مرگ مرموز جاسوسی استرالیایی در باره افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۹/۱۲/۶ کد خبر: 166406 منبع: پرینت

جاسوس استرالیایی که قصد افشای جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان را داشت پیش از افشاگری در این باره بطور مرموزی کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Sunday Telegraph مامور اطلاعاتی استرالیا که جسد وی در یک مجتمع نظامی در کانبرا یافت شد، قصد داشت اطلاعات مخفی درباره سوء رفتار نظامیان استرالیایی در افغانستان را منتشر کند.
جسد این جاسوس استرالیایی در تاریخ 21 دسامبر سال 2020 پیش از افشاگری درباره جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان، بازتاب جهانی آن و اعتراف ارتش استرالیا در این باره رخ داده است.

«ساندی تلگراف» نوشت که جسد این جاسوس استرالیایی در حالی پیدا شد که به یک هارد دیسک رمزگذاری شده که جزییات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان در آن وجود داشت، چنگ زده بود.
یک منبع به این نشریه انگلیسی گفت که افشای اطلاعات این هارد دیسک می‌تواند بسیاری از موضع‌گیری‌ها و افکار عمومی درباره آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد را تغییر دهد.
پس از انتشار خبر مرگ این افسر اطلاعاتی استرالیایی پولیس این کشور مدعی شد که مرگ او مشکوک نبوده و ظاهراً خودکشی کرده است.

گفتنی است که همزمان با تایید جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان 9 نظامی استرالیایی که سابقه حضور در افغانستان را داشتند اقدام به خودکشی کردند.
اواخر سال گذشته ارتش استرالیا نتیجه تحقیقاتش را درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان منتشر کرد و با قبول گوشه‌ای از این جنایات کشته شدن دستکم 39 غیرنظامی افغان توسط این نیروها را تایید کرد.
در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از جنایات وحشیانه نیروهای خارجی در افغانستان از جمله نظامیان استرالیایی منتشر شده که شامل کشتن یک کودک 6 ساله در حمله به یک خانه، کشتن یک زندانی برای اینکه در بالگرد جایی برای او نبود، پرتاب کردن زندانیان در دره و بریدن گلوی یک پسر خورد سال و پرتاب جسدش در رودخانه بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاسوس استرالیایی
مرگ مرموز
نظرات بینندگان:

>>>   یک ضرب المثل عامیانه است که در جنگ حلوا تقسیم نمیشود.
جنگ،جنگ است.در آن از هر تاکتیک از هردو طرف بخاطر گرفتن قصد و بخاطر تخریب افکار عامه و بخاطر پیروزی استفاده میشود.بشمول قتل و کشتار زنان و کودکان و تجاوز و دیگر اعمال وحشیانه.
پس بهتر است که جلو این مرض جنگ،قبل از وقوع آن گرفته شود تا شیوع آن باعث قتل و کشتار و در بدری و تخریبات در یک منطقه نگردد.
اما این که چگونه جلو آن گرفته شود،این نیز یک سوال است.
زیرا جنگ از آغاز پیدایش انسان در روی کره زمین وجود داشته است و قبل از آن در میان نسل های قبلی شان یعنی گوریلا ها و شامپانزه ها وجود داشته است و قبل از آن نیز در میان پستانداران و تخم گذاران و در زیر ابحار نیز میلیون ها نوع زنده جان با خوردن گوشت یکدیگر امرار معیشت و حیات و تولید نسل میکنند.
از همین خاطر من میگویم که این جهان یک جهان طبیعت است،نه خلقت .زیرا خالق نمیتواند اینقدر رنج و عذاب رنده جانهای خوبش را ببیند و بی تقاوت باشد.
زیرا درینصورت چرا ما را به خوبی و نیکی وادار میسازد؟
واعظان که این همه وعظ در محراب و منبر میکنند.
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند.

>>>   ما از اول هم میدانستیم که اینها در مورد دموکراسی وازادی مطبوعات وحقوق بشر دروغ میگویند وبا رویکرد نمودن این اصطلاحات اذهان ملت های خود وملل جهان را فریب میدهند با کشته شدن این جاسوس<بهترین انسان مربوط شان >معلوم گردید که انها نمیخواهند دموکراسی در هیچ جای دنیا پا بگیرد ورونق یابد از دموکراسی وحقوق انسان وپیگری رمز های انسانی به نفع اهداف ومرام خویش کار میگیرند وبا مطرح کردن این ویژه های انسان دوستانه بالای رقیبها وحریف های خویش فشار می اورند چیزی که برای دیگران ناجایز است بخودشان از شیر مادر حلال است پی باید به ترفند های مدعیان دموکراسی فریب نخوریم وبه شعار های توخالی ومیان تهی انهابازی نخوریم با این عمل چهره ای اصلی ووافعی خودرا رو کردند
حاجی محمد داود بیگی از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   دراترالیا می گویند که او در اثر فشار هایی روانی دست به خودکشی زده است.
آتش‌خاوری

>>>   یک سیاستمدار هندی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، تصمیم گرفت به جای موتر، از شتر برای رفت و آمد استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ANI رهبر كنگره و یكی از اعضای سابق پارلمان هند تصمیم گرفت صریحاً به افزایش قیمت سوخت اعتراض كند.
او سوار برشتر، خانه‌اش را به مقصد رفتن به موسسه آموزشی راجیو گاندی در راجاماندری ترک کرد. این حادثه در تاریخ 22 فبروری اتفاق افتاد

>>>   گناھ ھمھ این قتل عام ھا گردن طالبان و القاعدھ است کھ بدون زرھ ائ فکر بھ برج ھای امریکا حملھ کرد ونتیجھ اش قتل عام ھزاران زن،مرد،دختر،پسر وکودکان افغانستان است۔

>>>   سلام و درود بر روح و روان هر انسان باضمیر و آزاده که زره از درد انسانیت را حس میکند ومهم نیست که از کجا و کی هست مهم اینست باوجدان و باضمیر است. ونفرین بر روح روان کسانی که بوی از انسانیت ندارد مهم نیست که چند وجب ریش دارد و کدام باور را داراست و از کدام نقطه کره خاکی مهم اینست که آنها بوی از انسانیت را ندارد.
یک مهاجر از استرالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است