استخبارات پاکستان فرماند‌هان طالبان را فراخواند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۴۰۰/۱/۱۱ کد خبر: 166711 منبع: پرینت

معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که استخبارات پاکستان والیان و فرماندهان نظامی طالبان را برای راه‌اندازی جنگ بهاری در افغانستان فراخوانده است.
نظرعلی واحدی، معاون ریاست عمومی امنیت ملی در نشست پاسخگویی نهادهای امنیتی به مجلس سنا هشدار می‌دهد که اگر روند صلح نتیجه ندهد، نیروهای دولتی در برابر طالبان در میدان جنگ زور آزمایی خواهند کرد.

در همین حال، وزارت‌های دفاع ملی و داخله با اشاره به تهدیدهای امنیتی می‌گویند که اطلاعات امنیتی نشان می‌دهند که هراس افگنان در تلاش سقوط مرکزهای ولایت‌ها اند.
مجلس سنا به روز سه‌شنبه مسؤولان نهادهای امنیتی را در پیوند به بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور فراخواند.

افزایش روز افزون تلفات نیروهای دولتی در میدان‌های جنگ، ترورهای هدفمندانه در شهرهای بزرگ و جرم‌های جنایی از نگرانی‌های سناتوران اند.
معلم لالا گل، یک سناتور در این باره بیان داشت:«همه خواهان امنیت استند. اما نمی فهمیم که علت چیست که نهادهای امنیتی ما در این بخش ناکام مانده‌اند و کدام دست‌آورد هم ندارد. باید توضیع بدهند که علت چیست و چرا این طور شده‌است، به خصوص در همه ولایت و کابل سر وصدا است.»

نهادهای امنیتی می‌گویند که بربنیاد اطلاعات آنان طالبان و دیگر گروه‌های هراس افگن در تلاش سقوط مرکزهای شماری از ولایت‌ها‌اند.
محمد انور بری پال، معین امور تعلیمات و پرسونل وزارت امور داخله گفت: «دشمن پلان دارد که تحرکات جدید را راه اندازی کند تا در میدان های سیاسی یک سلسله دستاوردها داشته باشد.»

اقبال علی نادری، معاون نخست ستاد ارتش گفت:«جنوب و جنوب غرب ما، شرق ما، غرب ما و همه ولایت ها ما در تهدید فعلی است و ما در مقابلش آماده گی داریم.»
در همین حال، امنیت ملی از قطع نشدن رابطه طالبان با القاعده انتقاد می‌کند.

معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که پاکستان والیان و فرماندهان نظامی طالبان را به آن کشور فراخوانده است تا این گروه یک جنگ گسترده تر را در افغانستان سازمان دهی نمایند.
نظر علی واحدی، معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی گفت:«اکثر والیان و مسوولان نظامی طالبان به پشاور و کج پاکستان فراخوانده شده است تا بر جنگ آماده گی بگیرند. یعنی آنان این را ترجیع نمی دهند، کاشکه پاکستان طوری مهربان باشد که افغانستان به صلح برسد و پیشرفت کنند، بلکه همیشه به این فکر و کار است که افغانان چگونه کشته شوند. بر جنگ آمادگی گرفته اند و ما هم آماده گی کامل داریم.»

بربنیاد اطلاعات نهادهای امنیتی در یک شبانه روز اخیر در حدود بیست ولایت کشور گواه درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند.
شهروندان کشور از هر دوطرف انتظار دارند تا خشونت‌ها را کاهش دهند وبه یک آتش بس تن دهند.

خالد نیکزاد
طلوع


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخبارات پاکستان
فرماندهان طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر افقانستان مثل کره شمالی سیستم نظامی داشت
اون موقعی هم پاکستان را نابود میکردیم هم طالبان را

>>>   این ریاست که رئیس آن انسان صادق ووطندوست است ما این ریاست نه بلکه یک کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک لمتد است وملی نیست چون مربوط دو ولایت می باشد وبرای 99 سال قرارداد کرده اند یا مثال بگوئیم این بلک واتر ماوشملا است صرف تفاوتش درین است که پرسونلش به اساس قوم سمت تنظیم وولایت تعیین شده اند تعدادی از همان بقایای خادیست های مجرم وگنهکار تعدادی اخوانی مشرب های جهادی وتعدادی بچه دیسکو های بی ادب پُک وکچه است که در اصل هیبچ نوع دست اوردی ندارند وهمیشه دروغ می گویند ودروغ می نویسند اینها درترور ها اختطاف ها وسرقت های مسلحانه ومراوده با روسپی خانه ها مصروف هستند
پس ما میمانیم وآی اس ایب هرچه هخواسته باشند میتوانند
ر

>>>   پاکستان اهداف خود را دارد و برای رسیدن به آن پلان های خود را.
اما مسولین ما باید پلان های دشمن را در نطفه خنثی کنند و قوماندان های دشمن را حین برگشت شکار کنند.

>>>   صلح زمانی معنا دارد که طالبان دست از جنایت بردارد پارسال عده زیادی از مردم افغانستان در انفجار و عملیات تروریستی طالبان کشته شدند اما متاسفانه ظرف ۱۹ سالی که از حمله آمریکا به افغانستان گذشت و آمریکا با وعده جنگ با تروریسم به افغانستان حمله کرد نه تنها طالبان نابود نشد که طالبان بعنوان یک طرف سیاسی هم مطرح شد طوریکه همه کشورها با طالبان مذاکره میکنند طالبان بین قدرت نظامی و سیاسی باید یکی را انتخاب کند قدرت نظامی باید در اختیار ارتش افغانستان باشد نه گروه طالبان ، صلح و توافق صلح هم به معنای پایان جنگ و خونریزی باید باشد تا کی مردم افغانستان توسط طالبان به خاک و خون کشیده شوند ؟ طالبان کم‌ بود داعش هم اضافه شد میترسم در آینده داعش هم بعنوان یک طرف سیاسی مورد مذاکره قرار بگیرد صلح یعنی خونریزی و کشتار ممنوع ان شاءالله صلح واقعی در افغانستان هر چه زودتر محقق شود

>>>   به نظر دهنده دوم ... در مورد کارمندان قهرمان خــــــــاد
دوست گرامی شما خادیست های زمان کارمل و نجیب را گنهکار و مجرم خطاب کرده اید اگر انها مجرم اند پس شما چرا اکنون دست و استین بر نمیزنید و امنیت کشور را نمیگیرید.؟ کارمندان خاد در زمان کارمل و نجیب صادق ترین افراد و بهترین فرزندان این کشور بودند که با معاش اندک بیست و چهار ساعت در خدمت وطن بودند. انها در پی خنثی سازی پلانهای پاکستانی ها و سرکوب نوکران پاکستان یعنی اشرار افغانی و ماوویستها بودند و در کار شان هم فوق العاده موفق بودند . امنیت انروز در شرایط فعلی یک خواب و خیال برای مردم است.
برادر گل از یکطرف میگویید که چرا دولت تروریستها را سرکوب نمیکند محو نمیکند و از سوی دگر انعده خدمتگاران واقعی وطن یعنی کارمندان خدمات اطلاعات دولتی که در قلع و قمع تروریستها جانهای عزیز خودرا از دست داده اند مورد اهانت قرار میدهید در حالیکه اگر وجدان تان بیدار است و شما در ان زمان در افغانستان زندگی کرده اید به خوبی میدانید که مردم در فضای امنیت مسجد میرفتند محافل خوشی شانرا برپا میکردند...ترور در شهر کابل ندرتا به چشم میخورد .. دزدی و چپاول روزانه وجود نداشت زنها با اطمینان در شهر و بازار رفت و امد میکردند. تجار و سرمایدار امنیت عام و تام داشت و این همه ارامش همه در اثر جد و جهد خادیستها بود اگر انها وطنپرست نبودند پس از نظر شما کی ها وطنپرست است شاید به جز شما و خانواد ه ای تان باقی همه خاین باشند....اکثریت مطلق کارمندان خاد با اندک معاش به مشکل زندگی شبا روزی خود را سپری میکردند اکثریت شان در خانه های کرایی زندگی داشتند اما با عزت نفس و احترام به اعتقادات حزبی شان و ان خدمت به مردم زندگی کردند.
یک حرف را به خاطر داشته باشید و ان اینکه تمام اعضای قوای مسلح جمهوری دموکراتیک افغانستان یعنی سربازان افسران اردو پولیس و خاد صادقترین وطنپرست ترین و بهشتی ترین افراد این وطن جنگ زده بودند...دوست دارید یا نه واقعیت چنین است ... زنده و جاوید باد منسوبین قوای مسلح ج.د.ا.
اسلام الدین افسر بلند رتبه متقاعد جمهوری دموکراتیک افغانستان
افسر خانه بدوش که اکنون دستفروش روی جاده ها است.

>>>   اگر پسر ملا فهیم اهلیت و لیاقت اجرای وظایف دیپلوماتیک در عرصه سیاست خارجی را داشته باشد منحیث شهروند این کشور حق دارد که کارمند وزارت خارجه باشد.
بنده فارغ یکی از پوهنتونهای معتبر اتحاد شوروی در رشته روابط بین المللی استم.طی شش سال تحصیل و اخذ دیپلوم در سطح ماستری با برگشت به وطن و اجرای خدمت زیر بیرق عسکری به وزارت خارجه وظیفه گرفتم مواد درسی ما طی سالهای تحصیلی طور عمده تاریخ دیپلوماسی جهان اقتصاد و حقوق بین الدول و هم یکی از زبانهای خارجی { انگلیسی فرانسوی یا المانی } بر علاوه اموزش زبان روسی بود. بهترین استادان مولفین کتب در زمینه روابط بین الدول مصروف تدریس در فاکولته های روابط بین المللی اقتصاد بین الدول و حقوق بین الدول در چوکات پوهنتون بودند مصارف تحصیل از اغاز الی ختم مشتمل بر قیمت پرداخت تکت دوطرفه درسال اول تحصیل و در ختم تحصیل بدوش دولت شوروی بود بر علاوه ماهانه مدد معاش نیز توسط مقامات پوهنتون پرداخته میشد..بعد از فراغت از پوهنتون در شوروی و برگشت بوطن و اجرای وظیفه مقدس عسکری در یکی از بخش های سیاسی وزارت خارجه وظیفه گرفتم .کارمندان وزارت از ملیتهای مختلف بودند انهاییکه فاقد تحصیلات مسلکی در زمینه بودند روزانه به کورس دیپلوماسی وزارت خارجه رفته اموزش میدیدند گرچه بعضی مقرری ها به خارج لزوم دید میبود ولی مقرری در وزارت و گماشته شدن در پستهای دیپلوماتیک خیلی ها دقیق صورت میگرفت زیرا افغانستان در شرایط جنگهای نیابتی از سوی پنجاه کشور جهان قرار داشت و دیپلومات باید زرنگ و با دانش لازم و اماد گی برای انجام وظایف را میداشت ...یکی از دیپلوماتهای ورزیده انزمان فرید ظریف شاه محمد دوست و عده ای شخصیتهای سیاسی دوران ظاهر خان و داود خان چون دکتور اکرم عثمان صدیق فرهنگ و دگران نیز جز کارمندان عالیرتبه وزارت خارجه بودند اکثریت مطلق این کارمندان مردمان صادق و وطندوست و با ایمان قوی خدمت بوطن بودند. معاشات مامورین وزارت خارجه ناچیز بود ولی مجبورا با همان معاش ناچیز قناعت داشتند. سفرا و کارمندان وزارت در خارج همه با امانتداری اجرای وظایف میکردند . البته خوب و خراب همیشه در هر جا وجود دارد ولی تعداد افراد استفاده جو خیلی ها اندک بود و به موقع از صحنه کار خارج میگردید. ولی با امدن جهادی ها کار در وزارت خارجه به معنی کار در شوربازار و یا مارکیت میوه سرای شمالی بود کابل بود موضوع قابل یاد اوری که همیشه ذهنم را مشغول داشته است ناپدید شدن بنز های ضد مرمی است ..من همیشه در داخل صحن وزارت خارجه متوجه بنز های سیاه ضد مرمی که دولت کارمل و نجیب از جمهوری المان خریداری کرده بودند بودم و تعداد این بنز ها پنج و یا شش عراده بود... معمولا این موتر ها را در ختم روز در صحن وزارت خارجه پارک میکردند.در همان روزیکه کابل بدست اشرار افتاد و من به وزارت رفتم و دیدم که در صحن وزارت چه هرج و مرج است اولین چیزی که به نظرم نیامد همانا بنز های ضد مرمی .هربنز به قیمت گزاف خریداری شده و مال ملت بود.
تا به امروز کسی مسوولیت سرقت این بنز ها را به عهده نمیگیرد. ولی این موتر ها توسط اشرار و بخصوص شاید شورای نظار که مناطق ارگ وزارت
خارجه و بانکها وزارت مالیه و وزارت معادن و صنایع را در قیمومیت داشتند ربوده شده و در بازارهای سیاه داخل و خارج فروخته شده است.
به هر حال بعد از دیدن چنین فجایع و سرقت اموال ملت دست از کار از وزارت خارجه براداشتم .زیرا کار کردن با اهل کار لذت دارد نه با کسانیکه از دنیای سواد و خرد بیخبر باشند ....
ن.م.کارمند سابق وزارت خارجه

>>>   به .. در مورد کارمندان قهرمان خــــــــاد !
نظر مکن درمورد شیرمردان وطن دوست وصادق آن زمانم نیست ،واگر هم باشسسد هزارها کس آنرا رد میکند چون حقیقت ندارد،
منظور من اختطاف چیان دسیسه بازان امرو.ز است که نعدای کمی از بقایای خاد آنزمان فعلا حضور دارند ومسلک وصداقت را مطابق نرخ روز زیرپا کرده وئدرپی بدس
ت او.ردن پول حرانم برای ساختان شیرپور هستاند به این منظور دسیسه میسازند اهختطلاف میکنند سرقت مسلحانه میکنند دئید تنگ قومی دارند هرکس رابه غیر از خود دشمن معرفی میبکنند اینهتا کسانی هستند که به حکومت ئومسلک خود مخلص وصلادق نیستند فقط به پول فکر میکنند
افسران قهرمان ارذدوی نجیب وکارمل همه خانه نشین یا تقاعد شاجباری شده اند دلیلش اینشت که مزاچج رئیس جمهور ما کودک پروری است خئوش دتارد اطرافیاتنش همه طفل ومتملق وبلی گوی باشند به همین دلیل افراد بی تجربه وغیر مسلکی را بست های مهم تعیین میکند اینکه سربازان پولیس اردوی ملی همه روزه بیست سی چهل تلفات دارند نداشتن رهبران با تجربه نظامی است
رئیس جمهور ما به افتخار می گویئد: امروز به من گذارش دادند که بالتاترین سن ذدر اردوی ما که جنرال است چهل می باشد
درین سن کسانی می باشند که از زمان کرزی شانمل وظیفه شده اند اینها مانند اردوی کارمل ونجیب تجربه جنگی ندارند ، نه تجربه ونه هم صداقت فقط تیل فروختن مهمات فروختن نان والبسه سرباز را دزدیدن فقط پولا پول،
( پول)

>>>   کارمندان خـــــــاد
دوست عزیز حقیقت را کسانی کنمان میکنند که از درک جقایق عاجز اند.ولی انهاییکه دید و ضمیر روشن دارند سفید را از سیاه به خوبی تفکیک کرده میتوانند.
هر دولت و هر حکومت دارای استخبارات است ...و و ظایف این دستگاه کشف دسایس علیه نظام حاکم است. من نوشته های زیاد از اعضای حزب جمعیت و حزب اسلامی در سایت ها خوانده ام. اینها در زندانها ی جمهوری دموکراتیک افغانستان زندانی بودند. انها با دیده درایی از فعالیتهای تروریستبی بمب گذاری ها و دهشت افگنی شان در شهر ها و دهات کشور بنام جهاد و اسلام به افتخار یاد کرده و در مقابل از شکنجه ها و مجازاتی که دیده اند شکوه ها سر داده و به مقامات ذیربط دشنام داده اند. من خیلی متاسفم که چنین افراد تروریست هنوز هم زنده اند و طی بیست سال اخیر ملیونر شده اند یا در کشور های خارج از زندگی مرفه با فامیل هایی شان به سر میبرند. امروز چنین افراد در قالب طالب و گلبدینی ها و غیره حیات مردم را به چالش کشانیده اند و از اعمال شان نه در گذشته و نه در حال شرم میکنند.
کارمندان خاد اکثریت مطلق شان پاکدامن و سر سپرده راه ازادی و شگوفایی کشور بودند. انها در مقابل مداخلات پاکستانی ها در امور افغانستان که امروز شما هم از انها شکایت دارید شجاعانه دفاع میکردند. اینکه کسی دوست دارد یا نه ما پروای انرا نداریم ...امروز شما به چشم سر میبینید کخ راکتیار با بی شرمی تظاهرات مسلحانه در داخل شهر میکند ...و خاد در انزمان همین افراد را نابود میکرد و من به خادیستهای دیروز صد افرین میکویم و شیر مادر حلال شان باد.
انعده افراد که امروز در امنیت افغانستان استند و جوان میباشند هیچ ارتباطی با خاد دیروز ندارد زیرا کارمندان خاد دیروز اکثرا امروز به کبر سن رسیده اند ...پس اینها همان تعداد افراد شورای نظار و غیره اند که نام خاد و کارهای استخباراتی را بدنام ساخته اند و به همین خاطر دشمن در تمام شهر های افغانستان فعال است و زندگی را بر مردم حرام ساخته است.
اسلام الدین افسر متقاعد وزارت امنیت دولتی

>>>   پاکستان دشمن اصلی مردم ما در افغانستان است طالب صرف یک نام است. هم وطنان گرامی در عقب نماز های تان از مغز قلب های تان برای نابودی پاکستان دعا کنید تاکه این غده سرطانی را خدا نابود گرداند دعا شما به درگاه خداند هتمن قبول میشود چون تمام بد بختی وطن و مردم ما زیر سر پاکستان هست. بجدم قسم دعای تان قبول میشود. فقط بگوئید خدا یا پاکستان را نیست و نابود گردان.
سید عوض علی

>>>   مو مردم مظلوم اوغانستان خصوصاً پیروان جدم مولای دو عالم حضرت حیدر کرار علیہ سلام را سلام پیش مونیم۰ اور از تمام شمو گزارش مونیم کہ ھوشیار بشین چرا کہ تمام از مو و شمو یک دشمن مشترک دریم کہ او ISI استہ مو در جنگ روی دروی قد دشمن مشترک نمی تنیم اور مو باید مثل خون در رگ ھای دشمن مشترک داخل شونیم۰ تمام شمو شاھد بودید کہ دشمن مورہ بتور سیستماتیک قتل عام کردہ ری بود اور ھزار ھا نفر از مردم ازمورہ شہید کردن اور مو چی کار کردیم مثل باکتریا در شاہرگ ھای دشمن داخل شدیم اور امروز بچہ بچہ آزمو میدنہُ کہ دشمن شی صرف ISI استہ ۰ اور الحمدللّٰہ مو تانستی کہ مثل باکتریا در شاھرگہ ھای دشمن داخل شدہ اور دشمن رہ دہ کنترول خو بیی ری اور جلو قتل عام سیستماتیک دشمن رہ بیگری اور الحمدللّٰہ امروز بچہ ھای ازرہ در اساس ترین پوائنٹ دشمن حضور درہ یعنی مو تنستی کہ ISI رہ دہ کنترول خو بیری اور قتل عام سیستماتیک رہ روک تھام شی کنی کہ کدی الحمدللّٰہ۰ مو تنستی کہ ھزارھا بچہ ازرہ رہ دہ اساس ترین ادرہ دشمن برتی کنی کہ امروز دشمن دہ پیش از مو سلوٹ مونہ۰ اور دشمن رہ باید قد عقلمندی خو شکست بیدیم۰
س ا ر۰ پاکستان

>>>   پاکستان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا افغانستان ارامش نیابد از ابتدا بسیار میترسید از ما وحکومت ما وبا دسیسه ونیرنگ‌ مارا بیچاره کرد او بهتراز هرکس میداند که اگر افغانستان ارام وقوی شود یقینا یقه پاکستان را خواهد گرفت مگر میشود این مردم فراموش کنند خون هزاران هزار جوان این وطن را به صلح استانبول هم هیچ خوشبین نباشید مهم ترین مهره امریکا در منطقه همین چرکستانی ها هستند اینها اب بی اجازه اربابشان نمیخورند تمام گروه های تروریستی را اینان به دستور امریکا میسازد یادتان هست زمانیکه دیپلمات های ایرانی را پاکستانی ها کشتند ونسبت دادند به طالبان تا ایران با اینها درگیر شود وهردو از پا بیوفتند اما رهبر ایران هوشیاری کرد وپا داخل کشور ما نگذاشت اینجا عراق نبود ایران اگر درگیر میشد تا ۴۰سال درگیر بود مردم ما خود را نمیپذیرند چه رسد به بیگانه امریکا هم درحال حاضر نمی داند چگونه از افغانستان براید که ریشخند عالم نشود خلاصه فقط دعا تا معجزه ای شود دلخوش به هیچ کشوری نباشید هیچکس برای ما دوست نیست انقدر بزنید یکدیگر را تا سرتان به سنگ بخورد وبفهمید مهم ترین چیز وطن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است