از رهبر تا رهبر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۹/۱۱/۱ کد خبر: 166088 منبع: پرینت

همه آگاهی داریم که مارشال عبدالرشید دوستم با دو پسر خود هریک یار محمد و مصطفی که تحصیل نظامی دارند در خط مقدم جبهه بخاطر دفاع از وطن و سرکوب دشمنان رفته اند. پسر دیگر شان باتور دوستم که دارای تحصیلات سیاسی اند فعلآ در مذاکرات صلح در دوحه تشریف دارند و دختر شان راحله دوستم در مجلس سنا مصروف خدمتگذاری به کشور و مردم اند.

اما به استثنای استاد عبدالرب رسول سیاف که همیشه خودش و فرزندانش در پهلوی مردم افغانستان بوده و در خارج از کشور بود و باش نداشته اند دیگر از مقام ریاست جمهوری گرفته تا پائین تمام رهبران یکی پیدا شود به حکم وجدان بگوید که فرزندان شان در کجا هستند!؟ در کدام کشور زندگی میکنند، چرا در افغانستان نیستند؟

من نمیگویم که فرزندان تمام رهبران بیایند عسکر و افسر شوند و در خط مقدم جبهه بروند حداقل در شرایط موجود در شهر کابل یا در مرکز شهرها در پهلوی مردم خود باشند. رهبری که خانه اش در افغانستان نیست، فرزندانش در افغانستان نیستند او رهبر نیست بلکه از جمله انسان های عوام فریب و استفاده جو اند که میخواهند از مردم افغانستان استفاده کنند. اینها را نباید رهبر خطاب کرد، اینها مردهای روزهای دشوار نیستند.
رهبران دیگر باید از مارشال دوستم بیآموزند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبر
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   سعیدی صاحب کدام رهبر
اگر کمک های جهانی قطع شود به شمول غنی همه دست اندر کاران سیاست فعلی ظرف یک هفته کشور را ترک میکنند.
رهبر به کسی میگویند که خود راه را میداند و به دیگران هم مینماید.
غنی و کرزی و باقی سر در آخوران همه خود گمراه اند .

>>>   سعیدی صاحب!
نبایدمثل یک طالب بیسوادووحشی موضع گیری کرد.کسیکه شش سال مکتب رفته بایدبداند،وقتی پسریادختری که بالغ است ومیخواهد عوض چرندیات درافغانستان دریک مملکت پیشرفته دنیادرس بخواند،یاکارکند،هیچکس به شمول پدرومادر حق ندارند جلوتحصیل یاکاراورابگیرند.اگرهدف تان نوشتن مطالبی به دلخوشی طالب و برضد غنی است ،بسیارناوقت است.اگرطالب امدبامصاحبه ها ونوشته های قبلی تان باخودت محاسبه خواهدکرد.همه اولادهایم درخارج درس میخوانندوخوشحالم دراینده افغانستان اقلا دارای ۴-۵ انسان باعقل وبا هوش خواهدبود.مکاتب ومدارس مااموزشگاه احماقت وتروراست،انچه اطفال معصوم میاموزندجهل است وچرند.
عاقل

>>>   رهبران دیگر بخاطر این اولاددهایشان را به خارج فرستادند که زمینه برای کار در مقامات بالا برای اولاد های سعیدی صاحب مهیا شود.
اما حیف که با وجودی که سعیدی صاحب در شفاخانه در هنگام عیادت اش توسط اشرف غنی،به او پسران خود را معرفی کرد که بکی شان در فلان رشته دکتورا دارد و دیگرش در فلان رشته لیسانس،اما اشرف غنی در قصه هیچکدام آنها نه شد و در عوض پشت راحله دوستم را گرفته است که هر رقم میشود،باید چوکی انتصابی مجلس سنا را قبول کند.
عجب دولتی!
یکی میگه که به بچه های مه مقام دولتی بتی،اشرف غنی ده قصه شان نیست و بکی دیگه میگه که مره از چوکی انتصابی مجلس سنا تیر،اما اشرف غنی ماندن والا نیست و میگه که هر رقم میشه باید قبول کتی.
در غیر آنصورت جامعه جهانی مرا از چوکی زیاست جمهوری برطرف میکند که تو حقوق زنان را در افغانستان در نظر نگرفتی،خصوصاً حقوق دختر جنرال دوستم را.

>>>   سعیدی صاحب!
فکرمیکنم سن تان زیاد شده.انچه دوستم انجام میدهد مجبوریت است نه وطنپرستی.
باتورجان معادل طفل شش ساله تعقل ندارد وراحله جان همچنان.
واین خدمتگذاری نه بل خیانت است که انهابه این پستها نصب شده اند.
دوستم چون خودسوادودانش نداردهرکه رارشددادپس ازمدتی درمقابلش ایستاد.
فعلا تنهااولادهایش را پیش پیش میکندکه هیچکدام کفایت خرکاری هم ندارند.
این نوشته تان هم بیفایده است زیرادوستم جزترکتبارکه دستش راببوسد به کسی دیگری واه واه نمی گوید.
عاقل

>>>   باستودن دوستم سیاف راازرده ساختی وباستودن سیاف دوستم را.
نتیجه اخری صفر.
بشیربشارت

>>>   كدام رهبر؟؟ تو هم بسيار خورد هستى كه دوستم را رهبر خطاب ميكنى! همه شما يكى ديگر را رهبر و اگاه سياسى خطاب كنيد روزگار افغانستان از اين هم بدتر ميشود!! خداوند خودت را هم هدايت كند گر نه ......

>>>   سعیدی صاخب : دو مرتبه معجزه اسا نجات پیداکردی انتقاد از شاه دزدان قیمت بزرگی دارد ، فکر نکنید که مرتبه سوم هم به موتر می زنند !

>>>   اولاد هاي اينها در خارج از وطن مشغول تحصيل و عيش و نوش استند و خودرا براي رهبري آينده افغانستان آماده ميسازند. همين چند نفريكه وطن را در گروگان گرفته اند و امتياز گيري ميكنند، فكر ميكنند كه اين وطن فقط مربوط اينهاست و ٣٥ مليون نفوس نه ارزش دارد ، نه قيمّت دارد و نه هم حق. اگر ما هنوز هم فريب اينها را بخوريم و پشت سر شان روان باشيم، حال ما از اين هم بد تَر خواهد شد كه ميشود. ما مردم آنقدر در جادوي اينها قرار داريم كه نميتوانيم خودرا از اسارت شان رهايي بخشيم. در غير آن أفغا نستان هيچوقت داراي إينهمه نيروي جوان ، پر انرژي ، تعليم و تحصيل يافته نبوده است. اما متأسفانه ما نه حق خودرا ميشناسيم، نه ارزش خودرا و نه هم قوت خودرا. انتظار استيم كه چند تا چهار كلاه كه بخاطر امتياز گيري اينطرف و آنطرف ميغلطند، راجع به سرنوشت ما تصميم بگيرند.

>>>   جناب سعیدی صاحب! اگر فرزندان سیاق در پهلوی پدر قرار دارند، متوجه باشید که آنها هم به جور کردن مردم پلکان مصروف اند. در و لسوالی پغمان هیچکس یافت نمی شود که اگر زمین خانه یا آپارتمان خود را خواسته باشند بفروشند، بدون خانواده سیف فروخته نمی تواند. یعنی کسی دیگری جرعت نمی کند که بخرد.

>>>   جناب سعیدی صاحب! اگر فرزندان سیاق در پهلوی پدر قرار دارند، متوجه باشید که آنها هم به جور کردن مردم پلکان مصروف اند. در و لسوالی پغمان هیچکس یافت نمی شود که اگر زمین خانه یا آپارتمان خود را خواسته باشند بفروشند، بدون خانواده سیف فروخته نمی تواند. یعنی کسی دیگری جرعت نمی کند که بخرد.

>>>   از گله و گزار هیچ سیر نمی شوید .
یک بار برنامه را پیشنهاد کنید ، رهنمائی کنید بگوئید که این حکومت چه کند تا ازین وضع بیرون آید .

>>>   ما یک رهبر داشتیم اوهم احمد شاه مسعود بود.
در واقع اوغان های احمق او را شهید ساختند.

>>>   آقای محب مشاور صاحب امنیت ملی
لطفن از مارشال دوستم یاد بگیرید وقتی جناب شان با سرباران می باشد او هم مثل یک سرباز با لباس سربازی در کنار سربازان اش است.
اگر شما دیدن ولس تان و یا اقوام تان و یا خانوادیتان تشریف می برید، اگر با لباس شخصی تان یعنی پیراهن و تنبان باشید فرق نمی کند.
اگر شما دیدن شیرمردان و پاسداران وطن یعنی سربازان می روید باید با لباس انها ملبس باشید تا آنها با دیدن شما که شما ا مثل خود فکر کنند بروید.احساس وطن پرستی انها دیگر هم بالا می رود.

>>>   کیست رهبر ؟ آنکه راهت بر نمود
نی چو کرزی غرق چاهت در نمود
اژدهای طالبان یخ بسته بود
این فسونگر آمد و گرمی فزود
پس همه نفرین بر کرزی همی
بعد آن بر غنی احمدزی همی

>>>   جای تعجب نیست اقای سعیدی
دفاع از ملیشه چون دوستم که در حاکمیت شما به حساب هر کیلومتر پول میگرفت وبنام گلم جم زمین را از موجودات زنده پاک میکرد وجیبه خودت است که از ان دفاع کنی
ایا میتوانی بگویی در حاکمیت همچو اشخاس چقدر مردم اواره واز وطن فراری شده اند که خودت معیار وطن دوستی را بودن در وطن میدانی همه حاصل وطن دوستی شما وامثال شماست که درد انرا ملت میکشد که اواره وبیگانه در کشور های غیر به سر میبرند
ملاک این نیست که در وطن باشی وسوار به گرده های مرد بنام وکیل ومارشال وسفیر تا اخرین فرد فامیل از داشته های ملت گرسنه استفاده کرده وچندین صد نگهبان که از پول همین مردم تغذیه میشوند استفاده نمایًید هیچ کدام از شما بخاطر خدا کاری انجام نداده اید لهذا لباس دوستم به قامت خودت جور میاید مبارکت باد
و م. از هالند

>>>   بلی رهبر تا رهبر است . البته تقریبا عموم رهبران به استثنای چند نفر انگشت شمار نمیخواهند خود و یا فرزندان شان یا اعضای خانواده شان هیزم آتش جنگ در افغانستان شوند.

>>>   هیچ نیرویی نمیتواند دوستم را از مردمش جدا بسازد

>>>   در طول تاریخ کشور لباس دفتر و لباس منسوبین اردو ، رییس ، وزیر و پادشاه لباس مخصوص بود نه پیراهن و تنبان پاکستانی.
کسانیکه (منظورم منسوبین ارگان های دولتی است)با پیراهن و تنبان پاکستانی به دفاتر دولتی می آیند نمی دانم چرا عقب گرایی میکنند و یا می خواهند دوستان و باداران پاکستانی خور را خوش بسازند؟
خر عیسا گر اش به مکه برند
چونپس اید هنوز هم خر بشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است