درگیری میان زندانیان پلچرخی؛ یک کشته و ۴ زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ کد خبر: 166600 منبع: پرینت

مسوولان اداره تنطیم امور زندان‌ها می‌گوید که شب (۲۳ حوت) میان شماری از زندانیان بلاک هفتم و ششم زندان مرکزی پلچرخی درگیری صورت گرفته‌است.
فرهاد بایانی سخنگوی اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید که در این درگیری یک تن که مربوط بلاک هفتم می‌شود جان باخته و ۴ تن دیگر این زندانیان زخمی شده‌است.

بایانی گفت: "زخمیان دو نفر که زیاد زخم شدید نداشتند در کلینیک داخل همین محبس پلچرخی مورد معالجه قرار گرفتند و دو نفر که‌ نسبتا جراحت شدیدتر داشتند، بنابر توصیه داکترها انتقال شدند به شفاخانه سیصد بستر پولیس و فعلا تحت معالجه جدی قرار دارند."

آقای بایانی در پیوند به هویت شخص که در این رویداد جان باخته جزئیات بیشتر نداد.
تاکنون دلیل این درگیری روشن نیست و هیات برای برررسی این رویداد موظف شده تا چگونگی آن را از نزدیک بررسی کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندان پلچرخی
زندانیان
نظرات بینندگان:

>>>   رزاق مامون
درگیری در زندان پلچرخی بین طالبان و تاجيك ها
زندانی ها طالب، به دیوارها تونل می زنند تا سلول های عمومی را با هم وصل کنند.
از بلاک «زون» زندان پلچرخی درپانزده کیلومتری شرق کابل گزارش می رسد که بین محبوسین طالب و زندانیان تاجيك، درگیری روی داده است. نفرات طالبان به همکاری مسوولان زندان در بلاک شش، شماری از زندانیان را درمحاصره قرار داده و در یک درگیری نا برابر، یک نفر را با کارد زده اند.
درگزارش آمده است که افراد طالبان حتی به تونل زنی و سوراخ دیوارهای ضخیم سمنتی زندان اقدام کرده اند تا وینگ های مختلفی را که دیگر نفرات طالبان درآن جا ها وجود دارند؛ با همدیگر وصل سازند. مسوولان زندان ازین دیوار کنی و تونل زنی، خبر دارند اما سکوت اختیار کرده اند و دو باره سازی دیوارهای سوراخ شده به هزینه زیاد ضرورت خواهد داشت. از زمانی که بحث تشکیل حکومت مشارکتی با طالبان مطرح شده، تروریست های وابسته به گروه طالبان وشبکه حقانی با این امید که به زودی رها خواهند شد، دست به تحریکات و زورگیری زده و بر عناصر دشمن، حمله می کنند.

>>>   زندانی های پنجشیری زندان پلچرخی سر معاون دوم اشرف غنی حساب باز کرده بودند و از این رو هیچکس حاضر نشد در بخش رهایی آنان اقدامی کنند. پنجشیری گرایی فایده برای آن زندانیان نداشت و همه شان را بیش از پیش زمینگیر ساخت.

>>>   اگه لالایتان هموجا میبودوسلاح وامکانات میداشت یکی دوهزارطالبه درجریان همودرگیری به دوزخ روان میکد.بازتلویزیونها میگفت هیت تحقیق میکنه وگپ خلاص بودوقصه ختم.
بشیربشارت

>>>   این دولت کثیف از دست که امنیت آورده نمی تواند در زندان هم جنگ می شود افسوس به این انتخاب بلند پایه های امنیتی از طرف غنی

>>>   حیف نان مفت که به این .....ها میدهند باید تمامی مزدوران پاکستان و طالب های .....اعدام شوند.

>>>   من یک مادرم با تمام احساسات مادرانه ولی در حکومت داری باید اقتدار داشت وبه جد اعتقاد دارم باید طالبان که باعث کشته شدن مردم بی گناه میشوند اعدام شوند یقین کنید اگه اقتدار میبود واعدام به طور جدی انجام میشد انقدر طالب وقیح نمیشد میکشد وخیالش هم راحت است سرانجام ازاد میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است