پاکستان و ایران، از طالب تا لوای فاطمیون
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۹/۱۱/۱ کد خبر: 166087 منبع: پرینت

مارشال دوستم به میدان جنگ بر می گردد.
فراموش ما نشده که توأم با تهاجم نظامی امریکا بر افغانستان به طراحی خلیلزاد و قدرت قارونی دالر امریکایی سر و کلۀ دوستم و سایر فراریون بطور اسرار آمیز به حیث «اعضای جبهۀ اتحاد شمال و مقاومت علیه طالبان» در میادین جنگ های فلمی هالییوود و صحنۀ سیاسی این وطن تحت اشغال پدیدار شد.

پهلوان دوستم این چندمین بار است که برای شکست طالب صف آراسته و ملیشۀ خود را از یک قشلاق خارج می کند و به حیث فاتح این بار بادریشی مارشالی برمی گردد. با دادن منصب مارشالی و یک صدو پنجاه مدال برنجی ساخت ازبکستان وظیفۀ رسمی ندارد یا شکار می رود و یا برای جنگ با طالبان و آن خدا ناشناس ها از مناطق اشغالی شور نمی خورند.

عطای نور سر لاف آمده می گوید بار ها دندان طالبان شکسته ولی شبانه با ملا برادر در تماس تلفنی است و مشتاق ساخت و بافت و چوکی وزارت در حکومت مؤقت ساخت خلیلزاد، ملیشه اش طفل ده ساله را اختطاف و به زودی عطا گوید حکومت نتوانست من آزاد کردم.

داکتر اشرف غنی با آوردن محقق در کنارش به حیث مشاور ارشد سیاسی و نظامی طالب چه که اردوی پاکستان را همراه لوای فاطمیون و مهارت نظامی خدا بیامرز قاسم سلیمانی شکست می دهد.
ای کاش از اول چنین مشاوری می داشت.

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان ایران
طالب فاطمیون
نظرات بینندگان:

>>>   آقای عباسی
شاید نیات شما نیک باشد اما غنی از بدو ورود به سیاست کابل هدفی جز حذف اقوام غیر خودی نداشت و در نهایت تلاش اش محکم کردن فاشیسم قومی است.
نجیب تنها به دار آویخته شد اما غنی به احتمال زیاد به سرنوشت قذافی دچار میشود.
تا یک انسان خردمند و بافهم و باجرئت پیدا نشود و قضیه با پاکستان را یک طرفه نکند سریال لر و بر ادامه پیدا میکند و مداخله پاکستان و استفاده از احمق هایی مثل طالب به اشکال گوناگون زخم خونین جنگ را تازه نگهمیدارد.

>>>   عباسی صاحب،نی که خودت هم هزاره هستی؟
مه هیچ باورم نمیشد که هزاره باشی.

>>>   مقاومت مقاومت و مقاومت راه دومی نیست مقاومت و مقامت و مقاومت

>>>   اقای عباسی ! پیوند دادن اقای محقق با لشکر فاطمیون ریشه از عدم معلومات شما
از تحولات سیاسی افغانستان ومنطقه دارد. اگر داشتن رابطه با قاسم سلیمانی دلیل بر پیوند فاطمیون شود. باید نام از شورای نظار. عطامحمد نور عبدالله .ربانی در این پیوند یاد شود. مصاحبه عطایی نور در پیوند با مرگ قاسم سلیمانی دلیل بر این پیوند استراتژیک و تاریخی بین شورای نظار با لشکر قدس ایران است از ان گذشته حضور نیروی های مهم لشکر قدس و سازمان اطلاعات ایران در زمان درگیری های مجاهدین در دره پنجشیر مقر مرکزی شورای نظار و عکس های مشترک احمد شاه مسعود با قاسم سلیمانی.قا انی. چنیگیز پهلون دلیل واضح این پیوند است. اگر منظور تان پیوند هزاره ها با لشکر فاطمیون است باز هم معلومات شما در حد صفر است. تقریبا ۹۰٪ اعضای لشکر فاطمیون را شعیه مذهب های غیر هزاره ( قزل باشان.سید ها.بیات ها.و فارسی زبانان قندهار و هرات که تباز تاجیکی و قزل باش دارند )تشکیل میدهند. اقای عارف عباسی در تحلیل های سیاسی منافع مردم محور تحلیل است فراد و شخصیت های سیاسی با معیار منافع مردم تراوزو میشوند . لشکر فاطمیون را با سیاست مداران افغانستان و بعدا با یک قوم خاص شاید تحریک کننده و احساسات بر انگیز باشد اما منطقی و قابل قبول نیست .اگر شما عقده های خودتان را دور نگه داشته و مسولانه گپ بزنید لشکر فاطمیون در تحولات افغانستان هیچ نقشی ندارند
یعنی تا شریط فعلی هیچ نقش عملی نداشته است. و اصلان طرح لشکر فاطمیون در ارتباط با تحلیل جزیان ها. شخصیت ها ی افغانستان موضوعیت ندارد. من نه از محقق دفاع میکنم و نه از فاطمیون اما پیوند دادن ان با اوضاع سیاسی افغانستان عمق نا اگاهی شما را از اوضاع جاری نشان میدهد . اقای عباسی باید حساسیت تاریخ را درک کرده و مسولانه تحلیل کنید .....

>>>   انشاالله که لشکر فاطمیون بیاید و ما را از شر تروریستان نجات دهد.

>>>   کی و کدام وقت دشمنی شما با فاطمیون خلاص میشود ؟
گناه فاطمیون این بود که کنار دیگر گروه های نظامی جهان اسلام در مقابل داعش و القاعده جنگ کرد؟!

من میدانم برخی پشتونها هم زمان در یمن و سوریه در صفوف القاعده و داعش می‌جنگیدند و برخی از پشتونهای شیعه پاکستان هم در پرچم زینبیون متحد ما در سوریه بودند.

آن دسته اول که در القاعده و داعش بودند از مردم هزاره عقده مندی دارند و دسته دوم پشتونهای برادر ما هستند فکر نکنید جنگ ما شیعه و سنی بود نه کنار ما لشکر فاطمیون بسیار مردم مسلمان از اهل سنت ایران و عراق و سوریه مقابل داعش جنگ میکردند اما چون آمریکا و عربستان وهابی میخواهد فتنه مذهبی و قومی درست کند به شما حقیقت را نمی‌گوید.
محمدباقر فیض

>>>   پاکستان برای رسیدن به اهداف خود و دفاع از حریم جغرافیایی خود از سپاه طالب و سپر طالب استفاده میکند.
ایران برای دفاع از خود و پیاده کردن اهداف خود از فاطمیون استفاده میکند.
دولت افغانستان با وجود داشتن حدود ۳۵۰۰۰۰ قوای مسلح نه از حریم کشور دفاع میکند و نه بر دشمنان خاک و وطن یورش میبرد تا ریشه شان را بخشکاند.
پس چرا باید از ایران و پاکستان نالید وقتی مشکل در خود ما است.

>>>   فارس شصت و دو سال پیش نام خود را به ایران تعغیر داده و با شش دهه تاریخ خود آمده با سرزمین شیران که ده هزار سال تاریخ دارد خود را سرشاخ کرده . مگر محمودین یاد شان رفته ( سلطان محمود غزنوی و محمود افغان ) .

>>>   شصت فیصد کشور در دست طالبهاست که در افغانستان انواع جرم و جنایت را انجام داده و میدهد کسی بالایشان کوچکترین گپی نمی‌گوید آنوقت گیر شما شده است فاطمیون که با داعش مبارزه کرده است و حتی یک نفر را هم در داخل کشور نکشته است. معلوم است این گپ ها برای ایران هراسی و شیعه هراسی است.

>>>   سلطان محمود غزنوی پادشاه ایران بود و همه تاریخ هایی که وجود دارد از جمله تاریخ بیهقی و شاعران دربار سلطان محمود مستندات قوی هستند که او خود را شاه سرزمین ایران میدانست.

>>>   دوستان افغانستانی که در مورد تاریخ خاورمیانه و‌ تاریخ باستان و‌تاریخ ایران باستان تا تاریخ ایران اطلاعات و سواد درستی ندارند و البته طبیعی هم هست را دعوت می کنم به خوانش و مطالعه کتاب های مستند و‌ معتبر در ارتباط با سابقه تاریخی ایران یک افغانستانی گفت ۶۲ سال سابقه و تاریخ ایران است!! این عدد را نمی دانم از کجا آورده ولی فکر منظورش سابقه کشوری با عنوان افغانستان بود که سالهای زیادی از تشکیلش و تاسیسش نمی گذره و بحث تاسیس اون مثل تاسیس پاکستان موضوعی استعماری هست با چند سال تفاوت زمانی ،،،،به هر حال با‌ وجود هزاران شعرمه نام ایران را بر خود دارند و دست نوشته و و کتاب و نامه از مردمان سرزمین ایران و گفتارهای به جا مانده و اسناد بسیار زیاد اصلا دیگه در این مورد شکی نیست که سرزمین ما از دیریاز در نزد مردم خود با نام ایران شناخته می شد و ولایات مختلف آن (آذربایجان، کوردستان، فارس ، طبرستان، ری ، خراسان ، لرستان و بختیاری و سیستان ، و ...) مردمانشان خود را با هویت های چند وجهی که ایرانی بودن وجه مشترکش بود در تاریخ معرفی کردند و‌میشناختند ، و مثل بعضی کشورهای تازه تاسیس هنوز در در نام کشور و ملت سازی متوقف نماندند که فقر و فلاکت و‌گرفتاری خود را نبینند و مدام در حال جنگ و کشمکش بین خود باشند
ایرج ،،، ایلام

>>>   عددی که در پرچم افغانستان است به چه معنی میباشد/ نادرشاه افشار وفتح کابل وقندهار ...

>>>   عراق سوریه و لبنان از ایران کمک خواستند و ایران بهترین یگان نظامی را در این کشور ها احداث کرد ، وضعیت افغانستان در برابر انها بهشت بود ، تنها کشوری که از امنیت و رفاه افغانستان سود میبرد ایران است و تنها راه نجات افغانستان یا درخواست کمک از ایران است یا تجزیه شمال و جنوب

>>>   افغانستان و پاكستان كشورهايی تازه تأسیس می باشند و‌ حتی نام آنها ابتکاری خلق و اختراع شده و ما در تاریخ کشورهایی با این نام نداشتیم ، اگر داشتیم بفرمایید سند و مدرک معتبر ارایه کنید ،،،
اما ایران ؛
هزاران هزار سند معتبر هست که ما مردم این فلات کهن خود را ایرانی می گفتیم و تا ابد خواهیم گفت
ایران عشق است
ایران شور است
ایران پدر است
ایران مادر است
چو ایران نباشد تن من مباد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است