برگ جدیدی از جنایات آمریکا؛ کودکان و تله‌های انفجاری
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ کد خبر: 166200 منبع: پرینت

در ادامه افشای جنایات نظامیان خارجی در افغانستان، یک نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این نیروها برای پاکسازی تله‌های انفجاری در افغانستان از کودکان استفاده می‌کردند.
به گزارش تسنیم، درحالی که دولت آمریکا دادگاه بین‌المللی لاهه را برای بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان تحریم کرده و به تازگی نیز گوشه‌ای از جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان افشا شده است یک نظامی آمریکایی فاش کرد که این نیروها از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری استفاده می‌کردند.

«جف کورک» که در سال 2010 میلادی در قالب تیم واکنش سریع ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت در پادکست «انیسیتو مودرن وار» اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای پاکسازی تله‌های انفجاری از کودکان می‌کردند و برای ترغیب آنها برای پاکسازی کوچه‌ها از شکلات و اسباب بازی و بسته‌های غذایی استفاده می‌کردند.

این نظامی آمریکایی تصریح کرد که کودکان کوچک افغان که کمتر از 10 سال داشتند را با پرت کردن شکلات، اسباب‌بازی و بسته‌های غذایی به کوچه‌هایی که امکان وجود تله انفجاری داشت می‌کشیدند تا مطمئن شوند مسیر عاری از مواد انفجاری است.
وی افزود نظامیان آمریکایی برای جلوگیری از هدف تله‌های قرار گرفتن همچنین دیوارهای منازل مردم را تخریب کرده و از این طریق رفت‌وآمد می‌کردند.

کورک تصریح کرد: هنگام عملیات و با توجه به اینکه اکثر کوچه‌ها در افغانستان پر از مواد انفجاری است، شیرینی، اسباب بازی و یا بسته غذایی را در کوچه پرتاپ می‌کردیم، اگر این کودکان به دنبال آن می‌رفتند مطمئن می‌شدیم که کوچه امن است و پشت سر کودکان یا افراد مسن وارد کوچه می‌شدیم.
این نظامی آمریکایی درحالی بدون هیچ نگرانی از محاکمه از این اقدام به عنوان تجربیات جنگی که در افغانستان فراگرفته، یاد می‌کند که نظامیان آمریکایی در افغانستان مصونیت قضایی دارند و احتمال محاکمه آن‌ها برای جنایاتی که در افغانستان انجام می‌دهند، وجود ندارد.

گفتنی است که تاکنون تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو روادید دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن مواجه شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنایات آمریکا
کودکان و انفجار
نظرات بینندگان:

>>>   غنی و کرزی برای رسیدن به قدرت و ماندن در قدرت گاهی بستر های گرم خود را هم پیشکش باداران خارجی خود کرده اند.
غلزوی و بارکزوی در تاریخ از این غیرت های قبیلوی بسیار داشته اند.

>>>   اینقدر از امریکا بد گویی نکنید که بعضی عزیزان خفه نشوند.
آتش خاوری

>>>   آمریکا متحدانش به کشتن کودکان علاقه دارن
اسراءیل و عربستان کودک کش

>>>   هردو طرف جنایت کار هستند.
مجاهدین نیز از کودکان در مقابل روس ها استفاده میکردند و طالبان نیز از کودکان و انتحاری در مقابل امریکایی ها و دیگر خارجی ها استفاده میکنند و روس ها نیز شاید استفاده کرده باشند و امریکایی ها و دیگر خارجی ها نیز شاید استفاده کرده باشند.
زیرا اگر یک مجاهد و یا طالب ازین کار استفاده میکند و در اثر آن قوای خارجی تلف میشوند،خارجی ها نیز بخاطر گرفتن قصد،از همین عمل استفاده میکنند.
زیرا میگویند که هر عمل عکس العملی دارد.
البته بدون در نظر گرفتن تجاوز خارجی ها به افغانستان،به هر بهانه بی که باشد.
اما از نگاه قوانین بین المللی،در مرحله اول متجاوزین محکوم شمرده میشوند .زیرا متجاوزین خیلی زود میتوانند دلیلی برای اشغال یک مملکت بدست بیاورند و اگر جامعه جهانی آنها را محکوم هم کنند.محکومیت را قبول نمی کنند و دلیل میگویند.
شما پیش خود تصور کنید:
در یک خانه یک مجرم پنهان شده است و شما از صاحب خانه میخواهید که این مجرم را به ما تحویل دهید و صاحب خانه مخالفت میکند.
آیا شما این خانه را با تانک تخریب میکنید و یا راه دیگر برای گرفتاری مجرم پیدا میکنید؟
عین کاری که روس ها و امریکایی ها در مقابل افغانستان انجام دادند.

>>>   دوست داران امریکا منجمله چوشک چوشان جهادی شیعه و سنی خیلی ها دیر فهمیدید که پدران معنوی تان مجموع اعضای ناتو مضاعف به اسرییل
کی ها استند. ...هنوز اغاز فلم است...
خاوریان

>>>   نویسنده عالیقدرکود۹!
احمقترین انسان روی زمین ....
سالهاقبل گفته بودند:کیست کسیکه زورداشت وظلم نکند وکیست انکه پول داشت وسود نخورد.هیچ حیوان وحشی مثل انسان وحشی نیست.
اگرماافغانها یک فیصدامریکاییها زوروتوان میداشتیم همه دنیارااتش میزدیم.
مگردرحالت عجز وغریبی وبیچارگی صدها مکتب،شفاخانه وکودکستان وطن خودرابه اتش نکشیدیم وبه ان نمی بالیم؟
عاقل

>>>   پخش اخبار فوقالعاده حساس در چنین موارد مسوولیت دارد. گرچه از جنایات جنگی ناتو در افغانستان موارد زیاد وجود دارد منبع خبر نیز باید ذکر گردد تا با استناد ان این موضوع بیشتر تکثیر گردد. در غیر ان چنین پنداشته میشود که این ادعا ها همه نادرست و غلط است.
بودا

>>>   به نظر دهنده هفتم بودا!
یک قصه جالب انگلیس ها برای بودا جور کردند و در معابد بودایی سابق چین که حالا ترمیم میکنند ،این قصه را به تصویر میکشند و از آن قصه تصویری جور میکنند.
قصه چنین است:
یک روز بودا همراه یک راهبه دیگر در بالای کوهی ایستاد است و میبیند که یک شیر در پایین تپه همراه چوچه هایش چیزی برای خوردن ندارد و نزدیک است بمیرد.
بودا عاجل خود را به پایین می اندازد تا شیر او را بخورد و شیر و چوچه هایش زنده بمانند.
اما شیر آنقدر ضعیف است که توان خوردن بودا را ندارد.
بودا دوباره به بالا می آید و با یک کارد رگ گردن خود را میزند و باز خود را به پایین می اندازد.امااین مرتبه شیر با مکیدن خون بودا جان میگیرد و او را میخورد.
این قصه ساختگی انگلیس ها را که میبینم،جنگ تریاک آنها در مقابل چین یادم می آید.

>>>   عالیقدرکه درجواب محترم بوداقصه جالبی نوشتید.
همچوقصه ها درتمام ادیان موجوداست.مثال ساده:ماه دوشق میشود،نیمی دراستین راست ونیمی دراستین چپ داخل میشود،هردونیم دوباره ازیخن بیرون امده یکجا میشوندوسپس به اسمانها میرود.کدامش زیادمضخرف است؟
احسان متقی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است