حکومت بی تفاوت به درد و رنج های مردم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ کد خبر: 166332 منبع: پرینت

ارگ و ارگی ها از بابت عبدالروف کودک اختطاف شده نه ساله خم به ابرو نمی آورند!
مارک روته صدر اعظم هالند به جای اینکه جشن سالگره برای خود بگیرد، بیاد کودکان هالند رفت و روز خود را با گفت و شنود در مورد اینکه در روز و روزگاری کرونا چه وضعیت دارند از کودکان شنید!

اضافه از نه ماه میشود که پدر و مادر عبدالروف در فراق پسر خود می‌سوزند و هر در و دروازه کس و ناکس را از روی ناچاری دق الباب می کنند هیچ کسی به داد آنها نمی رسد و هیچ یکی رحم به حال آن طفل بیگناه نمی کند.
ارگ و ارگی ها با این همه لاف و گزاف، با این همه سپاه و لشکر، با این همه دم و دستگاه استخباراتی و در حضور استخبارات آمریکا، ناتو و بیش از چهل کشور جهان چرا در پی رهایی یک طفل معصوم نمی شوند و چرا پول برای رهایی آن نمی پردازند؟

شما تصور کنید که اگر فرزند اشرف غنی احمدزی ، امرالله صالح ، سرور دانش ، محب و فضلی در بند اختطاف چیان می بود بازهم مگر وضعیت همینگونه می بود؟
چرا کسی جواب ده نیست، چرا کسی استعفا نمی دهد و چرا ارگی ها سکوت کرده اند و در قبال درد و غم یک خانواده بی‌گناه کاملاً بی تفاوت هستند؟

سرنوشت عبدالروف بیگناه و طفل معصوم در دست مافیایی قدرت و ثروت و باند های جنایت کار افتاده است که ارگی ها هیچ حس مسوولیت نمی کنند.
ارگی ها می‌توانستند اگر در قبال این طفل معصوم حس مسوولیت می کردند از تیم های تخصصی بین المللی در این زمینه کمک می گرفتند.
هیچ شرم و ننگی در جهان بالاتر از این نیست که یک حکومت در قبال یک طفل بیگناه به این اندازه بی تفاوت باشد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
بی تفاوت
نظرات بینندگان:

>>>   میشود کار ارگی هاباشد ؟

>>>   درین جای شک نیست که حکومت به فساد آغشته است و ناتوان است و رشوت و سؤ استفاده از چوکی های دولتی وجود دارد،امنیت را تأمین کرده نمیتواند،اشخاص مسلکی و با تجربه و متعهد در مقام های بالا وجود ندارند،بلکه به اساس واسطه و پول و رشوه مقرر شده اند و کار به اهل کار سپرده تمیشود.
اما درین شرایط هیچکس از کس دیگر دارای امتیاز اختصاصی نیست.
چقدر اطفال بخاطر پول اختطاف شدند و به قتل رسیدند و یک تعداد شان با دادن پول از طرف اولیأ شان رها شدند و یا یک تعداد شان نیز در عملیات نیرو های امنیتی رها شدند؟
چقدر افراد در افغانستان در عملیات تروریستی و انتحاری و غیره از برهان الدین ربانی گرفته و ده ها و صد ها مقامات عالی رتبه دیگر کشته شدند؟
کی رفت به دروازه ملل متحد و محکمه بین المللی که قاتل آنها را پیدا کنید؟
مگر مرگ و خون یما سیاوش از مرگ آنها کرده مهم تر است که اینقدر تبلیغات میشود که چنین شود و چنان شود؟
درین جای شکی نیست که هر حادثه جنایی باید مورد تحقیق و باز پرس قرار بگیرد،اما امتیاز دادن به بعضی از آنها در تحقیق نظر به دیگر حادثات،هم از نگاه قانونی و هم از نظر عدالت اجتماعی،یک کار غلط است و هر حادثه خورد و کوچک را به مجموع دولت ازتباط دادن نیز غلط است.
در هر منطقه،ارگان های امنیتی منطقه مسؤل تحقیق چنین حادثات است،نه کل دولت.
یک زمانی در زمان داکتر نجیب در رادیو یک پروگرام بود،بنام رادیو صدای مردم که غوث زلمی نطاق یا گرداننده آن بود و مشکلات مردم کابل را بررسی میکرد.
یک نفر زنگ میزند و میگوید:
او بیادر!همی نل را چی وقت جور میکنید؟خراب شده است و آب میرود.
نطاق میپرسد:کدام نل؟
همی نل پیش نانوایی.
کدام نانوایی؟
همی نانوایی پیش دواخانه.
آخر نطاق قهر میشود و میگوید که او بیادر درین شهر کابل یک عالم نانوایی و دواخانه است.در کدام منطقه کابل و در کدام سرک موقعیت دارد؟
حالا در افغانستان نیز یک عالم اختطاف ث عملیات انتحاری صورت میگیرد و دولت با امکانات خود باید همه را بررسی کند،نه این که به یک و با دو حادثه امتیاز قایل شود.

>>>   در ارگ و ارگی ها نه فهم کار است و نه درایت و مدیریت.
بعد ۱۰۰ روز باد شش و نیم هم رفت و پنچر شد .
محب را اگر فهم کار میبود یا صالح را دل بیدار یا غنی را سر هشیار ، کشور در حال سقوط نمیبود.

>>>   نمی دانم یکسان سازی چه معنی دارد دولت مردم را فریب می دهد ۲ هزار معاش را زیاد کرده اول باید از ماه جدی زیاد می شد دوم اینکه کسانیکه مه۶بلند می گرفتن باید کم می شد این چه رقم عدالت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است