سه کشته در حملۀ افراد مسلح به کنگرۀ جمعیت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۲    ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ کد خبر: 166640 منبع: پرینت

در حملۀ افراد مسلح به کنگرۀ شاخۀ جمعیت اسلامی به رهبری عطا محمد نور، سه تن جان باختند و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.
این حملۀ بامداد روز پنج‌شنبه پیش از این‌که همایش به‌گونۀ رسمی آغاز شود انجام شد که برای سه ساعت باعث شد نشست برهم بخورد.

عطا محمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی در یک گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز این حمله را کار مخالفان سیاسی‌اش می‌داند و می‌گوید که این‌کار آنان بدتر از کار کردهای هراس‌افگنان بوده‌‎است: «می‌تواند دلیلش مخالفت‌ها با زبان باشد، با دیدگاه باشد؛ اما تفنگ کشیدن در برابر بهترین همسنگران شان، در برابر نخبه‌های کل افغانستان که عمر خودرا در جهاد گذشتانده، این کار بدتر از عمل تروریستی است.»

پس از بازداشت افراد مسلح از سوی نیروهای دولتی، اوضاع به‌گونۀ عادی برگشت و عطا محمد نور همراه با اعضای دیگر این حزب محل برگزاری این کنگره آمدند.
در حالی‌که آقای نور برگزاری این کنگره را حیاتی می‌داند، اما احمد ضیا مسعود، معاون جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی می‌گوید که آقای نور بدون مشوره، این کنگره را برگزار کرده‌‎است: «وقتی شنیدند که کنگره برگزار می‌شود، دفعتأ مردم تعجب کردند و رفتند به محل برگزاری کنگره که متأسفانه تشنج به‌وجود آمد.»

در ادامه این همایش اعضای شاخۀ جمعیت اسلامی به رهبری عطا محمد نور رأی‌زنی‌ها را دربارۀ اساس‌نامه این حزب آغاز و سپس آن را تأیید کردند.
محمد اسماعیل خان، عضو رهبری جمعیت اسلامی گفت: «تعداد عظیمی از برادران جمع شدند از ولایت‌های مختلف و فعلآ اساس‌نامه به تصویب رسید.»

در پایان نشست، شرکت کنند‌گان کنگره با اکثریت آرا آقای نور را به‌عنوان رییس جمعیت برگزیدند. در رأی‌گیری امروز، از میان ۷۵ رأی، ۶۵ رأی به عطا محمد نور، ۷ رأی به حفیظ منصور و ۳ رأی به قدریه یزدان پرست ریخته شدند.
اختلاف‌‎ها بر سر رهبری این جمعیت اسلامی میان صلاح‌الدین ربانی و عطا محمد نور از ۸ ماه پیش آغاز شد و این حزب به دو شاخه تقسیم شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنگره جمعیت
حمله افراد مسلح
نظرات بینندگان:

>>>   این شد حزب جمعیت شاخه عطا محمد لوگری و تحت سرپرستی تیم فاشیستی ارگ و غنی لوگری
حزب جمعیت اصلی کنگره اش را شاید ظرف یک ماه آینده در استادیوم بزرگ پروان به راه بیندازد که در آن از تمام افغانستان بیشتر از پنج هزار نمایندگان حزب جمعیت شرکت خواهند کرد و رهبر اصلی جمعیت را بر خواهند گزید.
اعضای جمعیت باید در هر ولسوالی در قدم اول نمایندگاه شواری ولسواای حزب جمعیت را برگزینند و بعد از هر ولسوالی ۲۰ نفر انتخابی تحت ریاست ریس شورای ولسوالی به مرکز ولایت رفته و در یک گرد هم آیی ولایتی رییس و معاونین و اعظای شورای ولایتی را بر میگزینند و بعد این شورا های ولایتی به کابل رفته و کنگره بزرگ حزب جمعیت را راه می اندازند و در آن اساسنامه و شورای اجرائیه و شورای ولسوالی در یک گرد هم آیی

>>>   عطای لوگری بلخ را به دوستم باخت و حال آمده در کابل دوکان خود را باز کرد.
تو و قانونی اگر خرد سیاسی میداشتید نزد اتمر کمونیست شاگرد نمیشدید.
با جمع شدن بساط غنی لوگری فاشبست گلیم عطای لوگری و قانونی معامله گر و اسمعیل خان مجبکر و بیچاره هم جمع میشود.
حیف جمعیت که به لاشخواران به میراث گذاشته شد و از طرف بی خردان پارچه پارچه شد.
قانونی یک دوکانک باز کرد به نام افغانیتان نوین و به جز چند لغمانی دیگر کدام مشتری پیدا نکرد و بعد دوباره رفت به پایدوی نزد ارگ و فاشیسم قبیله.
جمعیت به عطا و قانونی و اسمعیل خان خلاصه نمیشود ، جمعیت در میدان امتحان خود را نشان خواهد داد ، هم بلخ را از دوستمی ها پس میگیریم و هم هرات را دوباره رونق میدهیم و هم افغانستان را در یک کنگره وسبع به هم پیوند میدهیم.
عطا کور خوانده و به اشاره غنی قصد نابودی جمعیت را دارد.

>>>   اشرارا کار شان همین است همه تنظیم های این مجاهلین به صد پارچه تقسیم شده اند اینان حزب نیستند تعدادی افراد بیکار وفرصت طلب واستفاده جو از بد بختی مردم افغانستان هستند که فقط پول را می شناسند وغصب وغارت وآدم کشی را

>>>   تاریخ همچو پنجه نقاش چیره دست *** تصویر صادقانه مارا کشیدنیست
در حیرتم که این به اصطلاح نخبگان جهادی تا چه سرحد کوچک میشوند و به خاطر جاه طلبی ها و خودخواهی ها و ثروت اندوزی ها دست از سر این ملت بدبخت و مظلوم بر نمیدارند.

مگر کشتار دوملیون انسان بی گناه به نام جهاد مقدس و اسلام عزیز٬که دست آوردش مشتی دالر و قصر و آخرین مودل موتر بود٬ کافی نبود که هنوز هم تلاش دارید به خاطر رسیدن به یک مقام نمادین بازهم انسانان ساده لوح خون شان را در پای خوکان بریزند.
شما فرعون ها مگر چه زمانی از ریختن خون بیگناهان سیر میشوید؟

اگر جهاد شما گروه مافیای معامله گر همینگونه بوده باشد٬ بدا به حال اسلام عزیز و ملیونها جوان به خون خفته که خون پاک شانرا چنین مفت و رایگان به باد فنا دادید.
باور کنید که روسپی های جنسی به مراتب با شرف تر از شما روسپی های سیاسی است؛ چه روسپی های جنسی نه تنها متاع قابل لمسی را عرضه میکنند که باعث ریختن خون هیچ انسانی هم نمیشوند.

شارلتانی از قماش قانونی ارزش آنرا ندارد تا در باره اش حرفی نوشت؛ گرچه میتوان کلیات ضخیمی را درباره جنایات ٬ خیانت ها٬ معامله گری ها و روسپی گری هایش سیاه کرد٬
اما جنابان عطا و اسماعیل ؛
جناب امپراطور!
اگر آبرو و عزتی در کار بود؛ همین کافیست تا شهکاری های مستند چندسال اخیر خویش را به تماشا بنشینید و از خود بپرسید که وجدان انسانی تا چه حد زوال پذیر بوده میتواند!

به گفته شاعر:
اگر این است عیش خاکساری ***** ز پستی هم تنزل میتوان کرد
خرما نتوان خورد ازین خار که کشتیم ***** دیبا نتوان کرد ازین پشم که رشتیم

شما میتوانید گلی را زیر پای تان لگد مال کنید٬ ولی محال است بتوانید عطر آنرا از فضا محو کنید.
حال فهمیدیم چرا الماس ما بی مشتریست *** خر که بازرگان شود خر مهره گوهر میشود
جناب عطا! بطور یقین یادداشت همایون همایون دوست خویش رااز نظر گذرانیده اید؟

از همایون همایون به استاد عطا!
« در خانه بسم الله خان شما در بیش روی ۱۰۰ نفر سیاسون ګفتین هرکسی که از غنی و یا هم اتمر حمایت نماید زنش به سه سنگ طلاق.
ولی اولین کس شما بودید که از اتمر حمایت کردید. وقتی من از شما پرسیدم که چرا؟ شما خنده کردید گفتین سیاست است.

بعد از این که اتمر از کاندیداتوری گذشت؛ شما به خاطر ۳۰۰ میل کلاشینکوف یک وزیر، یک والی، یک قوماندان امنیه با غنی معامله کردید و تمامی اصول اسلامیت، افغانیت، مردانه گی را زیر پا کردید،

استاد عطا دست شما و تمام کسانی که از شما حمایت میکنند خلاص، من شما را می شناسم هیچ چیزی از دست شما نمی آید. غیر از لاف و پتاق شما یک بار دیګر هیچ چیزی نه میتوانید، یاد شما باشد!

اگر غنی همین حالا کرسی ریاست جمهوری را به من خالی نماید طرف دارش نیستم، من از امارت اسلامی حمایت خود را علان نمودیم و این نظام را یک نظام شیطانی می شناسم. ولی در مقابل شما و مارشال دوستم که تنها فایده شخصی را می شناسید از خاطر پشتون بودن غنی حمایت میکنم. دست تان آزاد!»


به جناب تورن اسماعیل خان:
گر به ریش و خایه مردستی کسی *** هر بزی را ریش و مو باشد بسی
بیدل از فخری که ما داریم باید عار داشت
به نرخِ روز مخور نان؛ که «خواجه» می داند *** تفالِ خربزه بی گفت و گو به خر برسد
زد و بند ها و تجارت سیاسی و معامله گری شما باصطلاح بزرگان را دانشمند نستوه کشور جناب داکترصاحب ملک ستیز چه خوب به تصویر کشانیده اند:

(افغانستان یعنی همین لیست انحصاری)
«« یعنی همین‌هایی‌که همه ساختار ها را در بیست‌سال پسین پر کرده‌اند؛
وزارت‌خانه ها را دور زده‌اند. شورا ها را عبور کرده‌اند؛
از دهلیز های پول‌ ساز مشاورت‌ گذر کرده‌اند؛
رهبریت جهادی، تنظیمی، قومی، قبیله ‌ای را فتح کرده‌اند؛
امتیازات بیحساب دالری به بانک‌های ‌شان جاری بوده‌است؛
خانه و خانواده‌های متمول و مجهز را برپا کرده‌اند؛
امتیازات عالی بین‌المللی را حصول کرده اند؛
ذخایر جاسوسی غرب، شرق و خاور میانه را سیرآب کرده‌اند و؛
حالا منصب دیگری به این همه دستاورد اضافه شد، عضویت شورای عالی مصالحه.
همین‌است منظره افغانستان در چشم سیاسی آقای غنی، کرزی و عبدالله......»»

شرم تان باد روسپیان سیاسی!
قمرالدین - یک تن از راه روان قهرمان ملی و شهید راه صلح

>>>   اگر عطا لوگری است خوب است باز هم از افغانستان است وبهترین مردم خوب ومجاهد در زمان جهاد ومقاومت همین ولایت لوگر ووردک بودند که بدون تمییز وامتیاز به هر عابر ورهگذر خدمت می نمودند در زمان حیات رهبر ودر پیشاور دو ثلث شورای اجرایه ای جمعیت از کنر ولغمان وننگرهار ولوگر بودند صرف جناب رهبر از بدخشان واستاد توانا از تخارواستاد کامل از کندوز عماد از هرات بودند واز همین جهت وقتی میگفتی جمعیت اسلامی بجا ومناسب بود حال شما غیر از بدخشان ویگان کسی را هم از تخار دیگر همه را یکسره رد مینماید اینجاست که میگویم جمعیت صلاح الدین ربانی وضیا مسعود هرچه عطا محمد نور توانسته تعداد بیشتر اقوام باهم برادر افغان را دور خود جمع نموده تشکیلا نسبتا وسیع تر دارد گرچه بنده سخت از ایشان ازرده هستم چون مرا شامل کنگره ای جمعیت نساخته اند زیرا قران کریم میگوید< ولا یجرمنکم شنان قوم علی ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی>دشمنی ومخالت شماسبب نشود که شما از عدالت وسخن معقول دور شوید باز تاکید میورزد که عدالت نماید چون عدالت به تقوی نزدیک است برادرهای که علاقه مند صلاح الدین ربانی اند باید بدانند دیر ویا زود صلاح الدین خان از هم می پاشد زیرا هرقدر پول وامکانات باشد بخودش ونزدیکانش بکار است واز بودیجه ای جمعیت که نزدش است هیچ مصرف نمیکند ودیگر منبع عایداتی هم ندارد واگر هم داشته باشدبازهم دخیره میکند وهرچه اقای نور هم امکانات زیاد دارد وهم دست باز وسخاوت مندی دارد ولی خیلی ها میخواهند این بزرگوار ها باهم جور بیایند وبا وحدت نظر این تنظیم ملی ومردمی را به پیش ببرند بس است یک ملت بزرگ را طی چندین سال بی سرنوشت وخوار وضعیف کردند وخواهش ملت ازهوا داران هردو طرف اینست که همدیگر را القاب تفرقه افگنانه ای بدخشی ومزاری ولوگری و...ندهند چون< انما المومنون اخوه> واگر مسلمان هم نباشیم افغانها همه از هر ولایت که باشند برادر همدیگر اند
داملا ملنگ از تگذار سانچارک

>>>   وای بر حال قربانیان وفامیلهای شان. که کشته شدند.
کاش ازکسانیکه مردم را استعمال کردن تاقدرت را بدست آرند.کشته می شدند .منند فرزندان عطا وقانونی وامثال شان.نفرین بر جنایتکارا.
باشنده کا پیسا.

>>>   حالا آقای غنی و اتمر و محب به مقدمه اهداف پیشبینی شده شان رسیدند

>>>   اینکه میگویم عطای لوگری توهینی به ولایت مرد پرور لوگر نیست بلکه افشای هویت پشتونی عطا است که محیلانه خود را رهبر تاجک ها میداند در حالیکه از پدر پدر اوغان است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است