دوستم به نور: ولایت بلخ از پدر کسی میراث نمانده
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۹/۱۱/۵ کد خبر: 166117 منبع: پرینت

تنش ها در میان رجال سیاسی و بزرگان قومی در مزارشریف بر سر یکی از فرماندهان ارشد جنبش ملی هر روز افزایش پیدا می کند.
مارشال عبدالرشید دوستم، که در روزهای اخیر در شمال کشور به سر می برد در پی انتشار توافقنامه ای موسوم به میثاق امنیتی نظام الدین قیصاری با حکومت محلی بلخ که از سوی ولایت بلخ منتشر شده واکنش نشان داد و آن را نامعتبر خواند.
وی همچنین با گذاشتن تصویر پست فیسبوکی طارق نور پسر عطامحمد نور والی سابق بلخ، که اظهار داشته که ولایت بلخ صاحب دارد، بیان کرد که بلخ خانه مشترک همه اقوام است و از پدر کسی به میراث نمانده.

چند روز پیش حکومت محلی بلخ در ارتباط میثاق امنیتی ، نظام الدین قیصاری را در نشستی در مزار شریف دعوت کرد و به او دشنام وناسزا گفته بود.
فرهاد عظیمی والی بلخ نیزبه رسانه ها عنوان کرده بود نظام الدین قیصاری شخص مجرم واز افراد غیر مسوول می باشد و نباید در امورداخلی ولایت بلخ دخالت کند.
همجنان پسر استاد عطامحمد نور در صفحه رسمی خودش نوشته است که ولایت بلخ صاحب دارد.

پیام طرفداران شمال افغانستان به عطامحمد نور این است ولایت بلخ تنها متعلق به یک قوم نیست بلکه خانه مشترک همه اقوام مختلف است.
زادگاه نظام الدین قیصاری، ولایت فاریاب است و گاهی اوقات به مزار شریف ولایت بلخ نیز سفر می کند، این موضوع باعث اختلافات، میان دوستم و عطا محمد نور شده است.
دوستم نیز در واکنش به اظهارات استاد عطا محمد نور گفته است قیصاری متعلق به تمام افغانستان است و نه تنها فاریاب و از حق حقوق تمام ملت دفاع خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   عطا محمد نور و یا دوستم چه وقت بلخ را خریده اند آیا قباله دارند .
من هم که ازجنوبی ام در بلخ جایداد دارم آیا میشود ادعای مالکیت شخصی کل بلخ را نمایم .
جنت گل (مستعار )

>>>   قابل توجه دوستم و نور،
از گذشته پند بگیرید و از حوادث اخیر به خصوص بی عزت ساختن وزیر صحت و وزیر مالیه درس بیاموزید و به جای در گیر شدن بر سر مسایل کوچک در فکر نجات افغانستان باشید و آله دست فاشیسم ارگ نشوید که دشمن هردوی شما است.

قیصاری تا حال چند بار آله دست غنی شده و پیش از آنکه کشته شود شاید عامل و باعث بربادی شمال شود.

فیصاری اگر کسی است اول لرود وقیصار را از لوث وجود طالب پاک سازی کند و آله دست غنی نشود .
قیصاری روز هایی را به یاد لیاورد که یاران اش را امنیت ملی به دستور غنی کشت و خودش را با ذلت تمام در توقیف قرار داد ، یا زمانیکه با طیاره و تانک بر منزلش حمله کرد و نزدیکانش را کشت.
چرا فراموش کارید
عزت مردم سمت شمال را نگاه دارید که از حمایت مردم سمت شمال است که یکی دوستم است و دیگر عطا نور.
مردم نباشد شما هم نیستید.

فرزندان استاد عطا اگر طارق است یا خالد باید ادب صحبت را بیا موزند و تحلیل وضعیت را داشته باشند .

>>>   غنی گک خودرا مالک ارگ میداند و نوکرش باید دعوای ملکیت کند مگر "بلخ بزرگ" یا بخدی به دهان شما "نور" ها خیلی بزرگ است و جراح هم کمیاب.
آتش خاوری

>>>   دراین چند سال اخیر هزاران ناقلین در هر گوشه و کنار بلخ جانشین ساخته شده اند. شما دو قوم جنجال چرا میکنید و همه مناطق حاصلخیز بلخ و ولایت های شمالی به ناقلین (بنام کوچی) توزیع گردید و خصوصا کسانی که بودوباش چند اوزبک بومی را در مزار تحمل کرده نمیتوانند در آینده نه چندان دور خواهند دید بلخ را چگونه تصاحب میکنند.
مزاری

>>>   دوستم دراین مورد چیزی نگفته است

>>>   آفرین جناب دوستم ،کشور افغانستان مربوط به تمام مردم افغانستان است و نیاید کسی همچنین حرفی بزنند و از این حرفها بوی کنیه و نفرت و از خود کشی و سر فدای بیگانه ها کردن هست و جناب آقای نور نباید هم چبن حرفی رو باید گفت، افغانستان یعنی خانه مشترک تمام افغانستانی ها است، ... کند آن کسی رو که تفرقه می اندازند و انسان این قدر شعور داشته باشند که خانه مشترک یعنی وطن، وطن یعنی مادر . افغانستان یه مادر دارد و آن هم که توسط اولاد ناخلف تیکه تیکه شده این مادر 5000 هزار ساله ،اما اولاد های ناخلف که نتوانسته اند مرحم برای زخم های این مادر و بچه‌اش بشن و چونکه تربیت مادر ممکن کجا اشتباه بوده تو اجتماع ، اما بچه هاش نفرین این مادر رو پشت شون دارد که هیچگاه روی خوشی و آرامش رو ندیده اند ، چونکه بچه ها خلف بار آمده اند ، خداوند دعایی این مادر داغ دیده رو قبولی در گاه حق کند تا بچه ها آرامش نسبی رو داشته باشند آمین یا رب العالمین.

>>>   دوستم .... ، فكر ميكني كه از اشرف غني برايت خير ميرسد ، از آن روز بترس كه غني تو و قيصاري را براي طالب بفروشد و اردوغان هم كاري نتواند.

>>>   از پدر دوستم هم نیست. اول قریه خودش را نگاه کند بعدا از بلخ تا بدخشان تخار کندز در خدمت اش.
نور و عطا هردو خام هستند

>>>   آقای دوستم درست گفتھ اما نمیدانم چرا گذاشتن عطا ۲۰ از یک قوم والی بلخ باشد؟جناب عطا وپسرش راھ خودکامگی مسعود را در سر دارد وجز خود وقومش دیگر اقوام را نمیبیند؟ھر شھروند افغانستان ھر جا دوست دارد برود وزندگی کند بھ اجازھ آقای عطا نیاز ندارد۔
وسلام

>>>   افسوس بحال اینها که سیاسیون هم برای شان خطاب میشود

>>>   بازی طفلانه یک بیسوادویک اشرار.
امروز جنگ،فردا رفیق،پس فردا جنگ وروز بعد اشتی.
یک سریال دوامداروخسته کن.
عاقل

>>>   گمرک حیرتان از پدرکسی میراث نمانده که تا ابد چور شود

>>>   دوستم و عطامحمد هردو اشخاص مغرور و متکبر و ساده لوح هستندد که به جبهه شمال خیانت کردند در مقابل اوغانزم ها کوتاهی کردند و مقصر شدند ما نیاز به رهبران جوانتر مانند استاد عبدالطیف پدرام عبدالرحمن پدرام احمد مسعود فرزند قهرمان ملی محمد حکیم تورسن و اینچنین اشخاص تحصیلکرده و دانا داریم تا در مبارزه علیه فاشیستها پیروز شویم.
حامد هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است