دولت آینده بین طالبان و حکومت فعلی تقسیم می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۰    ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ کد خبر: 166053 منبع: پرینت

غربی‌ها طرحی را برای ایجاد دولت موقت در افغانستان تهیه کرده‌اند که قدرت را بطور مساوری بین نظام جمهوری و طالبان تقسیم می‌کند.
در این طرح آمده که پس از امضای این توافقنامه، دولت موقت تا ایجاد یک حکومت اسلامی که از طریق انتخابات تعیین خواهد شد مسوولیت اداره کشور را خواهد داشت.

براساس این طرح اداره اجرایی به رهبری رییس‌جمهور و نخست وزیر، پارلمان و قوه قضاییه سه بخش اساسی دولت موقت آینده افغانستان است و شورای عالی فقه اسلامی، کمیسیون آمادگی برای تدوین قانون اساسی، کمیسیون آشتی ملی، نظارت بر عملی شدن آتش‌بس و بازگشت مهاجران نیز از دیگر بخش‌های مهم دولت آینده کشور به شمار می‌رود.

رییس جمهور و نخست وزیر دولت موقت را طرف‌های افغان تعیین می‌کنند و تمامی نهادهای کلیدی از جمله نهادهای امنیتی، دفاعی و مالی میان جمهوریت و طالبان بطور مساوی تقسیم می‌شوند.
در ادامه این طرح همچنین آمده است که پارلمان 334 عضو خواهد داشت که 250 نفر آن را اعضای کنونی این مجلس تشکیل داده و 84 عضو دیگر را نیز طالبان معرفی خواهد کرد.

از بین 102 عضو سنای افغانستان نیز 34 نفر توسط طالبان، 34 نفر توسط نظام جمهوری و 34 نفر دیگر نیز از شوراهای ولایتی تعیین خواهد شد.
قوه قضاییه افغانستان نیز 9 عضو خواهد داشت که 4 نفر آن توسط طالبان، 4 عضو آن توسط دولت کنونی و یک عضو آن توسط رییس جمهور انتخاب می‌شود.

به گزارش «طلوع نیوز»، در این طرح آمده که دولت موقت برای تعدیل قانون اساسی کنونی یا ایجاد قانون تازه، مطابق تمامی توافقنامه‌های جهانی که افغانستان امضا کرده‎، کار خواهد کرد و بخش‌هایی که تحت کنترل دولت هستند توسط نیروهای دولتی و بخش‌هایی که تحت کنترل طالبان قرار دارند نیز توسط این گروه کنترل شده و بخش‌های مورد منازعه نیز بطور مشترک اداره خواهند شد.

از سوی دیگر، «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل تاکید کرده که کشورش طرفدار ایجاد دولت موقت در افغانستان نیست اما نزدیکان سیاسیونی که اخیراً با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان دیدار داشتند تایید می‌کنند که خلیلزاد طرح دولت موقت را مطرح کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی با گرفتن صد ملیون دالر به امریکا میرود.
صد هزار فانه تراشیده برای استفاده در فلان طالب فعلا" فرمایش داده شده.

>>>   همچنان مهم ترین نکته اینکه کــــــــــد 91 60 فیصد را طالبان خواسته اند و40 فیصدرابرای حکومت وامیگذارند

>>>   زعفران وتریاک افغانستان از نگاه کیفیت در درجه اول اتحادیه اروپا قرار گرفت

>>>   دولت را دربست تحویل قوم پشتون بدهیم خلاص!

>>>   جنگ بر سر علف و کنجاره است.

>>>   اروپاییان ودراصل امریکاطرحشان تجزیه افغانستان است.که خواست صهیونیزم بین الملل است.در سودان یمن لیبی وبسیاری از کشورهای اسلامی دیگر طرح کوچک سازی وتجزیه کشورهای مسلمان ' اجرا و انجام میشود.
صهیونیستها نظرشان اینست که اولا؛هیچ کشور اسلامی نباید بیش از یست میلیون نفر جمعیت داشته باشد ثانیا؛ مساحت کشور اسلامی باید کم باشد"یعنی همان بلائی که سر ملت مظلوم فلسطین آوردند.خلیلزاد وبسیاری از مزدوران داخلی آمریکا در درون حاکمیت به این خفت و وطنفروشی تن داده اند .ودراخر بگویم اگر اتحاد ووحدت قومی شکل نگیرد وملت افغانستان برای جلوگیری از این خیانت بزرگ برنخیزند ،متاسفانه وضعیت نامطلوبی را شاهدش خواهیم یود.ترور احمدشاه مسعود" کشت وکشتارها وانتحاری ها وتنگ کردن عرصه زندگی بر مردم ما تغییر آداب وفرهنگ وباورها زمینه سازی تجزیه افغانستان بود وهست.حال نماینده های مجلس توی سر خود بزنند وهمدیگر را به چور وچپاول متهم کنند ویکروز نمایش حمله بر امرالله صالح روز دیگر حمله بررولا غنی یکروز متهم کردن نمایندگان به دزدی وقاچقبری توسط بلقیس روشن وروز دیگر دعوای رمضان بشر دوست بر رحمانی واین نمایشها ادامه دارد "ملت درخواب ودشمن بیدار.حالا رمز گشایی شد برایم که چرااینقدر بر فاطمیون از سوی مزدوران داخلی آمریکا حمله میشد؟چون میدانستند اگرفاطمیون وارد عمل شود ریشه ناامنی وبدبختی وتجزیه افغانستان خشکانده و ازنیتهای شوم دشمنان واجانب جلوگیری خواهد شد//
داکتر عبدالرب اچکزیMD (داکتر طب صحی )

>>>   باید ریس جمهور یک شخص لایق مسلمان و بی طرف باشد که در هچ طرف واقع نباشد

>>>   برنامه های کرزی وغنی برای پشتونیزم کردن افغانستان نتیجه میدهد بزرگان ونمایندگان دیگر اقوام در خواب غفلت استند برخیزید واز حق دیگر اقوام دفاع کنید تا نسل اینده شما را نفرین ولعنت نکند

>>>   ما شاالله بر داکتر آچکزی همیشه درایت و هوشمندی خود را در موضوع آن نشان میدهید متاسفم که در کشور ما اندیشمندانی همچون شما بسیار کم هست.
حامد هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است