چارلز پنیا: حضور آمریکا به خشونت‌ها دامن می‌زند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ کد خبر: 166319 منبع: پرینت

کارشناس آمریکایی با تاکید بر خروج نظامیان آمریکایی براساس مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر تصریح کرد که حضور این نیروها به خشونت‌ها در افغانستان دامن می‌زند.
به گزارش تسنیم، «چارلز پنیا» عضو ارشد موسسه «دیفنس پرایوریتیز» با اشاره به اظهارات دولت بایدن مبنی بر امکان کنار گذاشتن مهلت تعیین شده خروج نیروها از افغانستان بر لزوم تعهد بایدن به توافقنامه قطر تاکید کرد.

وی درباره نقش آمریکا در ادامه ناامنی‌ها در افغانستان نیز گفت: حضور نظامی آمریکا بخشی از آن چیزی است که به خشونت‌ها در افغانستان دامن می‌زند.
این کارشناس ارشد آمریکایی افزود: حقیقت این است که نظامیان آمریکایی یک نیروی اشغالگر خارجی هستند که سبب خشم مردم افغانستان و جهان اسلام می‌شود.

پنیا با مقایسه حمله آمریکا به افغانستان و جنگ ویتنام نیز گفت: صلح تنها پس از خروج ارتش آمریکا برقرار شد و پس از گذشت چند دهه ویتنام به یک کشور سوسیالیستی تبدیل گردید که ضمن دنبال کردن سیاست‌های اقتصاد سرمایه‌داری، بطور فزاینده‌ای در حال عادی سازی روابط با آمریکا و دیگر کشورهای غربی است.

گفتنی است که وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو آخر هفته جاری قرار است در یک نشست 2 روزه درباره ادامه حضور و یا خروج نیروهای خارجی از افغانستان تصمیم بگیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خشونت ها
نظامیان آمریکایی
نظرات بینندگان:

>>>   مردم افغانستان در طول تاریح هچ کشور خارجی و کفار را نمی خواهد در افغانستان باقی بماند کشور مسلمان است و خداوند یار و یاور مسلمانان است نه کفار بدین

>>>   سوسیالیزم تنها به یک بخش اقتصادی خلاصه نمیشود.سوسیالیزم دارای بخش های دیالیکتیکی،بخش های تأمینات اجتماعی،بخش های عدالت اجتماعی و غیره بخش ها است.
همانطوری که نظام کاپیتالیزم و سرمایه داری،بعد از ایجاد تیوری سوسیالیزم و کمونیزم،بخش هایی از پیشنهادات این سیستم را که شامل بیمه تقاعد،بیمه بیکاری،بیمه صحی و سایر بیمه ها را شامل حقوق کارگران و نظام کار کردند،امروز نیز یک تعداد کشور های سوسیالیستی ،منجمله چین و ویتنام و کیوبا و سایر کشور های سابق سوسیالستی و کمونستی،بعضی مشخصات نظام سرمایه داری مانند حق مالکیت و سرمایه گزاری های خورد و کوچک را،غرش بهبود وضع اقتصادی این کشور ها،شامل پروگرام های اقتصادی خویش نمودند،اما در پهلویش سرمایه گزاری های دولتی نیز وجود دارد و بحش های خصوصی اقتصاد نیز از طرف دولت کنترول میشود و کوشش میشود تا جلو بحران های اقتصادی در رقابت با بخش خصوصی و دولتی گرفته شود.
امتیازی که کشور های سوسیالستی در مورد اختراعات علمی دارند،این است که عدم موجودیت دین درین جوامع که اکثراً مانع رشد شدید نوع آوری ها و خلاقیت مغزی میشود،سبب سرعت بیشتر در نوع آوری های علمی میشود و زمان بهره برداری ازین نوع آوری ها را در عرصه های مختلف زندگی انسانها درین جوامع کوتاه میسازد.
چنانچه ما روز بروز شاهد نه تنها بلند رفتن کمیت تولید در چین هستیم،بلکه با استفاده از تکنالوژی کشور های پیشرفته
که بکی از شرایط برای سرمایه گزاری کشور های خارجی،ورود تکنالوژی تولید این کشور ها است و استفاده از آنها است و رشد و نوع آوری در این تکنالوژی ها و بلند رفتن کیفیت تولید و تنوع تولیداتی نیز هستیم،گذشته از آن که بخاطر نرخ پایین معاشات کار و مالیات کم و موجودیت مواد خام فراوان درین کشور،زمینه جذب بیشتر سرمایه گزاری های خارجی را در چین فراهم میکند.
حتی امروز خود کمپنی های چینی شروع به سرمایه گزاری در کشور های دیگر مانند جنوب شرق آسیا،آسیای میانه،کشور های افریقایی و حتی در داخل کشور های اروپایی و امریکا نیز سرمایه گزاری های بزرگ را انجام میدهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است