پرسشی در پیوند به پیش شرط های هیات طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۹/۱۱/۱ کد خبر: 166089 منبع: پرینت

پرسشی در پیوند به پیش شرط های هیات طالبان در دوحه:
دیروز هیات طالبان در دوحه برای پایان بخشیدن به جنگ خواهان “نظام اسلامی” در افغانستان شدند.
در اینجا اشاره به چند نکته را لازم می دانم:

۱- در جمع ۵۷ کشوری که عضو سازمان همکاری های اسلامی بوده و می شود آن را جامعه جهانی مسلمان نامید، قانون اساسی افغانستان با همه انتقاد هایی که به آن راجع می شود، یکی از چهار “اسلامی ترین قوانین” در جهان اسلام به شمار می رود. بقیه قوانین کشور هم همین طور اند.
در قانون اساسی افغانستان ۶ برابر کویت و امارات و ۴ برابر قطر و بیشتر از سعودی به اسلام اشاره شده است. این در حالی است که قوانین اساسی ۲۹ کشور اسلامی دیگر به شمول ترکیه و اندونیزیا یک بار هم اشاره ای به اسلام نداشته است.

۲- افغانستان از جمله چهار کشوری است که نام رسمی و هویت آن پسوند اسلامی دارد.

۳- در جمع تمامی کشور های اسلامی تنها سه کشور دارای سمبول های بارز دینی می باشند و در این میان سمبول های سعودی و ایران تنها یک نماد دینی داشته ولی سمبول رسمی افغانستان دارای پنج نماد دینی می باشد که عبارت اند از:
۱- کلمه شهادت
۲- عبارت “الله اکبر”؛
۳- مسجد با گنبد و مناره اش؛
۴- منبر؛
۵- محراب.
طالبان بگویند نظامی را که می خواهند چه نوع نظامی است تا بگوییم که آن نظام چقدر “اسلامی” است.

هیاتی که با کشور میزبان عرب از راه ترجمان گفتگو می کند نمی دانم چه نوع برداشتی از “اسلام” دارد؛ و آیا تنها ریختاندن خون پاک زنان و مردان مظلوم در کابل و دیگر شهر های افغانستان کافیست تا نظام ایشان را “اسلامی” سازد؟
طالبان کیستند؟
چیستند؟
چه می خواهند؟

بشیر انصاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
هیات
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان.یک.تروریست.غلام.پاکستان.است

>>>   انصاری صاحب محترم
شما خود بهتر میدانید که خوارج زمان در دست پاکستان برای اهداف پاکستان و به وسیله پاکستان در خدمت اهداف باداران پاکستان قرار دارند .
آنچه در این قضیه هیچ رول ندارد اسلام است.
قصه مجاهد زدران و هندو را که حتما" خبر دارید.
مجاهد به هندو میگفت کلمه وایه
هندو گفت زه خو هندو یم
مجاهد گفت هندو مندو نه پوئیگم کلمه راته وایه
و هندو دید که چاره نیست به مجاهد گفت خوب تو کلمه بخوان که من هم تکرار کنم و مجاهد گفت
اوس پوهیگی چه زما زده نده داسی خبری کوی.
و حال طالب ها بعد این همه نظام اسلامی گفتن وقتی هیات درخواست میکند که بیائید و جزئیات نظام اسلامی را شریک کنید کوچه بدل میکنند و میگویند نه، اول زندانی های باقیمانده رها شود و بعد لست سیاه سفید شود و بعد مذاکره.
حماقت کرزی و غنی طالب مرده را زنده کرد و در خدمت پاکستان قرار داد و فکر نکنم که در دکر اول حکومت بایدن مشکل حل شود.

>>>   طالبان فقط خواست پاکستان را درافغانستان میخواهد پیاده کند

>>>   طالبان یعنی قاتل جاسوس بی ناموس وطن فروش جنایتکار هرچه که بگویم هنوز کم است

>>>   هشدار هشدار هشدار.......؟؟؟؟؟؟؟
طالبان نظام وابسته بپاکستان میخواهند که افغانستان ایالت پاکستان باشد و طالب از اردوی پاکستان دستور بگیرد
نظام اسلامی طالب بپاکستان وابسته است و هدف طالب چور ملی معادن و آبهای افغانستان است پاکستان رهبر مذاکرات است و طالب مزدور است
آزادی زندانیان را طالب احیتاج دارد زیرا تلفات طالب زیاد شده است و بنیروی انسانی ضرورت دارد تا جنگ را ادامه بدهد و مردم بیگناه را ترور کند
بطالب و پاکستان اعتماد نیست و مذاکرات با طالب وقت ملت را ضایع میکند باید نیروهای امنیتی خود را برای یک جنگ فیصله کن آماده کنند و طالبان را بسرزمین اصلی آنان پاکستان پرتاب کنند و از افغانستان اخراج کنند تا مردم آزاد شوند

>>>   دیوانه را گفتند در کونت درخت سبز کرد گفت زیر سایه اش مینشنم
نظام کنونی که پلیت ترین نظام در تاریخ افغانستان است صرف به پنچ کلمه که در بیرق آن نوشته شده است اسلامی می‌گوید حکومتی که به هیچ اساسات اسلامی احترام قایل نیست و چند فاحشه و همجنسگران که از اروپا آمده اند بالای یک ملت مسلمان جبراًتحمیل شده اند اسلامی شده نمیتواند فحشا که از سرحد گذشته یک فاحشه که بالا نام الله اکبر انتقاد میکند و می‌گوید در گل صبح غوغا به سر میکند و مارا از خواب بیدار میکند این است نمونه اسلام بودن این حکومت کثیف و هزاران نمونه دیگر آن مانند خانه های امن که بهترین مرجع فحشا و از بین بردن فامیل های مسلمان است

>>>   اقای بشیر انصاری همه میدانند که نظام اسلامی طالبان همان نظامیست که در زمان اشغال پاکستان بزیر نام طالبان بود لت و کوب زنان و مردان در بی موجب در محضر عام بستن مکاتب بروی دختران و مکاتبی که بروی اطفال و جوان ذکور باز بود بیشتر از دیگر مسایل به یادگیری تفنگ نفرت و خشونت علیه زنان و دختران بی برنامه گی و بی خبری از اقتصاد و سیاست در کشور تهدید و توهین مردم با قمچین و در طالب بمیل خود شان با بهانه گیری های مختلف خواندن نماز بالای مردم در چندین مسجد از جانب طالبان در حالیکه خود شان در راه ایستاده بودند و نماز نمیخواندند اکثریت طالبان از خواندن ایات چهار قل و الحمد شریف عاجز بودند و هستند اندازه کردن ریش توسط شیشه الکین و بررسی زیر ناف و زیر قول مردان عدم توجه با خاک و مردم کشور انتقال سنگ های قیمتی بشمول قاطر ها و ریشه درختان پسته و بادام به پاکستان دستور گیر از پاکستان در خورد ترین اجرای کار شان از پاکستانی ها خلاصه هدف اصلی و اساسی طالبان افغانستان را تبدیل کرده به صوبه پینجم پاکستان و ازبین بردن بیرق سه رنگ افغانستان و نام تاریخی ان از اهداف خاص انها است طالبان اله دست پاکستان مزدوران و اجیران و غلامان پاکستان هستند اراده و تصمیم گیر ها هم از جانب پاکستان است از خود نه اراده ندارند و نه صلاحیت حتی که صلاحیت فامیل های خود را ندارند همه فامیل های رهبران نظامی و سیاسی در گروه نظامیان و استخبارات پاکستان و زیر نظر انها است .

>>>   رحمت خدا بر نویسنده باد .

>>>   در حقیقت طالبان همان کمونستان گروپ شهنواز تنی مباشد اسلام طالبان یک کذب محض و فریب بیش نیست.
سید عیوض علی کویته پاکستان

>>>   چقه خوب مملکت اسلامی مردمش مسلمان بازهم مقدس اسلام را نمیپذیرندای کاش درملک اسلامی اسلام نافذمیشد چقه الله ازبندگانش خوش میشد
اینجانب آقحه

>>>   در خدمت حناب ریس جمهور غنی عرض شود که مارشال دوستم را وزیر دفاع با صلاحیت مقرر کنید وجنرالان کار کشته وضد پاکستانی را دوباره در اردو مقرر کرده و یک جنگ تمام عیار را بر ضد پاکستان آغاز کنید ‌انشاالله در ظرف شیش ماه تمام مزدوران پاکستان را از مرز تورخم به انطرف بیرون راند. در جنگ تا بی رحم نباشیم پروز نمی شیم. طالبا کفتار های لاش خور است و ما باید دربرابر آنها شیر تربیت کنیم. واین تنها راه نجات افغانستان از اشغال چتلستان است وبس.
انجینیر اسد کابل

>>>   آقای اقچه با شما موافقم افغانستان مملکت اسلامی هست اما اسلام طالبان اسلام جعلی و ساخته آی اس آی است. و اسلام طالبانی هیج ربط به اسلام محمدی ندارد اگر باور نداری تحقیق کن. طالبان این گروه متحجر و جنایت پیشه و مزدور پاکستان مخواهد افغانستان را سوبه پنجم پاکستان بسازد اما کور خوانده.
ملت غیور وستم دیده افغانستان از هر قوم وقشر که هستید حفظ نظام بر فرد وفرد ماه و شما واجب است و باید این نظام حفظ شود چون این نظام مربوط بر به یک شخص وفرد نیست این نظام از اشرف غنی نیست این نظام از تمام افغانان اعم از زن ومرد پیر وجوان است. از این نظام باید همانند چشم های تان حفاظت کنید.
حکومت موقت این خواسته و آرزوی دشمنان مردم افغانستان و این آرزو باید دفن شود همانند استعمار شوروی.
به امید انکه افغان‌های ما بیدار شود. زنده باد نظام دموکراسی
و پاینده باد افغانستان.
وطن پرست از کابل

>>>   ۱. طالب یعنی کافر
۲. طالب یعنی ترورست
۳. طالب یعنی خون خار
۴. طالب یعنی قطاع الطرق
۵.طالب یعنی جنایت کار
۶. طالب یعنی مزدوران isi
۷. طالب یعنی مواد مخدر فروش
۸. طالب یعنی دشمن انسانیت
۹. طالب یعنی وحشی
۱۰. طالب یعنی دشمن زنان
۱۱. طالب یعنی بچه باز
۱۲ طالب یعنی خر باز
۱۳. طالب یعنی بز باز
۱۴ طالب یعنی هم جنس باز
۱۵. طالب یعنی درزد
۱۶. طالب یعنی قاتل
۱۷طالب یعنی غدار وطن
۱۸. طالب یعنی زانی
۱۹. طالب یعنی حرام خور
۲۰.طالب یعنی قاچاق بر مواد مخدر
هم وطنان گرامی اینست چهره ‌پلید ناپاک و مردار طالبان
سید جلال لوگری

>>>   از ریش طالب دنب خر صد بهتر
از گپ طالب گوز خر هزار بهتر
از ملا برادر نتن یا هو هزار بهتر
از طالب یهود هزار درجه انسان تر
طالب ندار جز قتل کشتار جنایت کاری
طالب جز وحشت دهشت ندارد هیچ کاری
طالب ندارد جز ترورست خون خوار یاری
طالب ندارد جز دشمنی باعلم دانش کاری.
باز محمد بغلانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است