طالبان: دولت کابل نفس‌های آخر خود را می‌کشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۹/۱۱/۱ کد خبر: 166082 منبع: پرینت

طالبان با ادعای اینکه دولت افغانستان "نفس‌های آخر" خود را می‌کشد، تاکید کرد که کابل برای کارشکنی و تخریب روند صلح تلاش می‌کند.
به گزارش تسنیم، طالبان در واکنش به پیشنهاد معاون اول رییس جمهور درباره اعدام زندانیان این گروه اظهار داشت که امرالله صالح برای سنگ‌اندازی و کارشکنی در روند صلح تلاش می‌کند.

درحالی که گزارش‌ها حاکی از افزایش تلاش‌های احزاب برای برکناری اشرف غنی و ایجاد دولت موقت است، بیانیه افزود: «رژیم کابل دیگر نفس‌های آخر خود را می‌کشد و تمام برگ‌های برنده خود را از دست داده است».

معاون اول رییس جمهور در بیانیه‌ای گفته بود: «محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که اسیران طالبان فکر می‌کنند که در هرصورت عفو می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند. یکی از راه‌حل‌های اساسی این معضل اعدام شماری از دستگیرشدگان است».

طالبان در مخالفت با اعدام زندانیان این گروه تاکید کرد: «دولت افغانستان که خود را دموکراتیک می‌داند فراموش کرده که براساس همان دموکراسی نباید اسرای جنگی به این شکلی که صالح می‌گوید اعدام شوند، اسیران جنگی از منظر همین دموکراسی پوشالی نیز از حقوقی برخوردار هستند که صالح خود را علَم کرده تا آن‌ها را زیر پا بگذارد».

این گروه در ادامه نیز دولت افغانستان را مسوول قتل‌های هدفمند اخیر می‌داند تا از این طریق از خروج نیروهای خارجی جلوگیری کرده تا از این طریق بیشتر در قدرت بمانند و از عواید «اشغال» بیشتر استفاده کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
دولت کابل
نظرات بینندگان:

>>>   قصه طالب ها مفید است همرای دولت قوای امریکا و جهان کمک می کند اما همرای طالبان فقط خداوند دیده شود که زور کی زیاد است

>>>   محوري ترين بالا رفتن سطح ترور و نا امني در وطن، فقط تطبيق نشدن قانون أساسي و عدالت اجتماعي است. از رئيس جمهور متقلب و رواني گرفته تا وزير و قوماندان ، دزد، رهزن ، قاتل ، خاين ، جاسوس، خاكفروش و غيره ، نه تنها جزائ خيانت شانرا نميبينند، بلكه امتياز هم ميگيرند. وزيران دزد و خاين نه تنها مورد باز پرس قرار نميگيرند، بلكه تمجيد هم ميشوند.

>>>   طالبان کثیف که دستگیر شده اند خود اقرار میکنند و شواهد نشان میدهد که قاتلین بلا واسطه شهروندان این سرزمین هستند.
قاتل باید قصاص شود و این امر الهی است.
اسیر به کسی گفته میشود که در نتیجه یک جنگ روبرو و مغلوبه به دست نیرو های فاتح می افتد.
سواد دینی طالب در حد یک چلی است

>>>   طالب وحشی!
مراعات حقوق بشر درمورد انسان است،نه درموردمجسمه های ذلت، وحشت وبربریت.انسانی ترین عمل زنده به تنورانداختن این همه هیولاهای وحشی است تاباشد که ارواح مقدس ده هاهزارشهیدمعصوم وبیگناه که دراثر جنایت شمااوباشان وحشی مظلومانه جان دادندتااندازه شادشود.
سمیرخیبر

>>>   تمام زندانیان طالبان باید با مواد کیمیاوی به سرطان مرض مبتلا گردند و اگر دولت مجبور به ازادی انها شد در اینده گرفتار مرض خود باشند نه درگیر میدان جنگ

>>>   غنی یهودی می گوید هر گز من این چوکی والری را رها نمی کنم اگر تمام مردم هم کشته شود من پروازشان را ندارم خا طر جمع باشید

>>>   اگر دولت آقای غنی مرا وزیر جنگ با اختیار مقرر کند من زمانت میکنم که در طرف چند ماه بساط کمونستان طالب را برای همشه از افغانستان بر چینم. ترورستان طالب و این مسلمانان جعلی و در حقیقت همان خلقی های کمونست که پالان شان تبدیل شده از خلقی های کمونست تبدیل نام یافته ‌و طالب شده است. بخدا قسم من بلدم که‌ با این حنایت کاران انتحار و انفجار چگونه بر خورد کنم و همانند جدم علی علیه سلام باکفار خوارج نهروان تصفیه حساب خواهیم کرد. اما متاسفانه افسوس اینجاست که در دولت آقای غنی اراده جنگ وجود ندارد.
سید عیوض علی کویته


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است