امریکا از طالبان خواستار تمدید حضور در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۸    ۱۴۰۰/۱/۱۱ کد خبر: 166708 منبع: پرینت

امریکا از گروه طالبان خواسته‌است که حضور نیروهای امریکایی را در افغانستان از سه تا شش ماه تمدید کنند.
گفته می شود که طالبان در اینباره تا اکنون تصمیم نهایی را نگرفته‌اند، اما طالبان می‌خواهند که در نخست هفت هزار زندانی این گروه از بند رها شوند و نام‌های رهبران شان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد بیرون شود.

هرچند بر بنیاد توافق‌نامه دوحه که سال گذشتۀ میلادی میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای امریکایی باید تا یک ماه دیگر از افغانستان بیرون شوند، اما منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که ادارۀ جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا همزمان با بررسی توافق‌نامه دوحه، از این گروه خواهان تمدید حضور نیروهای امریکایی در افغانستان شده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   برای کسانی که نمیدانند یک توضیح مختصر در مورد امریکا این کشور یک ابر قدرت جهانی بزرگترین قدرت اقتصادی ونظامی جهان هنوز در جهان حرف اول را میزند وهرچه بخواهد می قبولاند وبرنامه ها وپلانهای خودرا بدون کم وکاست اجرا مینمایدو...
پس به مشکل میتوان قبول نمود که در خروج نیرو ها ویا تاخیر خروجش از طالبان کسب اجازت نماید ویا با انها عملیه ای صلح را انجام دهد وروی یک میز مذاکره ومفاهمه بنشیند امریکای که روس را تحریم اقتصادی مینماید وبالای چین مالیه های کمر شکن وضع میکند وکوره ای شمالی را در محاصره ای سخت اقتصادی قرار داده عراق را سقوط داد در سوریه ویمن ولبنان وافغانستان به نحو دلخواه جنگ را اداره مینماید از جای خود تکان نخورده افریقا را اداره میکندواسیا را در قبضه دارد ووقتی امر صادر نمود پنجابی ها فوج منظم خودرا در سال ۲۰۰۱ از افغانستان بیرون کند شب هنگام از زمین وهوا پاکستانی ها نیروهای خودرا از خاک کشور ما بیرون ساختند این کشور بسیار به سادگی احمد شاه مسعود وربانی ومزاری ورازق قوماندان را حذف نمودوبیست سال واندی یک جنگ تمام عیار ودو پهلو را اداره وکنترول کردو... اما کنون امده به پیش طالب ان طالبی که خود ساخته وتوسط انهاتقریبا بیش از یک ملیون افغان را سر به نیست نموده وریموت کنترول انها کاملا در دست خودش است نه تنها طالب بلکه هردو طرف جنگ در حیطه ای قدرتش میباشد اکثریت ملت نه گفتند اما انها کرزی را اوردند وحکمتیار افریج جنایت را به معراج عالی رسانید باز هم اورد ند وداعش را از یک جا به دیگر جا علنی وتوسط هلیکوبتر های نظامی انتقال میدهد وغنی را همه مردم نه گفتند وحتی به انتخابات اشتراک نکردندباز هم اوردولی همین ابر قدرت جهانی در برابر طالب عاجز مانده وزورش به ده هزار طالب نمی رسد هل هذا معقول؟!!!کلا وحاشا حضرت علی روزی گفت یا دنیا غری غیری ای دنیا برو غیر از من کسی دیگری را فریب بده حال هم جهانیان به امریکای ها میگویند< غری غیری> بروید کدام نسل دیگر را فریب دهید این نسل سرک وپچک شما را میشناسد
گل نبی عیدی زاده

>>>   این درخواست بسیار خنده دار است مثل اینکه ارباب از نوکرش درخواستی کند. طالبان نوکر آمرکیا و دست پرورده آمریکا است رفتن و آمدن او در افغانستان منوط به اجازه هیچ کسی نیست نه طالبان و نه دولت غنی مردم این بازی موش و گربه است همه سر و ته یک کرباس اند. غنی طالب و بایدن و اسرائیل همه برای چپاول اند. دزد را از هر سمت بخوانی دزد است.

>>>   اين فقط ترساندن مردم افغانستان از هيولاي طالب است. اينكه ريموت كنترول طالب در دست كي است، از كدام طرف تمويل ميشود، به همه معلوم است.

>>>   واقعاجای تعجب است که امریکاه برای ماندن ونماندن ازطالبان کسب تکلیف می کندباآن قدرتی که درجهان دارد اصلا قابل باورنییت امانکته این است که امریکاه نمی خواهدطالبان نابودشودونمی خواهدافغانیتان آرام شود وتمام منافع امریکا ازهمین ناآرامیها دنیاتامین می شودواصلا عقل باورنمی کندکه امریکا درمقابل طالب عاجزمانده باشد ،
احسانی

>>>   اصلا امریکا هم گاهی نمی خواهد از این کشور براید

>>>   چرا ازجمهوری اسلامی افغانستان نمی خواهند که سه ماه چی حتی سه سال تمدید کند؟ آن موافقت نامه استراذ تژیک چی شد؟ یکسال تمام کرزی روی متن آن کار میکرد وتاکید داشت اشتباهی درمتن موجود نباشد حاصلش چی شد؟
ر

>>>   آمریکای بدبخت این قدر بیچاره است که به طالبان التماس می‌کند تا در افغانستان بماند یا اینکه طالبان را بزرگ نشان می دهد و به این گروه تروریستی و آدم کش ارزش داده گروهی که کشور ما را به خاطر از بین بردن آن اشغال نمود و صدها هزار انسان را در این بیست سال کشت و آواره کرد.

>>>   یک ملیارد دالر دیگر برای پاکستان بده ده سال دیگر برایت تمدید میکند

>>>   کمونستان طالب هیچ اختیاری از خود ندارد ترورستان طالب در اصل فرزندان ISI استن۰ اگر جامعه جهانی مخواهد که از شر گروه های افراطی و اسلامی و ترورستان برای همیشه رهای یابد باید پاکستان را تحریم همه جانبه کند و پاکستان باید به ۴ کشور تقسیم شود.
سید عیوض علی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است