هر روز ده واقعه نژاد پرستانه در برلین
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۴۰۰/۱/۱۲ کد خبر: 166719 منبع: پرینت

در سال ۲۰۲۰ هر روز حدود ده واقعه راست یا نژاد پرستانه در برلین؛
روز بروز حملات گروه های راست گرا علیه خارجی ها و همچنین با شعارهای نژاد پرستانه و گاهی هم با حملات خود بعضی خارجی ها را زخمی و یا توهین می کنند.

دفاتر ثبت احوال برلین در حوادث جناح راست، نژادپرستانه و یهود ستیزی در سال ۲۰۲۰ بالاترین میزان را ثبت کردند.
کتی بکر، هماهنگ کننده دفاتر ثبت نام برلین، گفت، به طور کلی، سال گذشته ۳۸۲۲ حادثه رخ داده است که ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. بنابر این روزانه به طور متوسط ده حادثه رخ می دهد.
به طور کلی، بیش از نیمی از آنها (۵۸ درصد) حوادث تبلیغاتی بودند. به دنبال آن حملات فیزیکی (ده درصد)، حوادث (هشت درصد) و همچنین خسارت به اموال، معایب ساختاری و سایر حوادث (هفت درصد) رخ داد.

کتی کر میگوید، افزایش حوادث، از جمله، با بحث نژادپرستی که در آلمان نیز در سال ۲۰۲۰ شدید تر بود، توضیح داد. علاوه بر این، نقاط گزارشگری بیشتر و بیشتر در برلین وجود دارد. کسانی که به ایشان توهیم و یا احتمالا حمله شده اکنون جرات می کنند که چنین حوادثی را بیشتر از گذشته گزارش کنند.
(بیشتر این اهانت ها در حملات راستگرایان در محلات سابق برلین شرق رخ می دهد و در محلا ت برلین غرب کمتر چنین اتفاقاتی می افتد.

در ناحیه هلدسدورف برلین یک زن باردار (برلین شرق سابق) مورد توهین نژادی قرار گرفت و سپس به صورت و معده او ضربه زده شد. پولیس اعلام کرد، زنی که قبلاً ناشناخته بود، بعد از ظهر چهارشنبه هنگامی که با دو فرزندش در (اریش-کوستنر-استراسه) به خانه می رفت، احتمالاً مظنون به دلیل رنگ پوست مادر اهانت کرده است. بر این اساس، مهاجم شناسایی نشد. برای احتیاط، مادر ۳۳ ساله برای معاینه سرپایی به بیمارستان منتقل گردید.

محمود منجم زاده
برلین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نژاد پرستانه
برلین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است