سفیر افغانستان در آمریکا همچنان متهم به اختلاس
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۴۰۰/۱/۱۲ کد خبر: 166718 منبع: پرینت

سفیر افغانستان در واشنگتن با دو تن دیگر متهم به اختلاس شدند.

محمدهمایون قیومی وزیر مالیه و مشاور پیشین رییس جمهور، رویا رحمانی سفیر افغانستان در واشنگتن و شاه ‌محمد سرگند، مشاور پیشین رییس جمهور به اختلاس بیش از ۷۱۹ هزار دالر امریکایی در پروژه ساخت دیوار سفارت افغانستان در واشنگتن متهم شده ‌اند.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی به رادیو آزادی گفت که دوسیه تحقیق در این مورد به محکمه فرستاده شده است.
در این حال احمدفهیم قویم، سخنگو و رییس مطالعات حقوقی و قضایی دادگاه عالی به رادیو آزادی گفت: قضیه مورد نظر چندی قبل به محکمه مربوطه از سوی دادستانی ارسال شده بود که بعد از تحقیقات هیات قضایی محکمه مربوط به نسبت موجودیت بعضی از خلاها و نقایص در تحقیق و در دوسیه، دوسیه ذریعه قرار قضایی به دادستانی مربوطه غرض رفع خلاها و نقایص ارسال شده است. این موضوع را دادستانی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری بررسی کرده است.

این در حالی است که اشرف غنی در ماه میزان سال ۱۳۹۹ شاه‌محمد سرگند و شانزده مشاور خود را از وظیفه برکنار کرد و تشکیلات آنرا از بین برد.
در ماه سرطان سال گذشته خبرگزاری پژواک گزارش داد که دیوار سفارت افغانستان در امریکا به طول ۷۰ متر با هزینه ۱.۸ میلیون دالر امریکایی بازسازی شده است. حالا نام بعضی از نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج هم سر زبان ها افتاده و مقامات عدلی و قضایی بعضی از این نمایندگان را متهم به فساد می سازند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   کدام عضو حکومت دزد نیست که این دو دزد هستتند؟
همی کسانیکه هزارها دالر معاش میگیرند وهیچ کاری هم نمیکنند همه از جمله دزد ها محسوب میشوند

>>>   به هر زبانی درهمه احوال صدای ملت بیچاره ازدزدی پول نان. فرزندان شان بلند بوده. اما کجاست گوش شنوا
این دزدی اول واخر این ذوات نخواهد بود این نمونهً دزدی در هفتاد متر دیواراست به هزار ها متر دیوار این چنینی طوسط همین قیومی. سرگند ساخته ودوباره خراب شده است. وتازه بوی گند درون فاسد گراه این رویاجان هم به مشام میرسد باید بلا وقفه کار سفیر به تعلیق در امده وبه کابل احظارگردد وسرگند خان وشاه دزد بنام قیومی درپیشگاه محکمه توسط پولیس انتر پول حاحضر شوند
دور اندیش

>>>   جلال طالبانی رئیس جمهور قبلی عراق یک شوخی را روایت می‌کند که در آن حقیقت نهفته است؛ می‌گوید:
ناوقت شب در مجلس شورای وزراء نشسته بودم که خانم‌ام زنگ زد و گفت: کجاستی جلال؟!
گفتم در مجلس شورای وزراء نشسته‌ام، خانمم گفت: بی‌غم نشسته‌ای و در فکر ما نیستی، اگر در این ناوقت شب کدام دزد در خانه داخل شود من چطور کنم؟ برایش گفتم: نترس! بی‌غم بخواب، چون همه‌ی دزدان همراه من در جلسه نشسته اند!
شمس تمنا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است