سفر غنی به هرات و انتقادها از عملی نشدن وعده‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۶    ۱۳۹۹/۱۱/۲ کد خبر: 166094 منبع: پرینت

همزمان با سفر اشرف غنی به ولایت هرات، باشندگان این ولایت انتقاد می‌کنند که رییس‌جمهور به وعده‌هایش به آنان عمل نکرده‌است.
آنان می‌گویند که بیشتر سفرهای رییس‌جمهور به ولایت‌ها نمادین بوده‌اند.

گل احمد، باشندۀ هرات گفت: «داکتر صاحب اشرف غنی چندین‌بار است که به ولایت هرات آمده‌است اما وعده‌هایی را که به مردم هرات داد عملی نکرده‌است. مردم هرات از رییس‌جمهور مأیوس شده‌اند. رییس‌جمهور که به هرات آمده است باید با مردم ببیند اما کسی اورا دیده نمی‌تواند و نزدش رفته نمی‌تواند.»
عبدالرحمان، باشندۀ دیگر هرات نیز افزود: «ایجاب می‌کند که رییس‌جمهور با اقشار مختلف مردم ببیند و مشکلات شان را بشنود. نه این‌که نمادین بیاید و در چند اداره تغییر و تبدیلی به وجود بیاورد. این کار، کارساز نیست.»

اشرف غنی، در رأس یک هیات دولتی به ولایت هرات رفت. این نهمین سفر آقای غنی در شش سال گذشته به ولایت هرات است. این‌بار تمام دیدارهای رییس‌جمهور در پشت درهای بسته با مردم و مقام‌های حکومتی صورت گرفت.
به همین ترتیب، از ورود خبرنگاران به تمامی نشست‌‎های رییس‌‎جمهور در هرات جلوگیری شد.
خبرنگاران هرات در اعتراض به این کار، نشست خبری معاون سخنگوی ریاست جمهوری را تحریم کردند.

بشیر حنیف، خبرنگار در هرات گفت: «در شراطی که تهدیدها در برابر خبرنگاران و فعالان جامعه مدنی در کشور بسیار جدی است و باید توجه شود، رییس‌جمهور به هرات آمده‌است و قرار است دو روز در این ولایت بماند و با اقشار مختلف مردم ببیند اما هیچ نوع نشست و ملاقات با خبرنگاران در آجندای سفر رییس جمهور وجود ندارد. به دلیل این بی حرمتی رییس جمهور به خبرنگاران، جامعه رسانه ای هرات نشست خبری معاون سخنگوی ریاست جمهوری را تحریم کرد.»
شماری از فعالان مدنی در هرات می‌گویند که بهتر است رییس‌جمهور وعده‌هایش را به هراتیان عملی سازد.

اشرف غنی در حالی به هرات رفته‌است که در هفته‌های پسین ترورهای هدفمندانه و جرایم سازمان یافته در شهر هرات و حمله‌های طالبان در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت به‌گونۀ کم پیشینه افزایش یافته‌اند.

نصیراحمد صالحی
طلوع


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   روز ۵ شنبه در حدود ۲۰ نفر از طرفداران غنی یهودی که با معاش های گداف را از دولت اخذ می دارند مظاهر ه کردند که گویا وکیل های پارلمان بودجه را تصویب نمی کند در این صورت اگر معلمان و کارمندان طبقه پاین در وجود شان غیرت باشد علیه این یهودی مظاهر ه کنند تا زمانیکه غنی یهودی معاش ها را یکسان سازد بیاید همرای پارلمان وکیل های با وجدان دست به دست دهیم تااین پلان شوم دولت یهودی را شکست داده و حق خود را بگریم

>>>   صد بار گفتیم اشرفغنی فاشیست است ما را متهم به دروغ کردید گفتید تهمت است اشرفغنی بالای ملت است ! بفرما بالای ملت را دریابید...

>>>   رفتن غنی به هرات نه به خاطر هراتیان است بلکه به خاطر یار گیری و باجگیری برای ادامه قدرت و ثروت دولت خداداد اوغانستان است.

>>>   تا ملت احمق است ، غنی وعده میدهد و خر خود را از پل میگذراند.
هراتیان قهرمان،
اگر این مرد جرئت روبرو شدن با شما را کرد ، پیش از شنیدن وعده های جدید اول لست وعده های پیشین اش را راستی آزمایی کنید و اگر ۴۰ فیصد وعده های قبلی عملی شده بود وعده های جدید اش را هم بشنوید در غیر آن فرصت صحبت برایش ندهید.
هرچند میدانم که از خجالت جرئت رویا روی
شدن با شهروندان هرات را ندارد.

>>>   هرات چاخان است انتقاد نمیکنند !

>>>   حفظ نظام جمهوریت و حفظ دست آورد ها به معنی حفظ غنی کوچی و دار دسته فاشیست و فاسدش جمع یک چندتا چاپلوس خودفروخته در قدرت نیست و نباید باشد۰ یک حکومت سرپرست متشکل از چند نفر مورد قبول مردم میتواند این نظام را حفظ و سرپرستی کند و شرایط صلح و توافق را با طالبان آسان تر کند۰
غنی کوچی با تمام عصبیت تعصب و تقلب و خیانت هایش میتواند برود به فضله دانی تاریخ و این ملت مظلوم را بحالش بگذارد۰

>>>   هرات پاره جدا افتاده ایران ...
فیض احمد

>>>   غنی در ننگر هار در جمع مردم صحبت میکند و به مردم اجازه سوال و جواب میدهد اما با رفتن به هرات به مردم هیچ ارزشی قائل نمیشود و فقط پلان های فاشیستی خود را پیاده میکند و چند وعده سر خرمن به بلی گویکان خود میدهد.
تا نظر مرتضوی صاحب در این مورد چه خواهد بود؟؟

>>>   غنی از ترس دادشیانی با مردم دیدار نکرد.

>>>   با رفتن ترامپ اقتدار پوشالی اشرفک تقلبی بر باد خواهد شد.

>>>   خطاب به آخند غنی احمدزی !!!!!؟؟؟
غنی احمدزی غلزی و دزد نمیتواند نام هرات را از تاریخ پاک کند. هدف غنی برداشتن نام تاریخی هرات که با مدنیت چند هزارساله سرزمین ما آمیخته است بود. غنی میکوشد تا هویت ولایات تاریخی افغانستان را نابود کند و تاریخ را سرچپه کند که بیاری الله و هوشیاری مردم افغانستان نمیتواند. میدان هوایی بین المللی هرات بنام هرات افتخار میکند. خواجه عبدالله انصاری در هرات مطرح است هرات در خواجه انصاری محدود نیست و هرات صدها و هزاران عالم، دانشمند، هنرمند، شاعر و عارف داشته است. غنی آفتاب را با دو انگشت پنهان کرده نمیتواند. جای غنی فاشیست در هرات و کابل و شمال و غرب و جنوب افغانستان نیست

>>>   غنی در هرات باز هم دروغ گفت.

>>>   مردم افغانستان باید به اتفاق آرا از غنی خواهش نمایدتا هرقدر پلانهای نا مشروع وناپایدارش باقی مانده آزادانه عملی کند تا بعد ازپنج سال دوباره پایش را به پایه چوکی ارگ نبندد که پلانهایم مانده وگرنه افغانستان به سرزمین مبدل خواهد شد که هرکشور بخاطرحفظ جان شهروندانش یک دانه بمب اتم را بالای فرزندان گرسنه وچشم به راه لب نان خشک وباقی مانده علف خواران ارگ خواهد انداخت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است