تظاهرات مسلحانه حامیان حکمتیار در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۷    ۱۴۰۰/۱/۱۳ کد خبر: 166728 منبع: پرینت

حامیان حزب اسلامی تظاهرات مسلحانه برگزار کردند.
شماری از حامیان حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» روز جمعه بار دیگر در شهر کابل تظاهرات کردند.

حامیان حزب اسلامی مدعی هستند که دولت افغانستان توافقنامه صلح با این حزب را عملی نکرده است.
آنها می گویند که سه هزار زندانی حزب اسلامی از زندان های افغانستان آزاد نشده اند.

به گزارش اطلاعات روز، گلبدین حکمتیار در یک نشست خبری اظهار داشت که در تظاهرات جمعه حامیانش سلاح نیز با خود حمل خواهند کرد..
وی ادعا کرده بود که حمل سلاح به معنای ترساندن و قدرت‌نمایی نیست.

حامیان حکمتیار در پانزدهم ماه حوت سال گذشته پس از برگزاری تظاهرات اعلام کردند که تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان مبنی بر عملی‌شدن توافق‌نامه‌ صلح دولت با حزب اسلامی و آزادی زندانیان این حزب، به تظاهرات‌ در سراسر افغانستان ادامه خواهند داد.

توافقنامه صلح دولت و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در ماه میزان سال 1395 امضا شده بود.
در حالی که حکمتیار همواره دولت افغانستان را دست نشانده می داند و اظهارات تندی علیه آن مطرح کرده است، اما ریاست جمهوری این کشور واکنشی نشان نمی دهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات مسلحانه
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   من در هچ تنظیم و گروه نیستم فقط از این نظام خسته شده ام چون غنی همیشه دروغگو بوده وهمیشه مردم را فریب می دهد خودم ۲۰ سال است در یکی از ارگان های دولتی ایفای وظیفه دارم مگر معاش بنده کمتر از ۱۰ هزار بوده و تحصیلات بنده هم پاستور بوده مگر برایم هچ گاه نه معاش زیاد می کنند چون دختر نیستم دختران که نه لیاقط دارد ونه اهلیت به خاطر عیاشی معاش های گزاف می گرند ایا این دولن غنی عدالت دارد یا خیر خداوند این رقم این شیطان صفت را گم کند که دیگر رویش را نبینم

>>>   این.... ملیون ها دالروافغانی از جیب بیتالمال خورد اما حالا نمکدان رابه راکت میزند
ر

>>>   چی دیده درایًی نوکر وخود فروخته بنام گلبدین این اجنت سرسپرده وقاتل معلوم الحال هزاران هموطن شامل همه ملیتهای مظلوم زیر چتر اسلام عزیزکه سرا پارحمت است با جانیان نامسلمان خود همین حالاهم سر میبرد اعضا قطع میکند. با چهره های منفوروخدا ناترس تبانی میکندانطهاری های قاتل راخداگونه استشهادی خطاب میکند در هر خون ریزی تصویرکریح این نامردورهروان بی دین اش مثل روز روشن هویدا میشود وطالب رهای هزاران قاتل مردم که در میدان کشتار اولاد وطن دستگیر شده ومحکمه انها صورت گرفته با چشم پوشی از حق العبد میشود. بس کن نامرد در هر نفس از در بار خدا طلب مغفرت کن . اتش درونی ات را خاموش کن وبا پای کوبی ات در شهر کابل نیم نفس مردم خاموش ومهتاجت رادر قفسه سینه های شان سرکوب مکن زندهً خوب نداشتی وبه جانب عدالت خداوندگار بادیگر همکارانت روان هستی
دور اندیش

>>>   گل بی دین که برای همه مردم آرزوی شهادت می کند اما برای خود هرگزاین امتیاز را نمی خواهد
او درمقابل اعضای حزبش از داخل غرفه زره صحبت میکند حتی براعضای حزب خود هم اعتماد ندارد صرف پاکستانی ها میتوانند مورد اعتماذد گلک قرار داشته باشند چنانچه در زمان حکومت نجیب که گلو درپاکستان بود وزمانی که به خوست آمده بود مردم دیده بودند که گارد هایش پاکستانی بودند !
چرا این ترورست وطن فروش برای خود وخانواده اش شهادت نمی خواهد؟؟؟؟
ر

>>>   با اینگونه خبر خواننده حل مطلب کرده نمیتواند باید نوشته شود : حزب اسلامی شاخه آی اس آی به رهبری گل بی دین ،
چون حزب اسلامی اصلی رهبرش جناب ارغندیوال صاحب هستند،
(راکت چی)

>>>   بیاید یک محاسبه ای ساده وسطحی نمایم در سه چهار سال اول پس از سقوط طالب هاحکمتیار صاحب در طهران بودند واعضای حزبشان هم در کنفرانس بن اشتراک داشتند وهم در حکومت کرزی سهم فعا ل گرفته بودند که دوسه وزیر مربوط این حزب میشد و هم ازادانه در کابل گشت وگذار میکردند ومصروف کار های سیاسی وتجارتی وبعضا وظیفه ای خبر رسانی به پاکستان وطالب را داشتند در طول مدتی که حکمتیار صاحب اقامت خودرا به رضا ورغبت خود در طهران خاتمه بخشیدند ورفتند در اسلام اباد وپیشاور فقط یک ویا دوعملیات تروریستی انجام دادند وباقی از حزب وچریک های جنگی ان هیچ اوازه وخبر پخش نمیشد پس از تسلیم شدن به حکومت غنی بیش از دوهزار طالب وداعش را بنام اعضای حزب اسلامی ازاد کردند وسه هزار نفر دیگر را هم دعوی دارند که باید ازاد شوند این پنج هزار اعضای حزب اسلامی در کدام عملیات ودر کجا وچه وقت اسیر دولت کابل شده بود؟!!! از سوی دیگر جناب حکمتیار از همان ابتدا مانند دولت دست نشانده همراه ویار ویاور امریکای ها بودند با دولت ربانی به نیابت از خارجی ها می جنگیدند ومناطق زیر تصرف خودرا بدون مقاومت وجنگ به طالب ها رها وتسلیم کردند وبعد ها خود به ملا عمر اخند بیعت نمودند وامروزه هم از طالب ها بیشتر وپیشتر ودو اتشه تر به نفع طالب صحبت میکنند ودر مسکو هم چنان باهم هم اغوش شدند که گویا هیچ نزاع وجنگی بین اینها صورت نگرفته است وچون طالب وحکمتیار هردو مزدور پاکستان وازان طریق نوکر امریکا وانگلیس اند ازین رو با دولت کابل هم هیچ نوع تضاد ومخالفت واقعی ندارند زیراهمه مجری پروزه ای انها هستند پس در بین انها تباین منافع دیده نمیشود
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   با تاسف نشانه قدرت نمایی دال خور هایی چرکستان است و علت آن هم موجودیت رژیم آدم هایی پوده مانند "ع" و "غ" شاه شجاع صفت است. نمیدانم دوسیه قتل دانشگاه یی این قاتل فراری( راکتیار) فیصله شده است یا مانند دوسیه هایی جنایتکاران وهابی خوراک پشک شده است؟
آتش خاوری

>>>   حکمت یار هنوز هم به ساز پاکستان میرقصد . این نتیجه ی سفر های اخر او
به پاکستان است .
ع. جبلی

>>>   برادران محترم همیشه همه را به جاسوسی کشور های دیگر متهم میکنید اگر واقعآ اسناد دارید اراههٔ بدارید تا همه بدانند ورنه همه سران دولت را جاسوس خطاب کردن نهایت از بیحرمتی و بیحیایی شمااست عبدالله عبدالله جاسوس غنی جاسوس زاخیل وال جاسوس مسعود جاسوس حکمتیار جاسوس ربانی جاسوس وزیر خارجه جاسوس وزیر دفاع جاسوس ،نمیدانم همه جاسوس ایرانی و جاسوس پاکستانی جاسوس روسی جاسوس چینی جاسوس امریکایی ،وای خدای من پس نظر به گفته این اشخاص بی ایمان هیچ وطنپرست وجود ندارد لطف نموده برادران این تعصبات را کنار گزارید و مصولانه قضاوت نماید تا باشد. جاسوس کمتر گردد .
عبدالله ریحان

>>>   هنوز هم انسان های بی عقل و بی دانش و تاریخ ندیده و تاریخ نخوانده پیدا میشود که زیر شکم گل بی دین تظاهرات کنند.

>>>   ریحان !
تو با همه این اتفاقات هنوز هم هوشیار نشدی، راکتیار و مسعود از زمان داوود خان در خدمت آی اس آی قرار گرفتن و حملات جنایتکارانه و تخریبی شان را اگر ندیدی و یا بیاد نداری هزاران هزار شاهد عینی وجود دارند. ربانی و سیاف و دیگران بعد و یکجا با آمدن صهیونیزم و وهابیسم به میدان به این کاروان پیوستند. خلقی و پرچمی ها مثل دانه شطرنج توسط روس ها پس و پیش میشدند. شعله یی ها با پیدا شدن سرو کله چین در چرکستان در آنجا صاحب پایگاه شدند. دوستم با کمی دگرگونی به ترک ها پناه میبرد. ترکاری فروش های مارکیت های غربی یا نکتایی پوش های کابل (با پاسپورت هایی خارجی) مانند مورچه بدور شیرنی "نادموکراسی" ریختند و هر یک از زنده گی در خانه هایی کرایی و خیراتی صاحب قصر ها شدند.
این روز ها هزاران مردم از کشور هایی مختلف دیپورت میشوند ولی اینها هر جا آزادانه میروند. خدا کند برای بیدار شدنت کافی باشد
آتش خاوری

>>>   سیاری افراد واشخاص هستند که با تظاهرات حزب اسلامی به رهبری جناب حکمتیار مخالفت مینمایند اما اینرا فکر نمیکنند که اگر خودشان در موقف حکمتیار قرار میداشتند چی نوع عمل میکردن
دولت غنی در مقابل تعهد که با جانب حزب اسلامی نموده بو کدتمش را عملی نموده وهمیش چهار نفر که گرد غنی را گرفته اند مثل امرالله صالح محب وفضلی عموما به سرنوشت مردم بازی های ناکام را به پیش میبرند باز ملامتی را بالای حکمتیار وحزبش میندازند.
یکی از خواص منافقین همین است که وعده کن ولی به وعده وفا نکردن است.
عبدالله از کابل

>>>   محترم عبدالله ریحان:
زمانی به شخصی که جاسوس خطاب میگردد معنی انرا نمیدهد که او مخابره در دست و شب و روز اخبار داخل کشور را به طرف مقابل میدهد.معمولا تعریف جاسوس به رهبران جهادی اطلاق میگردد و ان بخاطر عملکرد هایشان طی چهل سال اخیر بر ضد منافع ملی بوده است .تجربه ثابت کرد که انها نه برای رضای خدا بلکه برای ارضای خواهشات نفسانی شان تلاش کردند و بهترین فرزندان این کشور را که ثروت معنوی ما بود فدا کردند.
در رابطه به گلبدین میتوان گفت که این شخصیت از سال ۱۹۷۳ زمانیکه محمد داود خان پلان پاکسازی اخوانی ها را روپدست گرفت به پاکستان فرار کرد و همراه با سازمان استخباراتی انکشور فعالیت های تخریبی خود را که همه به نفع پاکستان بود اغاز و تا به امروز ادامه دارد البته در این فرار همراه گلبدین احمد شاه مسعود نیز بود علت فرار هم حمله مسلحانه ای شان بر قرار گاه قوماندانی پروان و قتل قوماندان انولایت. این حمله یک عمل ماجراجویانه و غیر مسوولانه بود که ناکام شد و انها جز فرار راه دگر در پیش نداشتند. ریحان صاحب کتاب {{تلک خرس }} را اگر مطالعه نکرده اید یکبار خود را زحمت بدهید و انرا مرور کنید انگاه وجدان و ضمیر تان از نام جهاد و مجاهد نفرت پیدا میکند.تعلقات و همکاری های این افراد با پاکستان و سازمان جاسوسی ان اگر واقعا در راه ابادی و عمران این کشور میبود و افغانستان را به یک قدرت در منطقه مبدل میساخت ما این تعلقات را خدمت به افغانستان ارزیابی میکردیم ولی همه میدانیم که جمهوری اسلامی پاکستان از ابتدا تا امروز در فکر امتیاز ات بیشمار بوده و چهل سال است در جنگ نیابتی علیه ما در گیر میباشد...
در روابط بین المللی تعلقات و ارتباطات رهبران سیاسی و حاکمان یک کشور در برابر کشور دگر زیاد دیده شده است مثلا وابستگی های اقتصادی کوبا با شوروی سابق ... شوروی برای ثبات و اعمار نظام سوسیالیستی کوبا که برای مردم کار میگردند بودهر نوع کمک میکرد و این بدین معنی نبود که فیدل کاسترو جاسوس بوده است...شوروی کوبا را در برابر امپریالیزم امریکا حمایه میکرد بدین معنی که یک طفل نوزاد در برابر یک حیوان درنده محافظت گردد ولی تعلقات و ارتباطات گلبدین حکمتیار بسیار عمیق است و به قیمت تباهی مردم و جامعه تمام شده است و بدون شک اسناد فراوان از تعهدات او برای ای اس ای وجود دارد که زمان انتشار ان فراخواهد رسید.
فخر اهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است