جزییات طرح صلح اشرف غنی علنی گردید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۴۰۰/۱/۱۶ کد خبر: 166744 منبع: پرینت

رییس‌ جمهور طرحی متشکل از سه بخش را برای صلح در سراسر کشور آماده نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود که این طرح سه بخش دارد و جزییات آن را رییس‌جمهور چند روز قبل درمیان گذاشت.
سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور در این ارتباط گفت: «محور اول در این نقشه راه مسلۀ حفظ قانون اساسی و تداوم آن است؛ به‌منظور این‌که ما از یک‌نوع گسست و فروپاشی جلوگیری کنیم.»

طرح اشرف غنی سه بخش دارد که متشکل از مذاکره با طالبان، اعمار صلح که اشاره‌اش به حکومت گذار است و حفظ صلح که به اوضاع پس از حکومت گذار پرداخته می‌شود تهیه شده‌است.
رییس‌جمهور طی نشست با نمایندگان کشورهای خارجی، گفت که تا برگزاری انتخابات، کرسی‌های رئیس‌جمهور و معاونین رئیس‌جمهور و همچنان ساختار نیروهای دولتی محفوظ باشند.

عبدالطیف پدرام، رهبر کنگرۀ ملی افغانستان بیان داشت: «نه طالبان می‌پذیرند، نه ما می‌پذیریم و نه جریان‌های سیاسی.»
از سویی هم، نتیجۀ بازنگری وزارت دولت در امور صلح دربارۀ طرح صلح امریکا به کمیتۀ پانزده نفری شورای مصالحه ملی سپرده شد و این طرح اکنون زیر بازنگری شورای عالی مصالحه ملی قرار دارد.

سخنگوی شورای مصالحه ملی اظهار داشت: «ما امیدواریم که تا برگزاری نشست ترکیه ما بتوانیم میان جهت‌های مختلف اتحاد نظر بیاوریم.»
همزمان با این، تلاش‌ها در دوحه برای تعیین آجندای نشست ترکیه و زمان دقیق برگزاری آن نیز ادامه دارند، هرچند طرف‌ها تا هنوز در این باره به یک نتیجه نهایی نرسیده‌اند.
محمد نعیم، سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان بیان داشت: «ما از خود یک‌چیزی خواهیم داشت اما این‌که در آن‌جا [نشست ترکیه] چه‌چیزی مطرح می‌شود در آن باره ما تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

با این همه، منابعی تأیید می‌کنند که روزهای دوازدهم و شانزدهم ماه جاری میلادی بین طرفین برای برگزاری نشست ترکیه در حال بحث هستند. به‌گفتۀ این منابع انتظار می‌رود که نشست سرنوشت‌ساز ترکیه ده روز ادامه پیدا کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
طرح صلح
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات زودهنگام هم اگر شود تحت نظارت ملل متحد و در یک دوره حکومت عبوری باید شود. این کوچی خاین اگر کوچکترین قدرت یا دسترسی به قدرت در زمان انتخابات داشته باشد باز هم تقلب و خیانت میکند. خلاصه که این گند در هر حال باید گم شود. امتحان خودش را داده و حال به کثافت دانی تاریخ شوم قبیله تعلق دارد.
هیواد شینکی

>>>   در ترکیه چند نفری میمیرمد.

>>>   غنی می گوید من اصلا صلح را نمی خواهم من این چوکی را به بسیار مشکل تصرف نمودم چون این چوکی دالر های فراوان از کشور های خارجی برای ما می آید ومن هر گز این صلح که به نفع بنده نباشد قبول ندارم اگر در افغانستان خون ریزی هم بوجود آید من پروایش را ندارم زیرا دختر و پسرم در افغانستان نیست همه شان در امن است من پروای اولاد غریب را ندارم

>>>   طلسم حاکمیت قومی قبیله شکسته و دیگر آنتن نمی‌دهد.
بهترین راه برای اداره کشور در آینده ایجاد یک جمهوری فدرال است که خودشان را در آن مساویانه و عادلانه ببینند. این ادعا های حکومت مرکزی ریاستی مقتدر همه فقط در خواب دیدن همان دیکتاتوری های تک قومی گذشته و انحصار قدرت در یک دست می‌باشد و دیگر نه ممکن است نه کار آمد.
هیواد شینکی

>>>   وقتیکه اقای غنی انتخابات زودهنگام میخواهد
باید. نه خودش ونه از کابینه اش درانتخابات کاندید شود ویک نفر. غیر که دارای تحصیلات عالی بادانش وادیب ازخودکشور باشد وبا حمایه جامعه جهانی تعین وتحت نظارت ملل متحد صورت گیرد بد نخواهد بود

>>>   انتخابات کار بسیار خوبی است۰ ولی هیچ نوع انتخابات تحت مدیریت دولت غنی و شرکا او ولو که هم زیر نظارت بین المللی باشد اصلا قابل قبول نیست۰
کسیکه خود به اساس تقلب ها و خیانت های آشکار و میلیونی در انتخابات های گذشته قدرت را غصب کرده چکونه در مدیریت انتخابات بعدی اعتماد شود؟ به هیچ وجه نه!
غی یک دزد متقلب و خاین برسرنوشت مردم و کشوراست و باید در اصل محاکمه شود، نه هیچگونه اعتمادی۰
انتخاب بسیار کار خوب است اما حتمن زیر مدیریت غنی و شرکای قومپرست دزد متقلب و خاین او نباشد۰

>>>   کدر افغانستان انتخابات جواب نمیدهد چون رییس جمهور هرکس باشد دستش باز است وتقلب در کشوری مثل افغانستان عین اب خوردن است وقتی در امریکا تقلب میشود ما چه گله ای میتوانیم داشته باشیم باید شورایی تشکیل شود از از بزرگترین وباسوادترین وبهترین علما ودانشمندان واین گروه باید تصمیم بگیرند برای اینده افغانستان واینها باید از همه اقوام در افغانستان باشند حداقل برای ۱۰۰سال اینده چاره دیگری نیست اینها باید هر ۵سال وتوسط مردم انتخاب شوند حداقل از هر قومیت ومذهب یک نفر بیاید و هر قوم خودش نماینده اش را انتخاب کند مثلا برای نماینده تاجیکان پشتون ها نباید رای بدهند وبلعکس در افغانستان اگر از هر قومی رییس جمهور شود دیگر اقوام ناراضی خواهد بود وهر نماینده هم امور شهر ومناطق خود را بعهده داشته باشد والبته در صورت ناراضی بودن مردم تعدیل شود همان شخص چیزی شبیه فدرالیزم با اندکی تغییر
البته باز باید ببینیم امریکا چه تصمیمی برایمان میگیرد 🤐

>>>   نظارت کُلی ملل متحد در کشور ما درین شرایط امکان ندارد۰ غنی تقلبکار اول باید گم شود بعد انتخابات شود۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است