کدام دین، اسلام است؟
کدام دین، اسلام است که طالبان و یا دیگران آن را ادعا می کنند که ما دین اسلام را می خواهیم پیاده نماییم و در راه پیاده کردن دین اسلام مردم را می کشند و میزنند، زندان می کنند و تبعید می کنند و انفجار و انتحار و ترور می نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ کد خبر: 166226 منبع: پرینت

این روزها طالبان در تهران و قبلا هم در جلسه صلح قطر ادعا می کنند که ما حکومت اسلامی میسازیم‌ و جنگ ما در افغانستان برای حکومت اسلامی می‌باشد.
قرآن هم همین را می گوید که؛ (ان الدین عند الله الاسلام‌) همان دینی که نزد خداوند است، اسلام است.

سؤال این است که کدام دین، اسلام است که طالبان و یا دیگران آن را ادعا می کنند که ما دین اسلام را می خواهیم پیاده نماییم و در راه پیاده کردن دین اسلام مردم را می کشند و میزنند، زندان می کنند و تبعید می کنند و انفجار و انتحار و ترور می نمایند.

همین آیه شریفه فوق می گوید: که همان دینی که پیش خداوند (الله) هست اسلام است. نه دین شما.
پس اینچنین برداشت می شود که دین و مذهبی که پیش مسلمانان هست، اعم از سنی و شیعه و در کل تمام مذاهب و شاخه های منشعب از دین اسلام و همچنین ادیان دیگر (یهودی ها و نصرانی ها و زردشتی ها و...) با دین خداوند (الله) فرق دارند.
باید هم فرق داشته باشند چرا که هرکدام از مذاهب و ادیان ادعا می کنند که دین آنها اصل و درست است و دین و مذهب طرف مقابل آنها باطل است.

پس نمی شود که دین خداوند در بین این ادیان و ‌مذاهب مسلمانان باشد. چرا که بسیار اتفاق می افتد و بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان، زنان و اقلیت های قومی و زبانی و مذهبی همدیگر را با ذکر روایات و حدیث و آیه های قرآن و کتب اسمانی و تفسیری و اجتهادی و برداشتی خود، تکفیر می کنند و جواز قتل شان را می دهند و آنها را از حقوق سیاسی و اجتماعی شان منع می کنند و یا اگر هم این کار را نمی کنند به خاطر برخی مصلحت ها هست و الا روزش که برسد آنها بر اساس همان روایات و اجتهاد و تفسیر خود کار خود را می کنند.

پس نتیجه این می شود که تمامی دین‌ها و مذاهبی که در دست بشریت هست باطل است و دین خدا در بین این همه ادیان و مذاهب نا پیدا می‌باشد.
چرا که؛ دینی که؛ (عندالله) پیش خداوند جل جلاله هست در آن، قتل و تکفیر و توهین و تحقیر و شکنجه و عذاب و زندان و درجه دوم دانستن دیگران نمی باشد.

دین خدا شیعه و سنی و یهودی و نصرانی را و نیز زن و مرد را در نفرت و توهین و تحقیر و تحصیل و سواد و شهروندی و حقوق بشری از هم جدا نمی کند، دین خدا، معیار را مسلمان بودن و تقوی و فضیلت و عدالت و رحمت و‌ مروت و مهربانی انسان‌ها با همدیگر می داند و شعار آن این است که (و لقد کرمنا بنی آدم) ما فرزندان آدم را از خود دانسته و‌ گرامی می داریم.

بله‌درست است دین واقعی و حقیقی و لوح محفوظی (عندالله) در پیش خداوند و انبیاء علیهم السلام هست و مسلمانان از آن خبر ندارند.
ادیان اسلام، یهودیت، مسیحیت، زردشتیت و مذاهب موجود همانند شیعه و سنی و وهابی و داعشی و طالبان و القاعده و... و یهودی و نصرانی اینها قرائت ها و تفسیرها و برداشت های خود آنها از دین و مذهب هست و هر کدام قرائت خود را بر حق و‌ واقعیت و درست می دانند و بقیه را بر باطل می شمارد.
اگر چنین است که برداشت و قرائت شما از دین و مذهب تان درست باشد پس چرا برداشت و قرائت دیگران از دین و مذهب شان درست نباشد؟ شما از کجا آمدید که دیگران نیامدند؟ اگر کشتن و تکفیر دیگران نظر به دلایل شما درست است چرا کشتن و تکفیر دیگران، شما را، درست نباشد؟

مگر قانون اساسی افغانستان و ایران و پاکستان و سعودی و... اسلامی نیست، که طالبان و داعش و القاعده و... میخواهند این کشور ها و قوانین آنها را اسلامی بسازند و مردم را مسلمان کنند.

تذکری را که در پایان باید بدهیم این است که اگر ما مسلمان هستیم و مدعی هستیم که اسلام در پیش ما می باشد، از باب این است که ما بندگی خدا را می‌کنیم با دلیلی که در دست داریم و از انبیاء علیهم السلام شنیدیم، اگر عمل و تلاش ما در بندگی خداوند موافق اسلام، عندالله باشد ثواب میبریم و نجات می یابیم و اگر مطابق واقع و اسلام عندالله نباشد، چون قصد ما رسیدن به واقع و اسلام و فرمانبرداری خداوند بوده است نجات می یابیم.

پس هیچ دلیلی ندارد تا کسی بنا بر قرائت خود از دین، ادعا کند و دست به قتل و توهین و تهدید دیگران بزند و حقوق سیاسی و بشری و اجتماعی، زنان و مردان و مسلمان و غیر مسلمانان و اقلیت های قومی ‌‌و مذهبی را ضایع گرداند و یا حکومتی بسازد که دیگر اقشار سیاسی و اجتماعی و مذهبی و زنان خود را در آن نبینند و یا حکومت که حق همه مردم هست متعلق به یک قوم و دین و مذهب و جنسیت خاص باشد.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دین اسلام
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالب از دین چه میداند.
دین به طالب همیش کند نفرین.
دین و طالب چو آتش و آب است.
آتش جهل بود همین طالب.
آب رحمت بود خودش این دین.
طالب ار دین حق پذیر گردد.
آتش جهل او خموش از دین.

>>>   شما از کدام نظام سیاسی در اسلام سخن میگوهید ؟؟ نظام که در افغانستان است انگلیسی است نام کشور را انگلیس گزنش گرده است هویت تان در بن آلمان انگلیس گزنیش کرده است حتی نام نهاد های تان انگلیسی فرانسه ای هندی عربی موقلی است حتی یک نام هم به زبان فارسی دری نیست دین تان که شما مگر نامش را بگوید که چیست این کدام دین است که زبان انگلیسی فرانسه ای هندی را حلال کرده است زبان مردم بومی که پارسی دری است حرام کرده است نام این دین شما چیست ؟؟؟؟

>>>   بخاطر این که حقانیت ادیان را اثبات کنیم،باید به مرجع اصلی آن که عبارت از عقاید بومی انسانهای قدیم که در سراسر دنیا پراگنده هستند و هنوز هم در جنگل های آمازون و افریقا رندگی میکنند و دارای شرایط مختلف جغرافیایی و آب و هوایی هستند بر همین شرایط به چیزی عقیده پیدا کردند،رجوع کنیم.
این عقاید و باور های بومی به مرور زمان به ادیان و ادیان به فلسفه و فلسفه به قوانین مدرن امروزی تبدیل شده اند.
اما امروز در پهلوی مکاتب رسمی،مدرسه های دینی نیز داریم که از هرکدام آنها شاگردانی فارغ میشوند و مصروف کاری میشوند.
شاگردانی که از مکاتب فارغ میشوند،در مکاتب علوم طبیعی میخوانند و جهان را به چشم طبیعی خویش میبینند و جهان را توسط تیلی سکوپ و مایکروسکوپ در فضا و در لابراتوار مورد مطالعه قرار میدهند و نتایج آنرا به همه بیان میکنند و در حیات روزمره مورد استفاده قرار میدهند و مورد قبول همه گان قرار میگیرد.
اما شاگردان مکاتب دینی،دنیا را به چشم خلقت میبینند و هیچگونه وسایلی برای اثبات آن ندارند و به مردم موعظه میکنند که فقط کور کورانه و با ایمان خاص به آندعقیده داشته باشید.
در نتیجه مکتبی ها قبول نمی کنند و سبب خشم ملا ها میشود و تکفیر میشوند و جنگ بین شان شروع میشود.
اما بدبختی دز کجاست؟
با وجود پیشرفت هوش مصنوعی و استفاده آن در حیات روزمره مانند روبات ها و موتر های خود ران و کمپیوتر ها و موبایل ها و سایر وسایط تخنیکی که دارای مغز مصنوعی میباشند و در بعضی حالات به مراتب فعال تر از مغز انسان هستند،هنوز هم رهبران دینی بهدهماموچیزی که عقیده دارند،عقیده دارند و از خر خود پایین نمیشوند و نمی بینند که در شفاخاته ها امروز القاح مصنوعی صورت میگیرد و توسط تغیر دی،ان،آ،اطفال فرمایش داده میشوند که رنگ جلد شان و رنگ چشم شان و رنگ موی شان وسایر مشخصات جسمی شان به چه شکل باشد؟
دیگر خدا تصمیم گیرنده نوعیت نوزاد انسانها نیست که چگونه باشند،بلکه این انسانها خودشان هستند که تصمیم میگیرند،نوعیت نوزاد شان چه قسم باشد؟
همین قسم در مورد آب و هوا و سایر مسایل که به خدا ارتباط داده میشود و امروز انسانها قادر اند آنها را پیش بینی کنند و تغیر بدهند.
امید وارم نشر شود تا مصباح صاحب جواب بدهد.

>>>   مصباح صاحب بزرگوار!
دین مثل ریاضی(دوجمع دو مساوی چهار)نیست.هرکس به ذوق خودوبه نفع خود میتواندچیزی دران بیابد.بااحکام دین میتوان ثابت کردکه دولت مسلمان وطالب کافراست (تعدادی ازیاغی ها درمقابل یک دولت اسلامی بغاوت کردند).همچنان باهمین احکام دین میتوان ثابت کردکه دولت کافر وطالب مسلمان است(تعدادی ازمسلمانان راستین به خاطرسقوط نظام کفری واقامه حکومت اسلامی واقعی قیام کردند).پیروزباشید.
عاقل

>>>   جناب مصباح صاحب!
(یقین کامل دارم وقتی نوشته ام راخواندی،حتما پزخندمیزنی ودردل خواهی گفت.ناجوان انچه راتوامروز فهمیدی ،من قبل ازتولدت میفهمیدم اما گفتنش برای من درست نیست)وان اینکه:
عمرزمین شش میلیاردسال،عمرانسان روی زمین پنج ونیم ملیون سال وعمردین ومذهب دوهزارسال.انهاییکه درفکرایجاددین ومذهب شدندهدف شان مقدس وارمان شان نیک وانسانی بود.انها خواستندازطریق تجسم جنت ودوزخ انسانها رابه اعما ل نیک تشویق وازاعمال بدبازدارند.واگرمیدانستند که نتیجه اقدام شان درنهایت بنام دین سبب قتل ،وحشت،جنایت وغارت اموال مردم بنام های عشر،ذکات،جزیه،فدیه،مال غنیمت و...میشودواخردین ودیانت یک تجارت کثیف مافیایی بدون مرز وسرحداست، هیچگاهی دست به این جنایت بزرگ نمیزدند.
احسان اله متقی

>>>   جناب مصباح صاحب! اصل سکولاریسم را در این مقاله خود پیاده کرده اید. از خدا امید دارم تا قلبا این عقیده را نداشته باشید. چون می دانیم یگانه عیب مشخصی که سکولار دارد این است که یقین را از انسان می گیرد. انسانی که در عقیده و مسلک مرام و روش خویش یقین نداشت می شود آسان خیمه شببازی. و انسان خیمه شب باز برای همه ی ما معلوم است.
سهیل از مشهد.

>>>   همان دينى است كه شما به أن باور و ايمان نداريد به اشغالگران و مزدورى به انان ايمان داريد .

>>>   آفرین صدآفرین به لالاهراتی. های گفتی وگل گفتی مثل یک بلبل گفتی. واقعیتش همان است که به نام اسلام و امارت اسلامی می خواهند مردم را فریب دهند.
خداوندا به داد ملت مظلوم افغانستان برس.
مهاجرافغانستانی.

>>>   به گفته شیرین گل پرسوز. اینه دگه گپ،دگه گپ.
درپهلوی عشروذکات،صدقه وجزیه وفدیه،گپ های دگه:نوبت ملا،فطرروزه،معاش ملا وشایدهم چندتای دگه.
سلطان

>>>   محترم نظردهنده سوم!
افتخاربه شما ودانش تان.دیگران باید ازشمابیاموزندوغرض اگاهی مردم وذوب شدن یخ های محجر کله کودنان چیزهایی بنویسند.
عبدالعقل

>>>   عاقل
اگر تلاش کنی تا کمی عقل به دست بیاری سعادت ات تضمین است.
آقای متفی
ناریخ بخوان و تاریخ بخوان و تاریخ بخوان و زود نتیجه گیری نکن.

>>>   حقیقت در همه ادیان وجود دارد یعنی وحدانیت...پس چرا خود را به یک دین ومذهب منحصر ساخته و بقیه را منکر شویم یا تجرید کنیم...

>>>   برادر عزیزم طالبان در جمع خود یک رهبر و یک شخص عالم ندارد که حتی مفهوم اسلامی را بشکل درست درک کند.تمامی فتواهای این جاهلان توسط افراد ای ایس ای ساخته میشود و ای ایس ای به ملاهای خاین پاکستانی از طریق پول انرا خریداری میکند. این اسلام اسلامی است که ای ایس ای برای انها مینوسد تا جنایات پنهانی ای ایس ای خنثی نگردد.طالبان منفور، خود دشمن اسلام و مسلمانان اند طالبان انقدر جاهل و خود فروخته هستند که توانایی یک بعث عادی با یک شخص غیر عالم را هم ندارند چه ضرورت به عالم به همین خاطر است که همیشه از علما و جلسه با علما فرار میکند. زیرا اگر در جلسه علما و دانشمندان اینها روبرو شوند تمامی دروغها و جنایات این وطنفروشان ثابت میگردد. در دنیا هیچ مرجع اسلامی و هیچ عالم جنگ این خاینین اسلامی نمیداند و به همین خاطر است که از طریق قتل و تخریب میخواهند به قدرت برسند.
بااحترام
سرخرودی

>>>   دین اسلام عبارت از همان دینی است که در آن دست دزد قطع شود، شراب خور شلاق بخورد، بالای زناکار باید حد جاری شود، بالای قمار باز، رشوت خور، اختلاس گر، متقلب حد جاری شود
قطاع الطریق یعنی موبائل دزدها وموتر دزدها کشته شوند
حالا شما خود بگوئید که هرگاه حکومت اسلامی بیاید کسی در حکومت غنی سالم باقی میماند
پس معلومدار که از سردمداران به گفته خود شان جمهوریت از شنیدن نام نظام اسلام به لرزه می افتند.

>>>   جناب مصباح صاحب موضوع مهمی رازیر بحث آوردند که این عاجز بالاتر ازین بیت لسان الغیب حافط چیزی در فهم معرفتی خود ندارم تا بگویم .
جنگ هفتادودو ملت همه راعذر بنه
چون نه دیدندحقیقت ره افسانه زدند

اگرصلاحیت تصرف را نظر به احوال عصر میداشتم مصرع دوم این عارف صاحب اندیشه و بزرگ را چنین میخواندم.
چون نه دیدندحقیقت دست به بهانه زدند
م.ش.فروغ لندن

>>>   درست است آقایی هراتی حرف حق گفتی
و بقیه وجزدونفر همه تون چرند میگن هیچ اطلاعی و سواد کافی و شناخت درست ندارن فقط بلدن چرند و پرند سرهم کنید

>>>   من ندانستم که اسلام یعنی چی؟ از دست اسلام تباه شدیم! اګر این اسلام باشد که ما در مسلمان خود می بینیم عین کفر است!

>>>   عالیقدرنظردهنده یازدهم.
من شمارادرک میکنم طرزدیدتان دقیق ماندطرزدیدسالهای کودکستان من است.
عاقل اگربرای بدست اوردن عقل تلاش نمیکردعاقل نمیشد،همین توصیه تلاش برای کسب عقل رامن به شما دارم.
اما درمورداقای متقی.من وکیل دعوای جناب نیستم.امانوشته شان ازنظرمن دلالت به داشتن معلومات ژرف ودقیق مینماید.وازتاریخ خواندن میتوان همین قدردرک کردکه نویسنده به کدام شخصیت وجریان خوشبین وبه کدام جناح وشخص بدبین بوده است. نه اضافه ترازان.مثال درموردحبیب ا له کلکانی.مورخ مینویسدعیاری از خراسان،مردمی با شهامت وباجرات ویک شخصیت مردمی.ان دیگری مینویسد.بیسواد،غارت گر وبیکاره وهیچکاره. بهرصورت مایوسیت رابه خودراه ندهید،امیداست باگذشت زمان عقل تان تکامل کند.همواره بکوشیدباتحصیلکرده هاودانشمندان درتماس باشید. پیروز باشید.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است