رتبه دولتی خیلی ارزان فروخت۰ محقق عطا محمد پووووف هزاره ها است۰

>>>   به خاطر کار های کثیف کرزی و غنی وضع موجود ایجاد شده و راه دیگری جز رفتن غنی و بی بی گل نیست.

>>>   محقق، این قنار نجاست دومی مردم عزتمند هزاره را بخاطر مقداری پول و یکی دو چوکی پاهین رتبه دولتی خیلی ارزان فروخت۰ محقق عطا محمد پووووف هزاره ها است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است