پرواز کامره های هوایی بر فراز ارگ ممنوع شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۰    ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ کد خبر: 166051 منبع: پرینت

افزایش حمله‌های طالبان با کارگیری از درون، حکومت را وادار ساخته‌است که به‌گونۀ رسمی، پرواز کمرۀ درون را بر «اطراف و حریم» ارگ ریاست جمهوری منع کند.
مرکز رسانه‌های حکومت با فرستادن نامه‌ای به رسانه‌ها، هشدار داده‌است که اگر کمره‌های درون بر فضای ارگ دیده شوند، نیروهای امنیتی کاخ ریاست جمهوری آن‌ها را سرنگون خواهند کرد.

در تازه‌ترین حمله طالبان با به کارگیری از این کمره‌های درون، قول اردوی ۲۱۷پامیر در قندوز آماج قرار گرفت. در ولایتی که هم‌زمان، در یک حملۀ دیگر طالبان در ولسوالی امام‌ صاحب، سیزده ‌تن از نیروهای دولتی جان باختند و دوازده تن دیگرشان زخم برداشتند.

باشندگان ولسوالی امام ‌صاحب قندوز از افزایش ناامنی‌ها در این ولسوالی ابراز نگرانی می‌کنند: «امام صاحب به پایگاه اصلی جنگ مبدل شده؛ به وزیرستان ثانی امام ‌صاحب مبدل شده.»
باشندۀ دیگر قندوز نیز گفت: «شاهد بودیم دیروز هم در قول اردوی دوصد و هفده پامیر، پهپادهای گروه طالبان بر فراز قول اردو به پرواز درآمده بودند.»

افزایش حمله‌های طالبان با به‌کارگیری از کمره های درون، نگرانی‌هایی را به‌بار آورده است.
خان‌آغا رضایی، رییس کمیسیون امنیت داخلی و استخباراتی مجلس نمایندگان «در حدود سی کیلوگرام وزن را بالا می‌کند، هم کمره دارد و هم می‌تواند که مرمی راکت سرشانه‌یی را می‌برد که شارتکی است و فیر می‌کند.»
در حدود دوماه پیش، شماری از مقام‌ها در پایتخت و چند ولایت کشور، در گفتگو با طلوع نیوز، از حمله‌های طالبان با کمره های درون بر برخی از نهادها و پایگاه‌های نظامی در این ولایت‌ها پرده برداشتند.
در آن زمان، شورای امنیت ملی گفت که برای جلوگیری از آسیب‌پذیری بخش‌های مهم از چنین حمله‌ها، تدابیری گرفته شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کامره هوایی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   چرا نیرو های دولتی از این شیوه برای زدن طالب استفاده نمیکنند؟؟؟؟؟

>>>   برفراز قصر معاون صاحب اول هم باید ممنوع باشد !
سایر مردم مهم نیست ، هرچه باداباد

>>>   بیچاره ارگ حال از کبوتر ها هم میترسد.

>>>   توصیه من به غنی این است که با فرار از کشور ذلت همیشگی نصیب اش میشود.
بهترین تصمیم برای غنی دستور دادن به قوای مسلح است تا در ظرف یک ماه ریشه طالب را بخشکاند و آنگاه ملت کمرش را خواهد بست در غیر آن کافر خواهد مرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است