سه گزینه پیش روی بایدن در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۹/۱۲/۴ کد خبر: 166390 منبع: پرینت

در حالی که دو ماه به زمان تعیین شده در توافقنامه قطر برای خروج نیروهای خارجی باقی است، بایدن با سه گزینه پیشنهادی در افغانستان روبرو است.
به گزارش تسنیم، جو بایدن درحالی به مهلت تعیین شده برای خروج نیروهای باقی مانده آمریکایی از افغانستان نزدیک می‌شود که مشاوران نظامی و اطلاعاتی وی 3 گزینه را پیش‌روی او گذاشته‌اند.

«واشنگتن پست» نوشت که گزینه نخست پیشنهادی خروج نیروها در مهلت تعیین شده یعنی اول ماه می (11 ثور) است حتی اگر این خروج به معنی سقوط دولت افغانستان و سقوط این کشور به جنگ داخلی باشد.
گزینه دوم تمدید حضور نیروها برای مدتی محدود است که باید از طریق مذاکره با طالبان صورت گیرد و گزینه سوم و نهایی نیز ادامه حضور برای مدتی نامشخص است.

این نشریه آمریکایی می‌افزاید: دولت افغانستان به ریاست اشرف غنی فاسد و شکننده‌تر از آن است که دوام بیاورد. سیاست آمریکا هرچه باشد پاکستان و سایر همسایگان افغانستان از منافع خودشان محافظت خواهند کرد و طالبان ممکن است آنقدر پیروزی خود را حتمی بداند که صرفنظر از این که سران این گروه با تمدید مهلت خروج موافقت کنند یا خیر، حملات خود را شدت ببخشد.

نوشتار درباره پیامدهای این گزینه‌ها نیز نوشت: اگر بایدن گزینه مذاکره با طالبان برای ماندن یک مدت محدود را انتخاب کند، طالبان ممکن است امتیازی سنگین، و احتمالاً آزادی زندانیان این گروه یا دیگر امتیازات را طلب کند و چنانچه بایدن بطور یکجانبه تصمیم به ماندن بگیرد، طالبان احتمالاً حملات خود را بر نیروهای آمریکایی را از سر خواهد می‌گیرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بایدن
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا نمیرود بیادر قرار آرام باشید هیچ چرت نزنید هنوز معادن خالی نشده
ههههههههههههههههه

>>>   طالبان را باید نابود کرد.
با تروریست مذاکره نتیجه نمیدهد.

>>>   ترامپ یک سیاستمدار برای امریکا که درسطح رهبری جهان چلنج دارد نه بود .
یک شخص بازاری ، غیز متعهد ، قلدر و با اوباشان و بد ماشان همفکر و عمل بود. در حقیقت برای نخبگان و قشر پیشرو و اهل دانش امریکا حیف بود چنین شخصیت واهی رهبر باشد . خلیل زاد دستیار او بدتر ازان یک شخص عادی و گمکرده راه . که صرف به خاطر وعده انتخاباتی ترمپ TRAMP گره بر گره افغانستان فزودند.

>>>   یک ضرب المثل است که دیگران را شیر می خورد مارا موش کور!
چرکستان به این خیال پلو است که امریکا می براید و این مملکت در دست ملیشه شان (طالبان و حزب راکتیار) فتح خواهد شد یعنی لقمه چربی است که شکم موش کور را سیر میکند.
همه مشکل ما اینست که ما در مالیخولیای عربی غرق هستیم و ...
آتش خاوری

>>>   خوب تر است صلح بیاید در غیر ان اگر نیروهای خارجی بماند جنگ شدید روی کار خواهد امد

>>>   بدا به حال امریکا وبایدن که گزینه اش راما میدهیم در حالی که راهکار های انها سه دهه پیش طرح ریزی وپلان میگرددقدیمی ها گفته اند< تدبیر کند بنده تقدیر کند خنده> انچه ما وقت عزیز خودرا در امور وکار ها وبرنامه های انها ضایع میسازیم عبث بیش نیست شاید یک فیلم کارتنی را سالها پیش از امدن ترامپ دیده باشید وحتی کارتنی از زینه ها وپله های برقی دران زمان فرود می اید وچندین سال بعد ترامپ عین صحنه را تکرار میکند ازین واضح میگردد که اینها همه کارگردانهای یک پروژه وسیتم از فبل پی ریزی شده است انچه اقای غنی باز شعار یا ارگ ویا مرگ را نشخوار مینمایند این بیانات را بدون اذن واجازه ای انها نمیتواند اظهار نماید ارگ هم وقتی لذت دارد وزیبنده است که حریت وازادی داشته باشد خواری وذلتی را که غنی خان در زیارت ترامپ در میدان هوای بگرام نصیب ملت سر افراز افغان نمود چندین قرن این ننگ راتاریخ از یاد نخواهد بردچنانچه همه دیدیم پس از دست بوسی ترامپ در بگرام در پهلوی خورد ظابط های امریکای دست بسته استاد شد از شرم وحیا همه اب شد وسر افگنده وخجل وشرمسار گردیدیم
گل نبی عیدی زاده

>>>   خروج امریکا از افغانستان خروج امریکا از شرق خواهد بود

>>>   امریکا غلام های نکتاهی دار دزد قومپرست و مفسد را با غلام های ریشدار جاهل و عقبگرا تبدیل میکند تا همان اهدافش را که گروه اولی پیش برده نتوانست گروه دومی بپیش ببرد۰ استراتیژی امریکا مثل سابق پا برجاست فقط تاکتیک او تغییر میخورد۰

>>>   جنگ و جهالت اوغان ختم ندارد۰
ختم این جنگ با تجزیه کشور بدو قسمت بین اوغان و اتحاد قوم های غیر اوغان می انجامد. شاید هم آن بنفع همه باشد۰ بگذارید اوغان جنگ خود را با خودش ادامه دهد، سرش گردنش۰

>>>   آتش خاوری
در مقابل موشک منطقه که پول پیراهن تنبان بی بی گلش را هم خارجی ها با پول خیرات میپردازند پاکستان از شیر هم شیر تر است.
بلی، واقعیت همین است، واقعیت را درک کنید و پای خود را اندازه تان دراز کنید.

>>>   نفر دهمی خطاب به آتش خاوری!
خوب ما پای خودرا کمی جمع میکنیم که موش کور با نقاب شیر بیاید و ترا بخورد (نوش جانش). بی بی گلت هم از همان جا آب می خورد که این وهابی آب می خورند.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است