معلم فقیر یعنی جامعه‌ی دزد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۱    ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ کد خبر: 166352 منبع: پرینت

حمایت از آموزگاران به معنای شگوفایی کشور است.
یکی از اساسی‌ترین عناصر در تحکیم قدرت سیاسی رابطه‌ی سیاست با اقتصاد است. اقتصاد پویا قدرت شگوفا به بار می‌آورد. اقتصاد پویا به اقتصادی گفته می‌شود که پیوسته در دوران بوده و به نیروی محرک تولید تبدیل شود. از این‌رو مهم است که دولت‌ها برای پویایی اقتصاد چگونه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تجربه‌ی کوریای جنوبی به وضاحت نشان داد که سرمایه‌گذاری روی سیستم آموزش و پرورش نقش بارزی در شگوفایی اقتصاد ملی دارد. برخی‌ها به این باور هستند که تمرکز روی تولید راه مناسبی برای توسعه است. اما فراموش نکنیم که سرمایگذاری روی معارف به ویژه کیفیت تدریس سنگ‌پایه‌ی توسعه‌ی اقتصادی به شمار می‌آید. چون کیفیت تدریس بر روش تخصص‌گرایی و آینده‌ی یک کشور بسا مؤثر است.

کیفیت معارف بستگی به کیفیت و تخصص آموزگاران دارد. از سویی‌هم زیرساختارهای آموزش و پرورش نیز حایز اهمیت است. اگر پیشه‌ی معلمی که منبع توسعه‌ی آموزش و پرورش است، اهمیت اقتصادی نداشته باشد، به یقین که کیفیت معارف نیز اهمیت و ارزشی برای جامعه ندارد. معلم فقیر یعنی جامعه‌ی فقیر، معلم بی‌خانه یعنی جامعه‌ی در هم شکسته، معلم کم‌سودا یعنی جامعه‌ی کم‌سواد و معلم محتاج یعنی جامعه‌ی جنایت‌پرور!

حقوق معلمین یکی از پایین‌ترین منبع اقتصادی برای دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در کشور است. بی‌حرمتی به جایگاه معلم بی‌حرمتی به جایگاه انسانیت است. بزرگ‌ترین فلاسفه‌ی جهان برای ارج‌گذاری به مقام آموزگار خود را شاگردان کوچک معلمین می‌پندارند.
بحث‌های بودجه در پارلمان و رسانه‌ها نشان داد که دولت چقدر در برابر معلمین جفا روا می‌دارد. این در حالی‌است که برخی از ساحات بودجوی دولت که منبع فساد اداری به حساب می‌آیند، ملیارد ها دالر را می‌بلعد.

چه خوب است که دولت یک سلسله از خطوط بودجوی را محدود و بر حمایت از معلمین توجه بیش‌تر کند. بدون شک در یک فرصت نه‌چندان دور ثمره‌ی این تصمیم نمایان خواهد شد. واکنش مجلس نماینده‌گان در برابر دولت شاید یکی از بهترین تصامیم در سه دوره‌ی پارلمانی باشد. بهتر است از این تصمیم استقبال کرد و حکومت را واداشت تا به خواست مجلس نمایندگان گوش دهد.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معلم فقیر
جامعه دزد
نظرات بینندگان:

>>>   به عنوان فرزند یک معلم که پدرم از معاش معلمی حلال و پاک خود ما را بزرگ کردن به پوهنتون روان کردن از نماینده های محترم در پارلمان تشکری میکنم امید که به قول خود وفاء کنند بااضافه نمودن 2000 هزار افغانی هم غنیمت است سپاس از ایشان.
همچنان امیدوار هستم که از معاش گزاف نزدیکان آقای غنی کم شود و به معاش سربازان قهرمان ما اضافه شود بخیر.

باید گفت که معلمین عزیز یگانه هدف شان خدمت به جامعه و باسواد کردن افراد جامعه میباشد که برای رسیدن به هداف شان از جان و مال خود مایه میگذارند تمام عمر خود وقف خدمت میکنند اما حاکمان ظالم هیچ توجه به قشر زحمت کش جامعه ندارند. حتی در زمانی که اقای وردک وزیر معارف بودن ما شاید مکاتب خیالی در کشور بودیم که معاش و امتیازات اش را از بودجه ملی دریافت میکردن ولی مصرف شخصی خود میکردن ولی آقای غنی ندیدیم یکی را به داگاه معرفی کرده باشد.
و همچنان لعنت به آقای غنی که ریس خود خوانده کشور عزیزم است بعداز خوردن 18 نوع گوشت همرای مشاورین خود در ارگ از پشت دیوار های بتونی فریاد عدالت عمری سر میداد امروز معلوم شد که منظور اش از عدالت عمری چی بوده دادن معاش های 2500000 هزار افغانیگی برای نزیکان خود و دوزدی بودجه ملی بنام عدالت عمری طرف بعد از یک ماه کار کردن در ارگ ریاست جمهوری گوسفند لندی واری کلان میشه آقای مظفری صاحب و غیره کارمندان ارگ را نگاه کنید که همیشه از آقاغنی طرف داری میکنند حق شان است چون از برکت آقا غنی معاش های گزاف دریافت میکنند و هر روز در ارگ ریاست حمهوری 18 نوع گوش میخورند همرای دیکه ...... جیز ها لعنت خدا باد بر شما فاسدان کثیف.

زنده باد عدالت
زنده باد معلمین عزیز و سربازان قهرمان کشور ما.
....بر ارگ نشینان ظالم ار خورد تا بزرگ شان.

ضیائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است