چالش اساسی پناهندگی در وزارت داخله آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ کد خبر: 166441 منبع: پرینت

تایید هویت دشوار است از هر دو پناهجو یکتن بدون پاسپورت می آید.
سال گذشته بیش از 100000 نفر برای اولین بار در آلمان درخواست پناهندگی داده اند. رسیدگی به بسیاری از موارد دشوار است. زیرا نیمی از پناهجویان بدون داشتن مدارک لازم از جمله تذکره نفوس می آیند.

نیمی از پناهجویان بالغ در سال گذشته هیج سندی ارایه نکرده اند که صریحآ منشا، نام و تایخ تولد آنها را ثابت کند.
در پاسخ به وزارت داخله آلمان (نامه از لیندا توتبرک سیاستمدار حزب دموکرات آزاد) گفته است در سال ۲۰۲۰ نسبت به متقاضیان پناهندگی برای اولین بار از سن ۱۸ سالگی حدود ۵۲ در صد بدون داشتن شناسنانه یا تذکره نفوس بوده اند.

توتبرگ گفت: "این واقعیت که هویت هر متقاضی بار اول را نمی توان بر اساس اسناد مناسب تعیین کرد، که یک چالش اساسی برای سیستم پناهندگی ما است. از این گذشته، برای کسانی که نیاز به محافظت در برابر آزار واذیت سیاسی دارند مانند نوجوان زیر سن درنظر گرفته شده است.

طبق گفته دولت فدرال، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در سال 2020 تعداد 190608 سند هویت از پناهجویان را برای سوال مورد بررسی میباشد. در پاسخ به این سوال که چند متقاضی با اسناد جعلی درخواست پناهندگی داده اند، دولت گفت که 4488 سند توسط سازمان بازرسی مورد اعتراض قرار گرفته است. این مربوط به سهم حدود 2.36 درصدی است.

با این حال، وزارت داخله آلمان اشاره کرد که در برخی موارد چندین اسناد از یک متقاضی در حال بررسی است. نتیجه گیری در مورد تعداد دقیق کسانی که اسناد جعلی ارایه می دهند از این درصد نمی توان نتیجه گرفت. (گفته میشود افغانستانی که احتمالا بدون تذکره نفوس به اروپا و از جمله به آلمان می آیند گرفتن پاسپورت در آینده برای شان بسیار مشکل خواهد بود، گویا بعضی ها تذکره نفوس و دیگر اسناد دیگر هویتی خود را به گونه ای از بین می برند که بعدها آماده ساختن این اسناد برای شان مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت).

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهندگی
وزارت داخله آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   راه حل این است که در افغانستان تذکره های برقی توزیع شود و عکس های گیرندگان تذکره های برقی در وزارت داخله دیجیتال ثبت شود تا افغانهایی که به دیگر کشور ها برای پناهندگی میروند، عکس هایشان دیجیتال به وزارت داخله افغانستان فرستاده شود،تا تثبیت هویت شوند.
این کاری بود که باید در بیست سال گذشته انجام میشد.اما حالا هم وقت است. باید این کار انجام شود و انجام این کار در تأمین امنیت در افغانستان نیز کمک خواهد کرد. زیرا هوبت تمام اتباع افغانستان معلوم میشود و ثبت و راجستر میشود.

>>>   محمود جان!
مگر همه سیستم سرمایه داری و دموکراسی بر پایه جعل کاری استوار نیست؟ پس چرا گله داریم.
آتش خاوری

>>>   عجب
آلمانیها تمام تعداد پناهندگان رو دقیق میدونند
عزیزم ما در ایران اصلا نمیدونیم مهاجرین افغانستان عراق سوریه پاکستان یمن بحرین حتی شیعیان عربستان چند نفر هستند
اصلا کی اومدن
خودشون میان میرن اصلا نمیدونیم کی میان کی میرن کی هستن چند نفر هستن
خیلی سخت نگیرید بابا

>>>   اقای منجم زاده!
به گمان اغلب چندسالی اضافه ترازخودت من درالمان زندگی دارم.
برای ادارا ت پناهندگی قطعا دلچسپ نیست که سندداری یانه ویاسند توچه است؟
برای انها مهم انست که درکدام بخش میتوان ازپناهنده گرفت؟طورمثال پروژه های ساختمانی،اشپزخانه ،موسسات صحی ....وغیره.پوه شوی؟
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است