محب: تا توافق نشود غنی کنار نخواهد رفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۰    ۱۴۰۰/۱/۱۵ کد خبر: 166739 منبع: پرینت

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی غنی می‌گوید تا هنگامی‌‎که روی یک صلح واقعی توافق نشود، رییس‌جمهور زیر هیچ‌گونه فشاری قدرت را انتقال نخواهد داد.
آقای محب که در یک نشست خبری مشترک با مسؤولان ارشد امنیتی سخن می‌زد، تأکید کرد که اگر انتخابات زودهنگام برگزار شود، آقای غنی در آن نامزد نخواهد شد.

محب گفت: «یک حکومتی که برای صلح کار کند یعنی در آخیر آن حکومت یک حکومت انتخابی بوجود بیاید چندین‌بار گفته شده است و رییس‌جمهور این را اعلام هم کردند و گفتند که حاضر استم انتخابات را زودهنگام بگیرم در شش ماه می‌شود، در سه ماه می‌شود و خود شان هم به آن حکومت کاندید نیست.»

آقای محب افزود که تاکنون روی آجندا، زمان برگزاری و افراد شرکت کنندۀ نشست ترکیه توافق نشده‌است اما انقره می‌کوشد که این نشست موفقانه به انجام برسد: «نه بالای آجندای موافقت صورت گرفته و نه بالای افرادی که اشتراک می‌کنند و نه بالای تاریخ آن کدام موافقه شده‌است.»
حمدالله محب گفت که تاکنون دربارۀ نشست ترکیه و کنار آمدن با طالبان پیشرفتی صورت نگرفته‌است.

این مسؤولان ارشد امنیتی در نشست خبری باردیگر تأکید کردند که طالبان از پاکستان دستور می‌گیرند.
محب گفت: «طالبان همان افراد هستند، همان وحشیانی هستند که افغانان را می‌کشند و تأسیسات ما را ویران می‌کنند.»
به گزارش طلوع، یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی نیز بیان داشت: «مراکز تداوی، تمویل، تجهیز و تعلیم (طالبان) در پاکستان است.»

از سویی هم، غنی در دیدار با سفیران برخی از کشورها و سازمان‌های دخیل در روند صلح افغانستان، دربارۀ این روند و نشست ترکیه با آنان گفتگو کرد.
مشاور امنیت ملی در واکنش به انتقادهای شماری از سیاست‌گران کشور گفت که حکومت مانع صلح نه، بل طراح روند صلح است و علت انتقاد برخی از سیاست‌گران کشور را کاهش امکانات دولتی دانست که در گذشته به آنان داده می‌شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محب
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   من پیشتر گفته بودم که این صلح یک مزاح مطلق است و بیشتر به فکاهی میماند. دوک اینکه حمدالله فکر میکند چیزی هستند و به اصطلاح مردم خودشان را می پندانند، وقت اش رسید امریکا به فشار ضرورت ندارد و تنها اشرفک ات را در هوا پف میکند.
آتش خاوری

>>>   علمبرداران قانون اساسی وحفظ نظام پیشنهادانتخابات زود رس را داده اند نمیدانم که در کدام ماده ای قانون از انتخابات زود رس وپیش از موعد ختم دوره ای ریاست جمهوری تقلبی ذکر بعمل امده هرکسی به نفع خود تعبیر مینماید گرچه زمام داران افغانستان بجز یک دوره ای محدود امیر حبیب الله کلکانی واستاد ربانی بدخشانی دیگر هیچ کدام با اسلام ومسلمانی سازگاری نداشتند ولی بد ترین دوره ای زمام داران غیر مسلمان همین دوره ای رولا غنی است که عملا قدرت را یک مسیحی مارونی بدست دارد گرچه شخصا به این کهکدام دیانت در راس ریاست وحکومت قرار داشته باشد مخلاف نیستم ولی همین قانون اساسی که غنی خان پاسدار و حامی بی پروپا قرص ان است تاکید دارد که ریس ارگ باید مسلمان باشد وخانم خارجی نداشته باشد اما برخلاف قانون اساسی واراده ای قاطبه ای ملت خارجی ها رولاغنی .نه غنی را بر ما تحمیل نموده اند وبه هیچ صورت اورا کنار نمیگذارند وطالب هانیز که ساخته وپرداحت ای خودشان است اورا می پذیرند چون انها<طالبها > پیمان دارند که نیروهای خارجی از افغانستان بیرون برود نه خارجی های ارگ
گلنبی عیدی زاده

>>>   غنی این چوکی دالری را هرگز از دست نمی دهد زیرا دخترش باز برای پر کردن علم سکسی دالر نخواهد داشت

>>>   اگر انتخابات میشود شرط رئیس صاحب جمهور اینست که رئیس کمیسیون باید ضیا الحق امرخیل باشد ،
رئیس جمهور ما خیلی خوب درتوافقات ووعده هایش پابند است
ر

>>>   اشرف غنی را ادمهای مثل محب الله محب و فضلوی پوده و امرالله ناصالح گمراه ساخته خداوند اول اینها را از مملکت نیست ونابود نماید که غیر از یکه تازی وغرور بیجا دیگر کاری ندارند.

>>>   بیچاره دختر غنی پیش چشم پدر ک مادر دفن خاک میشکد.

>>>   اگر با اين خود خواهي ها پروسه صلح ناكام شود و خارجي ها هم از افغانستان برآيند، غني به سرنوشت پسر كاكاي خود ميرسد. نجيب اما با برادر خود بدار زده شد ولي غني با خود محب و فضلي را خواهد داشت.

>>>   قدرت وپول انقدر. برای اشرف غنی شیرینی کرده که حالا میگوید که به هیچ وجه از قدرت کنار نمیروم وی میخواهد که که با تیم فضلو حکومت کند

>>>   قدرت وپول انقدر. برای اشرف غنی شیرینی کرده که حالا میگوید که به هیچ وجه از قدرت کنار نمیروم وی میخواهد که که با تیم فضلو حکومت کند

>>>   حالا اشرف غنی میخواهد از زور کار گیرد چون قدرت وپول انقدر برایش شیرینی کرده که صلح را میخواهد قربانی قدرت کند

>>>   محب راست میگوید اگر غنی کنار برود دیگر چه شخصی داخلی وابسته به محب و خانمش است که از موتر شویی خارج در داخل افغانستان پول دسترخوان و سیار سرحت برای شان بدهد . مجبور هستند برگردند و شامل کار قبلی شان شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است