سی میلیون پول ترکاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۹/۱۱/۴ کد خبر: 166113 منبع: پرینت

خان آقا رضایی نماینده کابل در مجلس نمایندگان در باره اینکه نهادهای مربوط به ریاست جمهوری افغانستان قرارداد "۱۷نوع گوشت" از جمله گوشت بودنه (بلدرچین) را کرده است و علاوه بر آن "۳۰ میلیون دالر" را برای خرید ترکاری (سبزیجات) اختصاص داده، خبرساز شد.

نهاد اداره امور ریاست جمهوری با رد این ادعاها گفته که مجموع هزینه سبزیجات خریداری شده در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰ میلیون افغانی (۸۰۰ هزار دلار) بوده که برای هزارها کارمند در ده‌ها اداره دولتی افغانستان از جمله ریاست جمهوری، شورای مصالحه و دفتر حامد کرزی خریداری شده است. این نهاد همچنین ادعای خریداری ۱۷ نوع گوشت را به صورت کامل رد کرده است.

این اداره اعلام کرد که تهیه و تدارک غذای دفتر شورای امنیت ملی، ریاست دفتر رییس جمهور و ریاست محافظت رجال برجسته که بیش از هشت هزار کارمند دارد، نیز مسوولیت اداره امور است.
این نهاد افزود که ۴۳ نوع سبزیجات را برای ریاست دفتر رییس جمهور در سال مالی ۱۳۹۹ به قیمت بیشتر از ۲۳ میلیون افغانی قرارداد کرده است.
شانزده نوع سبزی دیگر را برای ریاست محافظت رجال برجسته مربوط به دفتر شورای امنیت ملی، برای سال مالی ۱۳۹۹ به ارزش ۵ میلیون افغانی قرارداد کرده ‌است.
خریداری ۳۰ نوع سبزی برای ریاست عمومی اداره امور نیز در حدود ۳۱ میلیون افغانی هزینه داشته است.
براساس اعلامیه این اداره تهیه سبزی برای شورای مصالحه در سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ۲.۳ میلیون افغانی بوده است.
اداره امور اسناد خریداری گوشت و انواع آنرا را به رسانه‌ها نفرستاده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکاری
اداره امور
نظرات بینندگان:

>>>   ۳۰ ملین افغانی برای تر کاری
منظور وظیفه فضلی صاحب است که برای تر کردن نیاز به تر کننده های متفاوت دارند.

>>>   در ریاست افغان تیلی کام در ریاست عطرها در شرکت آریانا همه کارمندانش معاش به دل خود تعین کرده اند باید هیت از وزارت مالیه تعین شود تا همه معاشات کارمندان دولت را یکسان کند

>>>   خبر عاجل
معاشات تمام کارمندان و افسران سابق و افسران و کارمندان جدید که به تقاعد سوق شده اند تقاعد معاشات شان یکسان شده است خبر خوش

>>>   با سی میلیون افغانی میشود یک مکتب استندر در کشور ساخت.با سی میلیون میتوانم یک شفاخانه استندر برای جلوگیری از مرض توبرکلوز ساخت.با سی میلیون میتوان یک سرک ویک آسایشگاه برای معلولین ساخت. ....به اشراف زادگان ولعنت برای افرادگرد دستر خوان غننی

>>>   ترکاری برای صحت فواید زیاد دارد.

>>>   چه اشتهایی دارنداین ارگ چیان!بیشتراز گاوهاعلف خورده اند.شاید یک مقدارش را بی بی گل خشک کرده باشد تا در آینده اگربه علوفه بیشتری نیاز پیداکنند فاقگی نکشند.

>>>   Aziza Mohammadi
یک دالر برابر است با 77.7 افغانی
سی میلیون دالر میشود:
2,331,000,000 افغانی
یک کیلو ترکاری حد اکثر قیمت 150 افغانی
پس مبلغ فوق میشود
15540 تُن ترکاری
یک سال برابر است با 365 روز
با این حساب مصرف روزانه ترکاری ارگ میشود:
42.58 تُن ترکاری
یعنی روزانه مبلغ 6,387,000 افغانی را تنها ارگ کابل ترکاری می خرند!

>>>   غنی در روز های اول قدرت اش به آشپزخانه ارگ رفت و دستور داد که برای جلو گیری از مصارف بیجا فقط شوربا طبخ شود و هزینه های اظافی سرفه جویی شود، مگر حالا میبینیم که آن روز ها جناب غنی در لباس گربه زاهد ظاهر شده بودند و حالا چهره اصلی شان نمایان میشود.

>>>   روبینا جلالی: ۱۷ نوع گوشت در فهرست غذایی اداره امور ریاست‌جمهوری شرم‌آور است

>>>   امرالله صالح را خبر کنید

>>>   17 نوع گوشت : 1-گوشت گوسفند 2-گاو 3-گوساله 4- گاومیش 5- ماهی 6-خوگ 7- ملخ و 8- سوسمار برای مهمانان عربی 9-گوشت بزغاله 10-گوشت 11- س گ برای مهمانان چینائی، 12-گوشت قاق برای فضلی 13- گوشت سرخی 14- گوشت لاندی برای مشاوران 15- گوشت بره برای جلالتماب 17- گوشت چوچه مرغ برای ملکه
نظر به گفته یک صاحب نظر از طریق تلویزیون 53 هزار دالر برای ایسکریم مصرف شده همانطوریکه درزمان کرزی فی بیصه تخم مرغ را 16 افغانی خریداری میکردند،

>>>   آقای صالح سر گرم پیش بردن برنامه چای خانه است ارگ نیشنان سرگرم فرستادن دالر های امریکایی به فامیل های خود در خارج از کشور هستن ولی سربازان دلیر این سرزمین همه روزه بخاطر حفظ نظام جمخوریت جان های شیرین خود را از دست میدهند نمی دانند که بخاطر چی نظام فاسدی کشته میشوند شرم باد بر شما ارگ نشینان کثیف که این همه داد از جمهوریت و نظام میزنید صرف بخاطر جمع آوری مال دنیا است ولی جوانان این وطن با هزار آرمان و آرزو به گورستان میفرستید تا شما در پشت دیوار های بتونی ارگ قرق در فساد در امنیت زنده گی کنید بقول حبیب الرحمن پدرام نمایند مردم هرات در پارلمان آقای غنی داغ فرزند را ببینی که داغ از دست دادن فرزندان این سر زمین را بدانی یعنی چه و لعنت خدا باد بر تو که در همه وزارت خانه ها و ریاست های این کشور که تو ریس جمهور هستید درآن فساد بیداد میکند هنوز هم در فکر حفظ نظام جمهوری و جمهوریت هستی.
ضیائی

>>>   گاو، گوسفند، مرغ، ماهی، بز
ما نمیفامم که دیگه چه قسم گوشت اینا خوردن؟؟؟؟
خوک، سگ، گربه، شادی،
از حرام گوشت ها خلاص شد دیگه اقلام آن چی بوده؟؟؟؟

>>>   این آدم کشان وحشی با دوطربق افغانهای خواب برده را میکشند
۱- مستقیم با انتهار،انفحار وترور
۲- با گرفتن لقمه نان وامکانات ابتدایی
این آدم کشان دروراقع دوطرف سکه که یکطرف به رنگ سبز ویک طرف آن سفید بابک کمیف وکیفیت مزین است ویک هدف مشخص دارد وان ازبین بردن سه نسل از تبار افغانستان است .واین وحشیان انسان نما در اصل تصویر انسان ودرباطن بدترین نسل درکره زمین است که نه به انسان شباهت دارد و نه هم حیوان وپلیدتربن جانور وخون خوارترین موجود درکره زمین است نه به انسانیت باور دارد و نه هم به اسلامیت وعاری ازهرنوع فکرواندیشه اصلاحی، دزدی ،کشتن مردم ،چپاول اموال بیت المال ،انتهار وانفجار، بیناموسی ،دروغ گویی ،دسیسه سازی ،انتهارسیاسب ووطن فرشی .غیره...در اولویت کاری و برنامه شأن است....

>>>   ترکاری برای صحت انسان بسیار مفید هست.

>>>   محمد نسيم جعفری
افغانستان رکورد زد
۱. خرید پنجاه میلیون افغانی پیشقِل گوسفند، برای باغچه‌های وزارت دفاع.
۲. خرید سی‌میلیون دالر سبزی و ترکاری برای ارگ‌نشینان.
۳. خرید بیش از پنج‌میلیون افغانی دوایی دیک برای لوی‌جرگه.
۴. دزدیدن هشتصد میلیون افغانی فقط از توزیع نان خشک توسط شاروال کابل.
۵. پنجاه میلیون افغانی خرید چند دانه گلدان، برای تالار پارلمان.
۶. دوازده هزار کارمند خیالی که اگر حقوق هر کدام را ده هزار در نظر بگیریم، در یک ماه، یک سال و بیست سال چه مقدار خواهد شد؟
۷. هزینه کردن هفتصد میلیون دالر برای مکاتب خیالی و معلمین خیالی.
و.....

>>>   اگر راست باشد ، خداوند بی نیاز به داد شان برسد . هیچ چیزی از دست مردم نمی‌شود باید بسوزد و بسازد .
احمدزی

>>>   حکومت چكه چوران، باخوردن این همه سبزیجات هر روزه هر کسی که باشد اسهال میشود. راپور بعدی شاید مصارف دوا را گزارش دهد.
آتش خاوری

>>>   باشندگان ارگ حیوانات علف خوار اند .

>>>   باید کشورهای دوست برای افغانستان ترکاری کمک کنند ،

>>>   شـمـا عـلـف خودرا بخورید پاکستان سرنوشت مارا تعیین میکند ،

>>>   این ترکاری های اعلی از کد 91 است یا کد 92 ؟
وزارت مالیه در گزارش سال ۱۳۹۹ با اشاره به کدهای ۹۱ و ۹۲ گفت که به دلیل اصلاحات، میزان مصرف این کدها در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است.

>>>   یک وکیل دزد و فاسد یک بدی کرد و شما چند نفر لندهوور هم شروع کردید به چتیات نوشتن . باور کنید که نان ارگ و شعبات دیگر آن یک غذای عادی است چون یکبار از صرف کردم و قراریکه یکی از کارکنان عکس نان چاشت خود را فراستاده بود . ببپرسید که مصارف غذای چورلمان چند است و بعد قضاوت کنید.

>>>   یک منبع که به نسبت حساسیت موضوع نخواست نامش ذکر شود گفت:
کشور دوست هندوستان 160 تن ترکاری اعلی برای حکومت افغانستان کمک می نماید که بزودی از طریق بندرچاه بهار وارد هرات وبعدا از طریق هوائی وارد کابل خواهد شد منبع از ذکر نام انواع ترکاری شامل این بسته خود داری کرد

>>>   دفتر مطبوعاتی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته که این درگیری شام روز یکشنبه (28 جدی) در ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب رخ داده است.

در اعلامیه آمده:"شام روز یکشنبه پس از تشدید حملات گروه طالبان در برابر ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب الحاج مارشال عبدالرشید دوستم رهبر و بنیان گذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان بلافاصله برای حمایت از نیرو های امنیتی و دفاعی وارد خط نبرد در این ولسوالی شد و رهبری جنگ را علیه طالبان بدست گرفت".

اعلامیه افزوده:"این عملیات که تا پیش از چاشت روز دوشنبه دوام کرد، 13 تن از افراد گروه طالبان کشته شدند و هشت تن دیگر این گروه بدست نیرو های محافظتی مارشال عبدالرشید دوستم دستگیر شدند".
بر اساس معلومات منبع، پس از رسیدن مارشال عبدالرشید دوستم در خط نبرد ولسوالی قرمقول فاریاب، فرزندش جگرن ارکان حرب یار محمد دوستم مسوول امنیتی گارد خاص خود را در عمق دشمن فرستاد و سایر فرماندهان نیز راه گریز طالبان را مسدود کردند.

اعلامیه افزوده:"این عملیات که از چندیدن استقامت با رهبری مارشال عبدالرشید دوستم برای حمایت از نیرو های امنیتی صورت گرفت، دوازده ساعت را در برگرفت. در این عملیات قریه‌جات و ساحات صعب العبور ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب تا ساحه جنگل از وجود طالبان پاکسازی شد و جنگجویان طالبان از راه جنگل به ساحات دور دست ولسوالی دولت آباد متواری و مخفی شدند".

>>>   حتی درحکومت حبیب الله کلکانی کسی اینقدر از پول بیت المال دزدی نمیکرد

>>>   کــــــــد علفیات کدام شماره است ؟؟

>>>   نشریه‌ امریکایی "واشنگتن‌پست" طی گزارشی نوشته‌است که دونالد ترامپ در طول دوره‌ ریاست جمهوری خود، در رابطه با مسایل مختلفی چون بهبود اقتصاد این کشور، تقلب انتخاباتی جو بایدن و کاهش مالیات به مردم و جوامع بین‌المللی، بیش از ۳۰ هزار دروغ گفته‌است.

>>>   برای تست افغانیت نیاز به سبزی جات بسیار است ازجمله در دفتر فضلی و آموزشگاه های لوگر

>>>   کسانی که پول یگ کشور را به نام قوم خود کردهند کاری که نازی های آلمان هم نکردهند کسی که هویت نا ملی یک کشور را به نام قوم خود میکند نام کشور را به نام قوم خود میکند چی ارزشی قائیل به آموزش و پرورش آن کشور که ساخته و پرداخته انگلیس است دارد چون حمایت انگلیس را در خیانت هایش دارد این قوم سرباز رسمی و غیره ارسمی انگلیس بود و هسد و خواهد بود حالا که ایران مرگزی در اشغال سربازان غیره رسمی انگلیس است
پارسا خورشیدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است