دستور طالبان: به جنگجویان خارجی پناه ندهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۹/۱۲/۶ کد خبر: 166402 منبع: پرینت

کمیسیون نظامی طالبان به جنگجویان این گروه در تمامی ولایت‌های کشور دستور داده‌است تا از پناه دادن به جنگجویان خارجی در صفوف شان، خودداری کنند.
در نسخه‌ای از فیصلۀ کمیسیون نظامی طالبان که به طلوع‌نیوز رسیده، آمده‌است که جنگجویان طالبان از جابجایی جنگجویان خارجی در صفوف این گروه و پناه دادن به آنان به گونۀ خودسر، خودداری کنند.

در این فیصله هشدار داده شده‌است که هرگاه چنین کاری صورت گیرد، مسؤولان ولایتی طالبان از سمت‌های شان برکنار، واحدهای جنگی شان منحل و برای مجازات‌ به کمیسیون نظامی معرفی می‌شوند.

روابط نزدیک با القاعده؛
هفتۀ گذشته، ادموند فیتون براون، هماهنگ کنندۀ تیم نظارتی سازمان ملل متحد از قطع نشدن رابطۀ طالبان با شبکۀ القاعده خبر داده‌است.
او که فعالیت‌های گروه طالبان و شورشیان دیگر را در افغانستان زیر نظارت دارد، گفت که طالبان با وجود تعهد در توافقنامۀ دوحه با امریکا، به قطع همکاری با گروه‌های هراس‌افگن، به شبه نظامیان خارجی اجازه می‌دهند تا در افغانستان آموزش ببینند و جنگجویان را در کنار نیروهای خود مستقر کنند و رابطه نزدیک با القاعده را ادامه داده‌اند.
او باور دارد رهبری بلند پایۀ القاعده زیر حمایت طالبان است.

گروه نظارت سازمان ملل نیز گزارش کرده‌است که ۲۰۰ تا ۵۰۰ جنگجوی شبکۀ القاعده در یازده ولایت افغانستان، حضور دارند.
بر بنیاد این گزارش، جنگجویان القاعده و طالبان از چندین دهه در کنار یکدیگر زندگی کرده و جنگ کرده‌اند و جدایی آنان دُشوار خواهد بود.
اما طالبان پیش از این، هر گونه رابطه با جنگجویان خارجی را رد کرده‌اند.

انتونی بلینکین، وزیر خارجه امریکا نیز به بی‌بی‌سی می‌گوید که ادارۀ امریکا در میانۀ بازنگری سیاست امریکا دربارۀ افغانستان به ویژه بازنگری توافق‌نامۀ دوحه، قرار دارد.
وزیر خارجه امریکا عملی شدن توافق‌نامۀ دوحه به ویژه قطع رابطه طالبان را با شبکۀ القاعده، بسیار مهم می‌داند.
او افزود: "آنچه در حال حاضر انجام می‌دهیم و به نتیجۀ ابتدایی رسیده‌ایم، این‌است که برای ما و دیگران اهمیت حیاتی دارد تا طرف‌ها را برای تعهداتی که کرده‌اند، زیرفشار قرار دهیم و از آن‌جایی که به طالبان بر می‌گردد، آنان تعهدات روشنی کرده‌اند تا خود شان را از القاعده و گروه‌های دیگر هراس‌افگن جدا سازند و به هیج وجه آنان را پشتیبانی نکنند."
او می‌افزاید: "ما ادامۀ پشتیبانی طالبان از القاعده را سخت زیر بررسی داریم."

از سویی‌هم یک سیاست‌گر ارشد جمهوری‌خواه امریکا بر تأخیر در خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تأکید می‌کند و می‌گوید که ادارۀ بایدن نباید اشتباۀ خروج کامل را از عراق در افغانستان نیز، تجربه کند.
مایکل‌ مک‌کو، عضو کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، می‌گوید: "فکر می‌کنم که افغانستان بسیار مهم بوده می‌تواند، امیدوارم ادارۀ بایدن نیروهای باقی‌مانده را در آن کشور، نگهدارد و من در این باره با وزیرخارجه بلنکین و مشاور امنیت ملی سالیوان کارخواهم کرد تا از کشورمان محافظت کنند و به طالبان اجازه ندهند این کشور را بگیرند."

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که تاکنون تصمیم نهایی دربارۀ خروج نیروهای ناتو از افغانستان گرفته نشده‌است.
دبیرکل ناتو که شام پنج‌شنبۀ هفتۀ گذشته در پایان نشست دو روزۀ وزیران دفاع ناتو سخن می‌زد، تأکید کرد که متحدان ناتو وضعیت در افغانستان را زیر بررسی دارند و هرگونه خشونت طالبان وضعیت در افغانستان را برعکس خواهد کرد.
او از طالبان خواست که خشونت‌ها را کاهش دهند و از راه صلح‌آمیز مسایل را حل بسازند.
دبیرکل ناتو هم‌چنین گفت که هم‌اکنون در حدود ده‌هزار سرباز متحدان اروپایی ناتو در افغانستان حضور دارند؛ حضوری که به‌گفتۀ استولتنبرگ وابسته به شرایط است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگجویان خارجی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان خودشان جنگجویان خارجی هستند غلامان پاکستان هستند مزدور امریکا هستند و القاعده سازمان امریکایی است و طالبان که برای رعب زیادتر کوشش میکنند خودها را داعش معرفی میکنند.
سعید

>>>   مدافعین خون بکف ما اولین گروه جنگجویان خارجی برای این چرکستانی ها است. این وظیفه هر هموطن است که سر بر تن این ....هایی وهابی نگذارند
آتش خاوری

>>>   وقتی که شما یک بیانیه را میخوانید،باید مثل پارچه تمثیلی رهنمای معاملات که میگوید که اول دقیق آدم باید بخواند و بعداً امضا کند،شما نیز دقیق مثل مواد قانون بخوانید ،بعداً نظر دهید.
زیرا بعضی مواد قانون آنقدر پیچیده نوشته میشود که شما یک چیز فکر میکنید،اما در واقع چیز دیگر است.

در بیانیه طالبان نیز به روسای کمیته های ولایتی شان امر نموده است که خود سرانه جنگجو های خارجی را در صفوف خویش جا ندهند.
این به چه معنی است؟
این بدان معنی است که فقط نفر های خارجی که خود ما میگوییم،آنها را در صفوف خود جای دهید،نه هر خارجی دیگر را.
بازهم این به چه معنی است؟
این بدان معنی است که همسایه های افغانستان،هر کدام شان برای خود گروپ های جداگانه طالبان ساخته اند و آنها را تمویل و تجهیز میکنند و نفر های خویش را بنام داعش و القاعده و گروپ های ازبک و تاجک و ایغور و غیره،شامل این گروپ های طالبان نموده اند و برای منافع خود در داخل افغانستان و برای امنیت و حفظ سرحدات خود ازین گروپ ها استفاده میکنند.
بنأ افغانستان مثل ایران در زمان جنگ جهانی دوم بود که گروپ های مختلف شامل جنگ جهانی در ایران جاسوس های خویش را داشتند و برای نفوذ خویش کار میکردند.

>>>   خی دگه سر از صبا جنگ ختم است .

>>>   چقدر ما افغانها خوزمان را گول ميزنيم طالبان خود ما هستيم جتي اگه مزدور بيگانه باشيم بازهم طالبان ما افغانها هستيم و بس

>>>   به این وحشی بگوید وقتی بادارت رهبر این جنگجویان خارجی را از شما خواسته بود او را تسلیم میکردی و کشور را به این خاک و خون تجاوز بمبارد انتحار و انفجار بیست ساله سوق نمیدادی.
حال که آن را نکردی این خواست تو هم جز از روی نوکرمنشی حقارت و غلامی دلیل دیگری ندارد.

>>>   طالب خودش مزدور ای اس ای هست برای ما تکلیف تعیین میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است