مردمانی که نه امارتی اند و نه جمهوریتی...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۹/۱۲/۲ کد خبر: 166370 منبع: پرینت

مردم و انانیکه نه امارتی اند و نه جمهوریتی در کجای معادلات صلح قرار دارند؟
آیا گاهی به این مساله توجه صورت گرفته است، اکثریت انانی که از جمهوریت تقلبی، انحصار گرا، قوم محور، مشهور به فساد و دزدی ناراضی و متنفر اند و همچنان ان عده مردمی که از ظلم، خشونت، تهدید و بازگشت امارت اسلامی نگران و حتی در گذشته علیه ان با تفنگ و قلم مبارزه کردند در روند مذاکرات کنونی کجا هستند؟

در کشوری که ۷۲‎ درصد مردمش زیر خط فقر و توسط دو ادرس جمهوریت و امارت به گروگان گرفته شدند و جامعه جهانی نیز با سیاست های (کج دار و مریز اش) هیچگونه توجه به فعالین مستقل سیاسی، مدنی نداشته و هر روز انها قربانی می شوند هیچ ادرسی مسوولیت انرا نمی پذیرد، هر دو جانب جنگ امارت و جمهوریت یک دیگر را مسوول رویداد ها می دانند و بجان مال مردم اهمیتی قایل نمی شوند.

تصمیم گیری های بزرگ ملی تنها منحصر به یک قوم و تبار چه جهادی و چه سیکولار قرار گرفته است، با تهدید تطمع و وعده های دروغین و تبلیغات زهراگین طالب هراسی و تروریزم به طبل جنگ می کوبند و فرصت های حل منازعه را که بطور بی پیشنه و استثنایی شکل گرفته است با هزار فریب و نیرنگ به تعویق انداخته با گذاشتن شرایط قبل از تفاهم و گفتگو به نحوی به خاکستر تبدیل میکنند.

آیا مردم افغانستان همه حامی فقط همین دو ادرس اند؟ یا اینکه اکثریت مردم اساتید، دانشمندان، نخبگان، بزرگان قومی محافل و مجموعه های مستقل سیاسی مدنی، اصناف مختلف که نه دل خوش از جمهوریت تقلبی دارند و نه از امارت اسلامی، از ظلم، بی عدالتی، نا امنی، فقر، پیچارگی، انحصار طلبی، خودکامگی کارد به استخوان شان رسیده است، چرا صدای شان شنیده نمیشود!؟

بنا از همه عناصر درمند، با درک و مجموعه های مستقل سیاسی مدنی و جوانان، زنان و اقشار مختلف ارزومندیم که بخاطر سرنوشت امروز و فردای شان از هر طریق و فرصت ممکن با بسیج و همصدای برای صلح و پایان جنگ وارد عمل شوند، دین و رسالت دینی و وطنی شان را انجام دهند.

جاوید کوهستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارت
جمهوریت
نظرات بینندگان:

>>>   آقای کوهستانی! من با شما ام. یااالله! جلو شوید، مردم به دنبال تان خواهند آمد.
غنی هاتف

>>>   این سرزمین به یک رنسانس واقعی ضرورت دارد و بس
آتش خاوری

>>>   باید تیم مذاکره کننده بی طرف باشد

>>>   بسیار یک پیشنهاد معقول باید همه دست بدست هم بدهیم وازین منجلاب خود ومردم خود را نجات دهیم
احمدازکابل

>>>   اگر جوان های این وطن چه پشتون و غیر پشتون چوب سوخت طالب و غنی نشوند آتش جنگ خود به خود خاموش میشود.

>>>   جناب جاوید خان اکثریت مردم دردل و در عقل جمهوریتی هتسند کسی امارتی نیست بیجهت اذهان ملت را با این پرت و پلاها مغشوش نکن. انگار از درون ملت خبر نداری که جقدر در تلاشتند تا زیر سایه جمهوریت به پیشرفت و توسعه برسند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است