بودجه ۱۴۰۰ توسط شورای امنیت تنظیم شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۰    ۱۳۹۹/۱۱/۲ کد خبر: 166093 منبع: پرینت

بودجه سال مالی آینده کشور توسط شورای امنیت ملی تهیه شد و وزارت مالیه در آن نقشی نداشته است.
میررحمان رحمانی رییس مجلس اظهار داشت که وزارت مالیه نقشی در تدوین سند بودجه 1400 نداشت و شورای امنیت ملی و اداره امور ریاست جمهوری آن را تنظیم کردند.
وی افزود که صلاحیت‌های تمام ادارات در حال حاضر توسط اداره امور ریاست جمهوری و شورای امنیت‌ ملی تصرف شده و نهادهای دیگر نمادین هستند.

رحمانی ادامه داد که هرچند ماده 42 اصول وظایف داخلی پارلمان، اول دلو را آغاز تعطیلات زمستانی نمایندگان پیش‌بینی کرده‌ اما مطابق ماده 99 قانون اساسی پارلمان پیش از تصویب بودجه سال آینده نمی‌تواند به تعطیلات برود. انتظار داریم که دولت هرچه زودتر طرح جدید بودجه را با در نظرداشت پیشنهادات اصلاحی پارلمان به این مجلس ارسال کند.
وی همچنین هشدار داد که اگر دولت پیش‌نویس بودجه را ارسال نکند، پارلمان سند بودجه قبلی را بدون تغییر در آن تصویب می‌کند که مسوولیت پیامدهای آن با دولت خواهد بود.
به گفته رحمانی در پیش‌نویس ارایه شده دولت 19 مورد تخطی وجود داشت و دولت در این طرح منیز وضوع یکسان‌سازی حقوق کارمندان دولت را نیز لحاظ نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بودجه ۱۴۰۰
شورای امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   ما شورای امنیت را نمی شناسیم باید شورای امنیت وظیفه خود را بشناسد وظیفه شورای امنیت معاش نیست باید خلاصهمعاشات یکسان شود در غیر ان همه طبقه پاین خود را در می دهیم تا دینا بداند بی عدالتی دولت مردان افغان را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است