به اصل برمیگردیم، فقط همین...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۹/۱۲/۸ کد خبر: 166422 منبع: پرینت

"سنگ را هرچقدر بالا پرتاپ کنید؛ مطمینآ دوباره برزمین فرود می آید، زیرا سنگین است"
احترام به دیدگاه بقیه هموطنانم و اینکه آنها چه فکر میکنند موضوع جداگانه ای است که من در زمینه بحث اضافی ندارم؛ ولی بصراحت بدون هیچ نوع تعصب، عقده مندی و تظاهر بی معنی اما در حد برداشت منطقی که شخصآ دارم این اسم "خراسان" که نور خورشید نام دارد که مبرا از مفهوم قوم و قبیله است؛ میتوانم بگویم که 90 درصد حلال مشکلات امروزی ما را در این جامعه انسانی است. زیرا این نه فقط تغییر اسم جعلی به اصل است، بلکه ما صاحب و مالک داشت های تاریخی خویش خواهیم شد و هرباشنده این میهن خود را مالک این سرزمین میداند.

ماخواهان چیز اضافی نیستیم و از کسی هم چیزی را گدایی نمیکنیم فقط به اصل برمیگردیم و آسمان هم بر زمین نمی افتد و قیامت هم نخواهد شد.
شوروی با تمام قوت اش یک کشور ابر قدرت جهان بعد از قریب یک قرن حاکمیت با اینکه حتی جهل نبود ولی ناسازگاری شرایط سبب گردید که این اسم بنام "CCCP" دیگر وجود نداشته و کشورها بنام اصلی خویش برگشتند.

بدون تردید اگر در زیر سایه تاریخ جعلی؛ اسم کشور جعلی، هویت جعلی، قرن های دیگر شب و روز را سپری کنید؛ این را بدانید که این مفهوم زندگی نیست؛ بلکه در تاریکی بی انتها گام نهادن است و بس.

این حقیقت تلخ را باید بپذیریم که دیروز هم به بهانه اینکه گویا "وقت این گپ ها نیست؛ انسان بودن مهم است..." و حتی همین اکنون افراد بی معرفتی وجود دارند این سخنان عوام فریبانه همچون زهر در ذهنیت ها تزریق میکنند و بدبختانه وضعیت ما به اینجا رسید ه است.

بنآ این مساله حیاتی و تاریخی و زندگی شرافتمندانه را سطحی نگیرید و این وظیفه ایمانی و وجدانی من و تو است که از هرطریق و روش ممکن خود و نسل فردای خویش را از نفس کشیدن در زیر سایه جعل نجات بدهیم.

باعرض حرمت
عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقیقت تلخ
اصل
نظرات بینندگان:

>>>   در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟ قوم پرستی هم اندازه دارد

>>>   در افغانستان انگلیسی زبان پارسی را حرام میداند زبان های انگلیسی فرانسه ای هندی عربی را حلال اسلام پارسی ستیز است در حتی که نام یک نهاد دولتی در افغانستان انگلیسی به زبان پارسی که گهوارش این سرزمین است نیست اسناد ناملی شان هم به زبان های یاد شده است اسلام در این سرزمین پارسی ستیز است با اسناد سخن میگویم
مهین دوست

>>>   بار هاگفتیم که ما افغان نیستیم شرم جهان نیستیم ما در ایران مرکزی هستیم تحت اشغال انگلیسی هستیم ما همکار استعمار نیستیم قاتل مردم بی گناه ایران مرکزی نیستیم ما گدای گندم های هندو ها نیستیم ما هرگز افغان نیستیم ما شرم جهان نیستیم

>>>   اقای صفوی!
استعدادسرشاردرترتیب وتنظیم کلمات وجملات.اماهزاران بدبختی فعلا دامنگیرماست.(خوب ببین چارطرفته نگاه کو)مگرعامل همه این بدبختیها همین نام است؟مگرحالااگراسم گلب الدین راسیف الدین بگذاریم مشکلی راحل خواهدکرد؟بهتراست مردم رابه سوی عقلانیت سوق دهیم وتعصبات پوچ واحمقانه راکناربگذاریم،مردم رابه ختم جنگ وبدبختی تشویق کنیم.نباید مشکلی رابالای هزاران مشکل موجوداضافه کنم.اسم خراسان برای من هم خوش اینداست.امااین تعغیراسم الویت امروزماست؟ایادیگران انرابدون دغدغه خواهندپذیرفت یاجنگ وپرخاش نورااغازگرشویم؟
بشیربشارت

>>>   این کشور در زمان ساسانیان بنام خراسان نام گزاری شد.
حالا نیز سه ایالت ایران بنام های خراسان شمالی و خراسان رضوی و خراسان جنوبی وجود دارند.
دولت ایران میخواهد افغانستان را خراسان شرقی نام گزاری کند و جزو خاک خود کند.
اگر میخواهید نام افغانستان را تغیر دهید،نام اصلی آن را یعنی آریانای کبیر نام گزاری کنید که پایتخت اش بلخ باستان بود و تاریخ پنج هزار ساله دارد و از تاریخ هخامنشیان قدیمی تر است و سرزمین ایران امروزی جزو خاک آریانای کبیر بود که پایتخت اش بلخ بود و زردشت بنیان گزار قدیمی ترین دین یعنی زردشتیان درینجا میزیست که بعداً ادیان دیگری مانند هندوییرم و ادیان ابراهیمی و بوداییزم و ادیان فراعنه مصر و یونان باستان و امپراطوری روم و غیره پیدا شدند.
بنأ آریانا که پایتخت اًن شهر بلخ است.قدیمی ترین شهر و قدیمی ترین دین و قدیمی ترین تمدن را داشتند.

>>>   هرات و بلخ و غزنی و بادغیس و ...
همگی به خاک مام میهن ایران تعلق دارند.
پشتونستان یا اوغانستان دگر یعنی چه؟
نه امروز و نه فردا اما روزگاری ما به ایرانمان باز خواهیم گشت.
هراتی

>>>   هرکسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

>>>   نظر دهنده ششم من هم هراتی هستم
یک درخواست ازت دارم این که از طرف خودت حرف
بزن من هراتی و اهل افقانستان هستم ووطنم را
نمی‌فروشم
افقان پیپر نشر کن

>>>   در دولتهای بعد از اسلام خراسان که مرکز آن افغانستان است جز ایران حاضر نبوده است بلکه ایران بخشی از خراسان بزرگ بوده است. این نام خراسان رضوی خیلی نو است مشهد یک روستای کوچک بود اسم خراسان نام مناسب برای افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است