شصت درصد کارخانه‌های پارک صنعتی در زمین‌ کرایی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۹/۱۱/۴ کد خبر: 166105 منبع: پرینت

شماری از کارخانه‌داران در پارک صنعتی پلچرخی می‌گویند که ۶۰ درصد کارخانه‌ها در این پارک صنعتی در زمین‌ کرایی فعالیت می‌کنند.
به‌گفتۀ آنان بیش از نصف زمین‌ها در این پارک صنعتی به کسانی داده شده‌است که کارخانه‌دار نیستند و این افراد این زمین‌ها را با کرایه‌های گزاف به کارخانه‌داران به کرایه داده‌اند.

عبدالجبار صافی، مسؤول انجمن صاحبان صنایع در پارک‌های صنعتی پلچرخی بیان داشت: «در حال حاضر شصت درصد از کارخانه‌داران در پارک‌های صنعتی پلچرخی در زمین‌های کرایی کار می‌کنند.»
به گزارش طلوع، کارخانه‌داران با انتقاد از حکومت، می‌‎گویند که در هیجده سال گذشته مشکل کمبود زمین برای آنان حل نشده‌است.

سید مجتبی یکی از کارخانه‌داران در پارک صنعتی پلچرخی است. او می‌گوید که زمین کارخانه‌اش را به کرایه گرفته‌است و ماهانه تا سه هزار دالر از این بابت پول می‌پردازد: «ما مشکلات زیاد داریم. در کنار کمبود برق، مشکلات در گمرک‌ها برای مواد خام، بلند بودن کرایه‌های زمین بسیار مشکل ساز هستند.»

عارف الله یکی از کارخانه‌داران دیگر در این پارک صنعتی است که از هشت سال به‌اینسو زمین کارخانه‌اش را به کرایه گرفته‌است: «ما با چالش‌های زیادی روبرو هستیم. بارها حکومت برای ما وعده کرد که برای ساخت کارخانه، زمین در اختیار ما قرار می‌دهد، اما نداد.»

اما وزارت صنعت و تجارت همواره از تلاش‌ها برای شناسایی کسانی سخن می‌گوید که زمین‌های پارک‌های صنعتی را به دیگر اهداف استفاده می‌کنند.
سخنگوی این وزارت گفت: «وزارت تجارت تلاش دارد که با شناسایی افرادی که زمین‌های پارک‌های صنعتی را به کرایه می‌دهند، این زمین‌ها از آنان گرفته شود و به مستحقین داده شود.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارک صنعتی
زمین کرایی
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت تجارت کور است ، اگر کور است خدا در گورش کند.

>>>   راستی بسیار مشکل است تشخیص اینکه به نام کارخانه ای تولیدی زمین گرفته اند
و آنرا بی درد سر به کرایه داده اند.

>>>   ایا در وزارت تجارت آدمی با مغز وجود ندارد که گپ حسابی بزند؟ تنها دو ساعت کار است که لیست کرایه دهنده گان را از شهر داری بگیرید.
از جواب مسولان این وزارت گرده کفک شدم. شاید این زمین ها بعد از ۵ قرن به مستحقین برسد.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است