صاحب این سر زمین کیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۰    ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ کد خبر: 166346 منبع: پرینت

همین قدر میدانم که متاسفانه جنگ افغانستان بزودی خاتمه نمیابد، هم در اینجا و هم در آنجا دست های وجود دارد که ادامه جنگ را به نفع مقام و منزلت خود میدانند.
پس در همچو حالتی با این سر نوشت چه باید نوشت؟
فرجام این وحشتکده چه خواهد بود؟

اوضاع جاری کشور همه را مات ومبهوت ساخته پیشبینی اوضاع علاوه ازینکه ساده نیست از دشوار هم دشوار تر به نظر می رسد. ما میخواهیم حال وآینده سر زمین وملتی را پیشبینی کنیم که در آن هیچ قاعده وفورمول زندگی بشکل معمول ومتعارف وجود ندارد، در سر زمین که نهال خوبی خشکیده ودر بد کردن هیچ حد ومرزی به رسمیت شناخته نمیشود. جنایت، ترور و وحشت اصلا توقفگاه ندارد. سوال های زیادی وجود دارد که پاسخ ندارد.

صاحب این سر زمین کیست؟ کیست که در برابر ریختن خون انسانها و ویرانی این ماتمکده مسوولیت بپذیرد؟ این ملک در حقیقت بی صاحب است: میگویند {صاحب دار را یک صاحب، بی صاحب را صد صاحب}. آیا میدا نید صاحب این سر زمین کیست؟ امریکا؟ پاکستان؟ طالب؟ داعش؟ القاعده؟ تفنگداران خودسر؟ دیسانت شده های بی ریشه و یا هم مردم زخم خورده و بی برنامه و بی سر؟

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملت
سرزمین
نظرات بینندگان:

>>>   صاحب این ملک یک ملت بزرگ است که ۲۵۰ سال میشود در حماقت به سر میبرند.
گوسفندانی اند که سر گله شان خران اند و در این اواخر خر های دیسانت شده از غرب در ارگ حاکم اند و سگ هایی هم از پاکستان برای محاصره این رمه آمده اند تا این گوسفندان را مجال جنبیدن نباشد.
ملا شدن چه آسان
آدم شدن چه مشکل

>>>   سعیدی صاحب!
دیسانت شده ها مدتی رادرخارج سپری کرده وشایدیک فیصدی ناچیزعقل شان تکامل کرده باشد. واینها به اساس همین مجبوریت دعوت ودرمقامات نصب میشوند. انهاییکه همه عمررادرجاهلستان سپری کرده درتکلم ونوشتاربهترولی درتعقل بدترازمیمون اند.بی ریشه بهترازریشه گندیده است. تامدتی رادرخارج سپری نکنی نمیدانی افغان درکدام جای این جهان قرارداردومردم به کدام چشم به افغان میبینندوحق به جانب هم هستند.
غفاری

>>>   آنانی که خون دل میخورند و عرق می ریزند نه دزدان نکتایی دار وارداتی غرب و همچنان نه ملایان وهابی سعودی.
آتش خاوری

>>>   سعیدی صاحب!
کسانیکه جرات،شهامت وهمت دارندوقتی محیط زندگی شان راغیرانسانی یافتند ومملوازانواع کثافات وانسان نما های اوباش،لچک واحمق تصمیم به ترک جاهلستان میگیرندتاخودواطفال نازنین شان رازگرداب وباطلاق احماقت نجات داده دریک محیط به تمام معنی انسانی زندگی راازنواغازکنند.
واین نمایانگرهوشیاری وتعقل است.
هرملک ملک ماست-که ملک خدای ماست.
پوه شوی؟
هاشم همت

>>>   بلی در کشوری که باصطلاح روشن فکر مآبانش مثل اسپنتا که ۱۵ سال در رأس حکمت بوده ‌و گفته بود اگر طالب آمد من از سیاست دست میکشم و چیزی از سیاست نمی دانم و نبیل حکومت سر کوبگرانه ای عبدالرحمن را تأیید کند، معلو است که کشور به کدام سمت می رود.
فقط راه نجات کشور مقاومت آگاهانه است آن آگاهانه ای که به مذاق شخص آقای سعیدی هم خوش نمی آید.
سهیل

>>>   افغان‌ستان سرزمین نفرین شده است که اَنگَلِ‌ستان آن را نحس و شوم ساخت.
ناصرخان جاغوری

>>>   وطن از كسيست كه آنرا از متجاوزين خارجي ناتو نگهداري كرده است ، نه از قوم پرستان بي دين و وطن فروش ، هم از تاجك و هزاره و ازبك و پشتونهاي مكتبي !
كابلي از نيوزيلند

>>>   جناب سعیدی صاحب عوامل ادامه جنگ و اشخاص مشخص که در عقب ادامه جنگ قرار دارد باید نام گرفته شود و از شما خواهشمندم هستم که در یکی از صحبتهای تان یا در تلویزون و یاهم طی مضمون نامهای انرا مشخص سازید. شما بهتر میدانید ریس جمهور غنی و امرالله صالح در شرایط فعلی نهایت رول عمده ای را بازی میکنند و افغانستان را از سقوط به دست طالبان مزدور جلوگیری میکنند انشا الله ولی در مورد اتمر و جنایات اتمر مطلقا واضح باید موقف تان را نوشته کنید.
آقای اتمر چرا ضد صلح نباشد؟ یک شخص خادیست که چشم محبوسین را در جریان تحقیق می کشید در این حکومت امد: ۱-وزیر انشکاف دهات شد۲-وزیرا معارف شد۳-وزیر داخله شد۴-ریس شورای امیت ملی شد۵-وزیر خارجه شد/ خوب شما قضاوت کنید که این شخص خاین دامنه تعصب و خادسازی نهادهای دولتی این ۵ ارگان را چقدر فاسد و وطنفروش ساخته است.۴۰۰ فرزندان رهبران ورهبران مملکت را از طریق شورای امنیت معاشات دالر میداد و همه را خریده بود و به بودجه ملت صدها میلیون دالر ضرر رساند/ صدها خادیست و کمونست ادم کش مثل خودش را از خارج به افغانستان انتقال داد و هریک این خادستان در نهاد های دولتی خیانتهای ملی بزرگی را انجام داده اند وهمچنان دامنه تعصب و قوم گرایی را شعله ور ساختند از طرف دیگر نهادهای بینادی دولتی را مملو از فساد ساخت .هزاران نفر را در طول ماموریتهایش منحیث جاسوس استفاده کرد بنا اگر صلح شود و افغانستان باثبات گردد سرنوشت اتمر چه خواهد شد به یقین برایت میگویم که افغانهاهمه اقوام هم برادر ووطندوست هستند همه اینها اتمر را مانند یک بکس اشغال به بیرون می اندازند بنا اتمر هیچگهی صلح نمیخواهد. سعیدی صاحب شما پاکستان شناس و کارشناس امور پاکستان هستید اتمر زمانیکه وزیر خارجه شد اولین کار که کرد اقای علی خیل لغمانی یک خادیست دیگر لغمانی را سفیر در پاکستان فرستاد و از طریق اقای علی خیل با دستگاه استخباراتی بطور روز مره گزارش های مزدوری و تخریبات خود را میرساند، من بطور یقین گفته می توانم سفرهای اخیر طالبان به کشورهای روسیه ترکمانستان و ایران به اشاره اتمر شده است زیرا اتمر خاین میخواهد که ریس حکومت موقت شود و ریس جمهور را فریب میدهد و داکترفضلی نیز جاسوس اتمر در نزد ریس صاحب جمهور است.
جلال احمد زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است