پسر مارشال فهیم وزیر خارجه می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۴۰۰/۱/۱۲ کد خبر: 166717 منبع: پرینت

مرحله سوم قومی سازی در وزارتخانه به شدت ادامه دارد.

اکثر وزارتخانه ها در کشور برای سومین بار به قومی سازی می رود و پس از انتصاب یک فرد متصعب قبیله در راس آن وزارتخانه، مرحله به مرحله افراد با نفوذ قومی جابجا می شوند و تقریبا تمامی نیروهای غیر قبیله ب بهانه های محتلف اخراج می گردند.

سپس برای اینکه اقوام غیر قبیله را آرام کنند، افراد بی مسوولیت و بی عرضه دیگر اقوام را بصورت موقت جابجا می کنند بدون اینکه آن افراد اختیار و یا صلاحیت داشته باشند.

اینک نیز شایعه شده است که پس از قومی سازی حنیف اتمر در وزارتخارجه، قرار است ادیب فهیم پسر مارشال فهیم به عنوان وزیر خارجه معرفی شود و در عوض وزارت داخله بصورت کامل به پروسه قومی سازی ملحق شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اذیب فهیم
وزیر خارجه
نظرات بینندگان:

>>>   غنی را فرصت کم است
اتمر بیچاره در لب دریا از تشنگی جان خواهد داد.

>>>   اصلاً اشرف غنی در تعیینات مسلکی بودن اشخاص را در نظر نمیگیرد.
او باید اشخاص ذیر را در پست های دولتی مقرر کند:

مارشال دوستم: وزیر خارجه.
انجنیر گلبدین حکمتیار:وزیر امور زنان
یونس قانونی:رییس المپیک.
حسن بانو غضنفر:وزیر حج و اوقاف.
رمضان بشر دوست:وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی.
بسیار اشخاص دیگر مسلکی نیز هستند که شرایط انتخاب شدن در پست های بزرگ دولتی را دارند.من به تذکر چند نفرذاکتفا کردم.
شما میتوانید نیز اشخاص مورد اعتماد خود را ذکر کنید.

>>>   بار هاگفتیم که ما افغان نیستیم شرم جهان نیستیم ما در ایران مرکزی هستیم تحت اشغال انگلیسی هستیم ما همکار استعمار نیستیم قاتل مردم بی گناه ایران مرکزی نیستیم ما گدای گندم های هندو ها نیستیم ما هرگز افغان نیستیم ما شرم جهان نیستیم

حکومت نازی های افغان با حمایت انگلیس و آمریکا و هم پیمانان شان نمیتواند ادامه داشته باشد در سرزمین های ایران مرگزی
در کجای این جهان پول یک کشور به نام یک قوم بدوه است ؟؟ حتی نازی های آلمان هم چنین کاری نکردهند چرا پول کشور ما به نام قوم افغان است؟؟

چرا در کشور که دو زبان رسمی است نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی دری نیست ؟؟ به انگلیسی هندی فرانسه ای عربی است اما به زبان مردم بومی این سرزمین نیست ؟؟ چرا ؟؟ اسناد ناملی تان به همه زبان های یاد شده است اما به زبان پارسی دری که زبان مردم بومی است نیست چرا؟؟

>>>   سفیر کیست؟
.........................
««« و همین گروه لاشخوری چند از قماش قانونی و دیگران اند٬ همانطوریکه در نشست بن مارا به این سرنوشت شوم مبتلا ساختند٬ بازهم در نشست استانبول سرنوشت ملت محکوم را برای چند نسل آینده گره خواهند زد

اینان اند که با اعضای فامیل های محترم شان از روز اول شریک این دولت مزدوربودند؛ در کابینه حا داشتند٬ وقتی از کابینه خسته شدند٬ وکیل شدند٬ در زمان وکالت هم با نظام ساختند و ثروت های هنگفتی اندوختند و صاحب قصرها و شهرک ها و شرکت ها شدند؛

بعدا هم که ثروت ها و اندوخته های ملیون دالر های شان به دبی٬ ترکیه٬ امریکا٬ کانادا٬ هانگ کانگ سرمایه گذاری و تضمین شد و مطمین ازا آن؛ برای مدتی به نام مشاور ارشد ریاست جمهوری ( شمار ایشان بیرون از تعداد روز های سال٬ نظر به ادعای بسیاری شان که در تمام عمر مشاوریت روی رییس جمهور را ندبده اند) از امتیازات آن منصرف شده که بعدها هم شوق پست های دپلوماتیک به سر شان میخورد.

در دوره سفارت هم به فرموده شما بسیاری این عالیجنابان حتی به الفبای دپلومات و دپلوماسی بلد نبوده اند و سفارتخانه هارا به شرکت تجارتی - انحصاری مبدل ساختند و آنجا هم موضوع منافع و قاچاق دالر و هیروهین و آثار گرانبهای کشور مطرح بود. چه بسا با هم جور نیامدند و با تمام بیشرمی دور از تمامی عرف دپلوماتیک به سر همدیگر زدند و از سفارتخانه مرکز مافیایی ساختند٬ که کمتر سفارتخانه ای را سراغ میتوان کرد که درانجا برخوردهای فزیکی درین مدت صورت نگرفته باشد.

صدور پاسپورت٬ ویزه٬ تصدیق اسناد مهاجرین ما در چهارگوشه جهان به یک تحارت نامشرع مبدل شد. با هزار درد و دریغ دپلوماتانی را سراغ داریم که خود به انتقال و توزیع مواد مخدر دست دارند.

دپلوماتانی داشتیم که خلاف تمامی تعامل و پروتوکل های دپلوماتیک که با پیشبرد اعمال ننگین و شرم آور فاشستی بدون اینکه توسط دولت متبوع پذیرفته شوند مدت طولانی در سفارت باقی ماند؛

و ننگین تر آنکه بعد مواصلت به وطن بجای پرسش از اعمال ناشایست وی نه تنها دوباره به وکالت انتصاب شد که پست دپلوماتیک را استثناآ در داخل کشور محفوظ داشت ( شاردافیر انتخابات ریاست جمهوری تقلبی یوناما)٬ از جمله میتوان از شینکی کروخیل سفیر نام برد که بدون شناخت دولت کانادا٬ وی سفیر غیر رسمی کانادا بود.

این ملت چرا تا این سرحد سقوط کرد. هر آنچه جنایت و بیکارگی و سپردن کار به نااهلان در داخل کشور جریان دارد موضوعیست داخلی:

اما به فرموده جناب داکتر ستیز سفیر:
«« سفیر فرستاده رسمی دولت و نماینده مشروع یک ملت به جهان است. سفیر نمادی از فرهنگ، هویت، منافع و اراده یک ملت در دولت دوم است. سفیر پیام‌بر خواست‌های یک ملت به جهان است. سفیر یک دیپلومات حرفه‌ای است که مناسبات جهانی را با منافع ملی و توسعهء اقتصاد و فرهنگ ملی گره می‌زند.»»

چرا ما اینقدر بیچاره شدیم که یک دپلومات شایسته را نمیتوانیم به نمایندگی از کشور بفرستیم تا باعث آبرو ریزی سی و چند ملیون انسان ساکن این خطه در کشور های خارج نگردد؛ چه سفیر تجسم تمامی هست و بود ماست.

دریغا! چه شدند آن دپلوماتان نامدار و بزرگمردان شناخته شده بین المللی و تاریخی٬ که زمانی به نمایندگی از کشور باعث افتخار ما نزد کشورها و حلقه های دپلماتیک بودند:

شادروان دوکتور محمد یوسف
شادروان عبدالرحمان پژواک
دوکتور عبدالغفور روان فرهادی
شهید - شادروان محمد هاشم میوندوال
شادروان عبدالله ملکیار
شادروان استاد خلیل الله خلیلی
شاد روان استاد صلاح الدین سلجوقی .........

>>> اینهم یکی از دستاوردهای دپلومات های ورزیده ای ما بنام رویا رحمانی سفیر کبیر کشور خداداد؛ اینکه رویا رحمانی با چی شایستگی به این مقامم رسید٬ عفت قلم اجازه ای نشر آنرا نمیدهد:
««« څارنوالی: در پروژۀ دیوار سفارت افغانستان ۷۱۹ هزار دالر اختلاس صورت گرفته است.»»»

>>>   دا بله خوشحالی ،والا چه حال است در افغانستان ،بهتر خواهد بود که اشخاص و افراد در وزارت خانه ها کماریده شود که مسلکی باشد نه بینی بریدگی.
عبدالله ریحان

>>>   غنی را باید همه سنگسار کند زیرا در کمپاین خود می گفت اهل کار به اهلش می دهیم حالا شما تماشا کنید

>>>   جناب اشرف غنی رئیس جمهور ما شعر : بوی جوی مولیان اید همی یاد یار مهربان اید همی را غلط خواندند وهمچنان گفتند: نوروز سال 1500 را بشما تبریک می گویم!! 1500 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ر

>>>   غنی کوچی در کشور عزیز ما از ابتدا یک سیاست بدون شرافت را پیش گرفته بود و هنوز هم به همان سیاست بدون شرافت خویش ادامه میدهد۰
اشرف غنی کوچی در رکاب شغالگران امریکایی توسط سازمان سیاه دوباره داخل کشور آورده شد؛ او در اثر تقلب گسترده و خیانت به دموکراسی حکومت را گرفت، برای رسیدن به قدرت با هر کسی معامله کرد، و برای انحصار قدرت کامل بزودی با آنطرف معامله خود دوباره خیانت کرد و باز هم آنها را جنایتکار خواند۰ او تا امروز هم به همان سیاست های بدون شرافت خویش ادامه میدهد۰ غنی از آن جنایتکاران دیگریکه غنی کوچی آنها را جنگ سالار میخواند هیچ فرقی ندارد و هردو آنها دو طرف همان یک معامله هستند، با تفاوت آنکه غنی خائن تر معامله گر تر و جنایتکارتر از همه است۰ سیاست به این بیشرافتی های غنی گفته نمیشود، امروز سیاست به معنی رسیدن بقدرت از هر طریق ممکن گفته نمیشود، بلکه به چنین شیوه یی سیاست بدون شرافت گفته میشود ۰
رسیدن بقدرت با هر بی شرافتی ممکن سیاست نیست، و این سیاست بدون شرافت غنی کوچی هم نه زیرکی است و نه هم نتیجه میدهد۰

>>>   کریم هجران از بدخشان
من مخاطب خاص ندارم اما منحیث یک شهروند بدخشان ولایت علم و دانش هنر و شگوفان در چندین دهه گذشته چرا امروز یک وزیر یک معین یک ریاست مستقل در کابینه اشرف غنی ندارد.
تیم فاشیستی ارگ خواست با توته توته کردن جمعیت از طریق معلم عطا لوگری و قانونی پنجشیری رهبری جمعیت را به دست بگیرد تا سهمیه قدرتمند شمال را در اختیار داشته باشد.
استاد ربانی در توطیه تیم فاشیست ارگ قبلا و فعلا شهید شد اما جمعیت از بین نرفت و هر شهروند افغانستان میداند جمعیت یک گروپ نیست یک نهضت است یک جریان بزرگ مردمی است
طلاح الدین به دلیل همین تعصبات قومی نخواست شامل حکومت غنی شود و از عبدالله خواست انتخابات برنده شده را تسلیم غنی نکند.
امروز جمعیت ثابت ساخته که حزب مردمی است و در 34 ولایت افغانستان محبوبیت دارد و افراد چون عطا و قانونی و واقف حکیمی دلال بیش نیست و روی سیاه همیشه مردم این وطن بوده و است.
همیشه انتقاد مردم پشتون از جمعیت چیست مسبب جنگهای داخلی جمعیت است
خوب طالبان کیست فرشته یادوست پشتون
ایا در پنج سال جنگ تنظیمی زیاد مردم به قتل رسید و یا اینکه در
قتل عام مردم شمالی
در قتل عام مردم مزار شریف
در قتل عام مردم یکاولنگ
پس مردم تاجک وجدان خفته تان را بیدار کنید و این خوابیده های پیش پای مسعود شهید ( گلبدین-عطا-محقق-خلیلی-کرزی-بچه کیهان-بجه ظاهر قدیر-اسمعیل خان-قانونی-بسم الله-بچه مارشال-وغیره ) هیچوقتی نماینده تو شده نمیتواند.
ممنون

>>>   گل بی دین که برای همه مردم آرزوی شهادت می کند اما برای خود هرگزاین امتیاز را نمی خواهد
او درمقابل اعضای حزبش از داخل غرفه زره صحبت میکند حتی براعضای حزب خود هم اعتماد ندارد صرف پاکستانی ها میتوانند مورد اعتماذد گلک قرار داشته باشند چنانچه در زمان حکومت نجیب که گلو درپاکستان بود وزمانی که به خوست آمده بود مردم دیده بودند که گارد هایش پاکستانی بودند !
چرا این ترورست وطن فروش برای خود وخانواده اش شهادت نمی خواهد؟؟؟؟
ر

>>>   غنی کوچی یک معامله گری بیش نیست۰ او در این معامله خودش با قوم های غیر اوغان کوشش میکند یا نادان ترین های آنها را تعیین کند یا بلی آغا بگو ترین ها را۰ غنی نمی میگذارد تا غیر اوغان مستقل و چیز روی قدرت بیاید۰ غنی در غم بهبود ملت نیست فقط در پی شیطنت های قومی سمتی خود و در پی اهداف تمامیتخواهی و انحصار طلبی های خود است۰
هیواد شینکی

>>>   یک منبع حکومتی که نخواست هویتش فاش شود در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز موضوع گرفتن استعفانامه‌ی بدون تاریخ از احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی کشور را توسط رییس‌جمهور تکذیب کرده و اضافه می‌کند که چنین جلسه‌ای میان رییس‌جمهور و آقای سراج صورت نگرفته است.

روزنامه اطلاعات روز در نسخه‌ی شماره ۲۱۲۵ خود یادداشتی را زیر عنوان «آشفتگی بروکراتیک در کابینه؛ استعفاهای اجباری و معاوضه‌ی وزارت‌ها» منتشر کرد.

در این یادداشت به نقل از منابع آگاه حکومتی آمده بود که پس از درز خبر بازداشت یک گروه ده نفری از جاسوسان چینی در کابل، رییس‌جمهور اشرف غنی از احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی در این مورد توضیح خواسته و همچنان خواستار استعفای بدون تاریخ او شده است. در یادداشت همچنان آمده است که آقای سراج استعفای بدون تاریخ‌اش را به رییس‌جمهور تحویل داده است.

در بخشی از این یادداشت به نقل از منابع آگاه حکومتی آمده است که محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه در دیدار با رییس‌جمهور غنی نسبت به دیدار حمدالله محب و فضل‌محمود فضلی با سفیران کشورهای خارجی و تلاش برای دخالت در صلاحیت‌های وزارت خارجه اعتراض کرده و گفته است که نمی‌تواند این گونه دخالت‌ها را تحمل کند.

براساس یادداشت اطلاعات روز، رییس‌جمهور غنی در پاسخ به اعتراض آقای اتمر گفته است که فضل‌محمود فضلی و حمدالله محب، در هماهنگی با او، در امور روابط خارجی و دیپلماتیک کشور با سفرای کشورهای خارجی فعال شده‌اند و اگر او (حنیف اتمر) نمی‌تواند خودش را با این وضعیت هماهنگ کند، می‌تواند استعفا کند.

در یادداشت اطلاعات روز آمده است که حنیف اتمر بلافاصله استعفانامه‌اش را می‌نویسد و به رییس‌‌جمهور تحویل می‌دهد. استعفایی که البته هنوز از طرف رییس‌‌جمهور منظور نشده است.

>>>   معین کریمی از بدخشان
ایا جناب اشرف غنی با توته کردن جمعیت چیزی بدست اورد.
ایا معلم (مالم) عطا میتاند قاعد جمعیت باشد.
ایا قانونی (لنگ) میتاند نماینده جمعیت باشد.
جمعیت اسلامی افغانستان تحت قیادت استاد و رهبر شهید ربانی تاسیس شده و فعالیت دارد و هیجکسی جز فرزند مدبر و توانا ایش کسی دیگر نمیتواند ریس شود.
پنجشیریان سالها قبل در ایام حیات مسعود شعید راه شانرا جدا کردن و شورای نظار را تاسیس کردن.
روس
طالب
هیجکدامش نتوانسته بدخشان را تصاحب کند پس جناب کمپیوتر کار متوجه کار هایت باشد
در این دیار پر غرور
ناصر خسرو بلخی خفته
طاهر بدخشی خفته
نجم الدین واثق خفته
ربانی شهید خفته
و هزارن هزار شهید دیگر و قهرمان دیگر دارد که هرگز اجازه نمیدهند جمعیت شان جمعیت ارگی و عطایی شود و معیوب شود
غنی از یک ولایت شش بسوه سه وزیر دارد اما از یک مهعد تمدن و سه میلیون نفوسی و ولایتی برابر بیست ولایت دیگر از نگاه وسعت یک وزیر ندارد
افراد پای بوس و برس زن چون چترالی و شهرانی و سودا نمیتاند نماینده ما باشد.

>>>   پــــسر املان الله گـذر قوماندان امنیه کابل میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است